Vauvojen kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Skylar
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä teen kans jonkinmoisen koosteen, mittojan en osaa kyl sanoa kun neuvola vasta 24.2 joilloin virallinen 8kk päivä

Meiän pikku ukolla on kiire siskon perään ja osaa kävellä jo tukia vasten ja taaperokärryllä, nousi reilu 6kk iässä tukia vasten seisomaan ja aika pian alko sit myös kävellä niitä vasten. Ruokaa syö samalla rytmillä kun muukin perhe ja ruokailee itse, puuro on likipitäen ainoa jonka syötän, muuten sormiruokailee. Pinsettiote alkaa pikkuhiljaa jo löytyä.
Nukkuu 2-3 päikkärit ja öisin herää 2-5 kertaa, välillä riittää tutti mutta useimmiten haluaa tissiä. Jätkästä on alkanut luonnetta löytymään jo kivasti ja meno on melko päätöntä :D

Ei vierasta, puhuu tauotta ja koko ajan ja on kova kiljumaan. LIsää kuulumisia laittelen varmaankin viikon päästä, meil on sillon aika lastenlinnassa munuaispolilla.

Muokattu viimeksi:
Odecca, älkää menkö epähuomiossa Lastenlinnaan munuaispolille, vaan kadun toiselle puolelle Lastenklinikalle (siirtyi sinne vuoden alussa) :) kerron meidän kuulumisia ens viikolla kun ehkä jo tiedetään sit jotain, ylihuomenna vielä se magneetti. Pahanlaatusuutta ei olla vielä pystytty täysin poissulkemaan :( nää on olleet hirveitä viikkoja ja paskemmaks tietty menee, jossei saada hyviä uutisia tai edes varmuutta kasvaimen laadusta...

Pidetään peukkuja Skylar että tytöllä olisi kaikki kunnossa! <3

Meidän tyttö vilustui toista kertaa ja mietin että pitäisikö ostaa se imurilla käytettävä nenänniistäjä. Saiko niitä siis apteekista? Ollaan tulossa ensi kuussa Suomeen niin voisin sen silloin hommata. Tytöllä on nyt myös yskä nuhan lisäksi joka aiheuttaa sen että tyttö myös välillä oksentaa ruokailun yhteydessä :( Hän on siis aina vain tosi harvoin oksennellu tai puklautellu ni jotenki kauhistuttaa kattoa sitä ku en oo tottunu. Mutta kaippa se normaalia on (lääkärin mukaan ainaki) ja menee toivottavasti pian ohi.

Tsemppiä vielä Skylarille, toivottavasti kaikki on kunnossa!

skylar me ollaan siel jo käyty toisestakin vaivasta joten tuttu paikka :) Meil on muuten kasvunseuranta vanhalla puolella ja sit parin jutun takia siin toisella puolella ja tornissakin on jouduttu esikoisen vuoksi r.terapeutin vastaanotolla käymään. Jokseenkin tullut talo tutuksi :)
Urakalla voimia teillekin <3

Mä löysin Amazonilta tommosen ku " Ariana - baby vac", taidan sittenki sen tilata. Rassukalla nousi kuume 38,5 asteeseen :(

Se on juuri sama imuri kuin meillä, netistä tilasin minäkin. Ja taas viime yönä sain todeta kuinka loistava laite on :) Suosittelen kyllä :) Apteekeissa en niitä ole nähtnyt.

Me ostettiin baby vac ihan yliopiston apteekista.

Ton näkönen, toivottavasti kuva näkyy :D

Liitteet

• 1424509332576.jpg
    1424509332576.jpg
    52 KB · Katsottu: 22
Joo toi se oli! Paitsi ranskaksi oli kaikki tekstit :D onneksi mies osas :D Tänään oli kyllä aika itkua kun sitä testattiin, mutta jospa se neiti siihen tottuis kunhan huomaa kuinka se helpottaa oloa :) Neiti on vaan tosi epäluulonen kaikkea kohtaan mikä sen nenää lähestyy, nenätippojen laitto kans yhtä taistoa aina vaikka kuinka yrittäis kiinnittää sen huomion johonki muuhun :(

Neuvolakuulumisin ehdin mainita että tyttö ryömii eteenpäin niin sittenpä rupesikin jo konttaamaan saman tien. Aika vauhdilla on lyhyessä ajassa tullut monta asiaa: ryömiminen, konttaaminen, tukea vasten nouseminen ja istumaan nouseminen. Pönöttää tukevasti jaloillaan kun käsistä tukee ja jatkuvasti hakeutuu nousemaan kaikkia esteitä vasten. Harkinnassa onkin taaperokärry jo ihan piakkoin. :happy: Pinniksen pohjakin piti jo laskea ihan alas kun herättyään typy jumppaa laitaa vasten.

PikkuM täytti eilen jo 9 kk!! :Heartred (Reilussa) kuukaudessa on tapahtunut ihmeitä. Vauvamaisuus on ikäänkuin kadonnut ja meillä asuu pieni vintiö. Tai riiviö oikeastaan. Samalla nyt kun se ihan ensihuuma joka paikkaan pääsemisestä on laantunut, niin alkaa pikkaisen edes helpottaa. Nyt tuo malttaa edes joskus hetken istahtaa paikalleenkin. Vipeltää melkoisesti, konttaa tosi lujaa, kiipeää kaikkialle mihin pääsee, kävelee joitakin tukia pitkin (ei vielä esim seinästä kiinni pitäen). Ja kaikki sähköjohdot ja verhot on edelleen in.

Hampaita on nyt 5 kun molemmat yläetuhampaat tuli läpi tuon sairastetun flunssan aikana. Sinänsä hyvä, ne teki tuloaan jo pitkään ja nyt ne tuli samoilla valvomisilla flunssan kanssa. Hampailla saa kivasti äidin kirkumaan kun oikein puree.

Yöllä herätään ainakin 5 kertaa kun on niin kova meno... Vähempikin riittäisi.

huhhu,ei silleen tekeminen lopu kun minä oon töissä,muutettiin ja nyt rempataan ja miehelläkin loppu vanhempainvapaa.... (isovanhemmat hoitaa elisee nyt ne ajat kun äiskä ja iskä tienaa).oon ihan naatti eikä aikaa jää yhtään mihinkään.tuntuu etten voi olla sellanen ope mitä luokka tarvis kun en ehi tarpeeks tunteja suunnitella,enkä si toisaalta oo kovin hyvä äiti kun en ehi olla lapsen kanssa niin paljon kun pitäis,puolisona en kerkee oleen sitäkään vähää ja omaa aikaa ei oo :confused: yks pikku flunssakin saatiin viä vaivoiks,mä olin ensin kipee,sitten mies ja elise raasukin kuumeili pari päivää.sillä oli onneks lievin tauti,liekö äidinmaito auttanu.

no nyt hiihtoloma niin saa hetken hengähtää...elise nousi tänään istuun ekaa kertaa.konttaan pystyy ihan silleen et saa siirrettyä kerran joka raajaa ja si tuiskahtaa naamalleen.osaa sujuvasti myös kieriä sinne mihin haluaa mennä...kaks alahammasta ja neljä ylähammasta täällä,niillä on hyvä sormiruokaa natustaa.tyttö tykkää syödä :p:grin sukuunsa tullu.yöllä heräillään viä muutaman kerran syömään eli vieressä nukkuu viä.on pitäny ottaa pinnistreenit mut siihen ei äiteen resurssit tällä hetkellä enää riitä tähän kaiken päälle.telkkarikin ollu 3viikkoo lakanan alla remppasuojassa; enpä olis ehtiny sitä aukaseenkaan.netissäkin tulee pyörähdettyä vaan pikaseltaan,oon taustaillu täällä mut ny vasta hetki rauhaa vastailla kun mies on viä töissä ja tyttö nukkuu jo.seuraavaks sitten kissoja ruokkiin...

Lyhyesti, edelleenkään ei olla pysytty sulkemaan pahanlaatuisuuden mahdollisuutta pois tytön o. munuaisen muutoksesta, joten joudutaan/päästään leikkaukseen, jotta saadaan patologin viimeinen sana. Koepalaa ei voida ottaa kystisyyden vuoksi, ettei vahingossa sitten vapauteta mahdollisia syöpäsoluja elimistöön, vaan koko yläosa poistetaan. Jonon kautta mennään eli leikkaus 1-2 kk sisällä.

Voimia Skylar, kyllä tuntuu nyt omat murheet varsin pieniltä...

Voi tsemppiä, Skylar! Toivottavasti seuraavat uutiset on hyviä!! Olis kyllä jo aika!

Takaisin