Mä olen nyt pari-kolme päivää syöttänyt poikaa 5-6 krt päivässä. Samaan aikaan aloitettiin öljypohjainen d-vitamiini. Tuntuu, että nyt on sitten illat sellaista kitinää, että voi helkkari. Ja kauheita puklailuja, välillä oikein oksentaa kaaressa varmaan koko mahalaukun sisällön. Että ihan hyödytöntä syöttää useammin, jos ei poika kerran edes sitä pyydä.
Anoppi oli huolissaan harvakseltaan syömisestä, niin kai mä sitten koin olevani huono äiti ja päätin tarjota tissiä useammin. Äh, mennään neuvolan ohjeilla, annan tissiä vain silloin, kun poika vaikuttaa nälkäiseltä. Päiväunia se nukkuu ihan yhtä hyvin, syöttää sen ennen unille laittoa tai ei. Hirvittää vaan, kun se yleensä on ollut 1,5-2 h syömättä ennen päikkäreitä ja sitten nukkuu 3-4 h, niin siinä tulee aika pitkä ateriaväli. Ja näin ollen päivään ei mahdukaan kuin se 4 syöttöä. Mutta kitinä on ollut tuolla systeemillä vähäisempää, joten kai se sitten on ihan tyytyväinen tuohon...? PAITSI, jos tää johtuukin siitä uudesta d-vitamiinista. Argh! Mä en kestä tällaista ennakoimattomuutta. :D
Miten nää fiilikset muuttuukin ihan hetkessä. Just kun kehuin, että poika on hyväntuulinen. :D On jotenkin otettu takapakkia ja taas tuntuu, että sitä vaan odottaa milloin pojalla tulee päiväuni- tai yöuniaika. Hereilläolopätkät on sellaista selviytymistaistelua... Samalla yöunille meno on taas venähtänyt 22.30-23, vaikka aiemmin pojan sai unille jo 21-22. Silti herää aamulla yhtä aikaisin. Eritoten mies on tuosta ihan hermona, kun hänen mielestään "kaikkien muiden vauvat" menee jo 20-21 nukkumaan... Onneksi kuitenkin pääosin nukahtaa helposti, eilenkin vaikean tuntuisen illan jälkeen vein hereillä olevan poitsun sänkyynsä puuhailemaan ja sinne nukahti kuin nukahtikin itsekseen. Yöllä tosin herättiin syömään, mutta ei haittaa kun unet jatkuivat kuitenkin sen jälkeen vielä 2,5 h.
Ah, onpas ihanaa kirjoitella pitkästä aikaa tietokoneella, käy niin paljon nopeammin ja helpommin. Paitsi että hymiöt ei toimi...