Vauvojen kehitys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiluT86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sekin varmaan täällä foorumilla vähän vääristää todellisuutta, että ne, joilla ei ole kerrottavaa liikkumisesta, pysyvät varmaan enimmäkseen hiljaa asiasta :) Tuntuu vähän tyhmältä itsekin intoilla jostain parin sentin ryömimisestä, kun osa vauvoista jo kävelee.

Ja en minäkään ole tyytyväinen ettei meillä vielä liikuta (ja lause jatkuu aina että "nauti nyt kun saat vielä olla rauhassa"), kuten olen nyt aika monta kertaa kuullut. Ei se ole kyllä kivaa lapselle eikä vanhemmille, kun pieni turhautuu koko ajan siitä, ettei osaa vaikka selvästikin haluaisi. Ja tottakai alka vähitellen mietityttää, onko jotain ehkä pielessä - kohta tulee jo 10 kk mittariin. Sekä minä että mies käveltiin sen ikäisenä. Neuvolassa on fyssaria väläytelty jo puolivuotiaasta alkaen.

Meillä muutes lähdettiin konttamaan kun oltiin vaippasiltaan ja maton reuna tuli vastaan. Ihan loogista kyllä, eihän sitä paljaalla iholla voi oikein ryömiä lattiaa vasten...

Mä luulen, et yleensä se fyssari on enemmän vanhempia varten, et rauhassa vaan! Meillä on nää kaks ollut niiiiiin erilaisia, etten pidä enää mitään epänormaalina. Vaikken nyt uskokaan, et tuo möyrymato ikinä oppii muuta tai kasvaa tai oppii käyttää lusikkaa ;) meillä siis ryömitään "vieläkin", mut nousee konttausasentoon ja siihen istumaan päin "merenneidoksi" ja äsken oli makkarana legolaatikon päällä. :) ja taas löysi sähköjohdot....

Mä kans oon kuullut tutulta että hänen lapsensa lähti niin eri aikaan liikkumaan ja nyt esikoinen joka lähti kaikista aikaisin vauvana liikkumaan on kömpelömpi kuin pikku sisaruksensa jotka oppivat vähän myöhemmin kaiken :wideyed: että ei sillä loppujen lopuksi ole väliä koska oppii, kunhan joskus ajallaan.

Meidän tyttö muuten heittää palloa jo tosi hienosti. :) Istutaan lattialla ja pallotellaan. :)

En malta odottaa että tyttö alkais heittelemään koirille palloa! :P

Itsekään en oikein ole tänne viitsinyt hehkuttaa muutaman sentin ryömimistä, kun tuli sellainen käsitys näitä lukiessa,että meidän lapsi on kehityksessä jäljessä, vaikka toisaalta kyllä iloitsin heidän puolesta, keiden lapset jo aikaisemmin konttasi,istui ja seisoi :) yhden lähisukulaiseni lapsi on nyt 1v3kk, eikä vieläkään ryömi,eikä konttaa, mutta ymmärsin,että liikkuu pepullaan eteenpäin. Mutta uskon, kyllä,että kaikki lapset kehittyvät omalla ajallaan, antakaa vain lapsillenne aikaa :). Ja nyt kyllä täytyykin,kehua meidän pienen kehitystä, oppi nimittäin ryömimisen jälkeen kahdessa viikossa konttaamaan ja siitä viikon sisällä nousi polviseisontaan, nyt jo nousee tukea vasten seisomaan ja on päässyt äitin kauhuksi jo rappusia kipuamaan :D, että nyt on kehitystä tapahtunut oikein suurin harppauksin.

Täällä on oikeen super kehitysvaihe päällä! Pyöritään hyöritään massullaan taakse sivulle jne, osataan nousta massulta konttausasennon kautta istumaan, kädet läpsyttelee konttausasennossa mutta jalkoja ei oo hoksannu ottaa kunnolla mukaan PAITSI että tänään tyttö liikautti kerran toista jalkaa eteenpäin mutta vaihtoi peruutuksen päälle - konttausasennossa! :)

Laitoin istumaan olkkariin ku piti jotain itellä häärätä ja hetken päästä kurkkasin ku oli niin hiljasta ni tyttö kiipesi sohvaa vasten, polviseisonnassa oli :) päästi myös yhden käden kerrallaan irti, lopulta hetkeksi molemmat :o kohta mennään ja lujaa :P

Ja joo en mäkää oo viihtiny kirjotella pieniä kehitysjuttuja ku tosiaa tuntuu "turhalta" ku osalla mennään jo lujaa :rolleyes:

Lisää vielä kehitystä : tyttö höpötteli mulle sylkyssä ja yhtäkkiä hän hoksas äitin korvan jossa on paljon hauskoja koruja! :joyful: Niitä keskittyneenä tarkasteli ja tunnusteli, se oli kyllä hauskaa katsoa ku toisella selkeesti päässä raksuttaa:grin

SeEnsimmäinen, meilläkin on nyt joku hurja pyrähdys! Samoissa tahdeissa siis mennään :) Joku ilmeisesti on pojan ajatuksissa loksahtanut kohdilleen, kun on hoksannut itse voivansa vaikuttaa siihen, mitä kaikkea jännää voikaan tehdä. Siispä nyt pitää päästä äkkiä vaihtamaan maisemaa! Varovainen tuo meidän jätkä on edelleen, huojuu ja heiluu konttausasennossa, muttei uskalla vielä liikkua eteenpäin - toistaiseksi on vielä turvallisempaa laskeutua siitä mahalleen :D

Meil ei taideta lähteä konttaamaan ollenkaan. Noin viikko sit pääsi ihan hitusen kontaten eteenpäin, mutta sen jälkeen ei oo ees yrittänyt. Nyt siis halutaan nousta koko ajan vaan seisomaan! Konttausasennossa on kyl pitkin päivää, mut siitä pitää saada kädet johonkin vähän ylemmäs et pääsee polviseisontaan ja siitä sit seisomaan

Jotenki tosi ihanaa ku meillä liikutaan niin paljon että poika pääsee liikkumaan minne ite haluaa. Yleensä siskon perään :D monilta kitinöiltäki välttyy ku toinen menee ite perään. Uskaltaa jo itekseenki lähteä muualle konttamaan, välillä vilkasee taakseen että odottahan se äiti vielä siellä ♡

Hannanna just noin täälläki :D varovaisesti ja vähän huterasti :P

e61e05dd89dd86d9d35bad5610f8b146

Ihana kun näistä on jo vähän seuraa toisilleen. Tässä pienempi yrittää halia isosiskoa (ja kiskoa hiuksista).

Hannanna meiän mukulat todella menee samaa tahtia! :D aika hauska :D

Takaisin