Vauvojen kehitys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiluT86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on se "vaa vaa vaa vaa" tai "baa baa baa". Sitte kaikkea ölinää toki. Ei voi vielä kuvitella kuulevansa oikeita sanoja..

Poika totes tänään selkeesti että "gylpy!", kun kuuli että vettä lasketaan ammeeseen :D

Ihan huikeeta kehitystä ollu viimesen parin viikon ajan. Siitä, että veti vaan käsillään itseään eteenpäin on nyt opittu ensin kunnolla ryömimään, heti perään otettiin konttausasento ja seuraavana päivänä jo kontattiin. Nyt noustaan ylös tukea vasten ja kovasti jo käveltäisikin.
Ja minä kun ajattelin ettei pojalla oo kiirettä, kun kääntyi ekan kerran selältä vatsalleen vasta 6kk ikäsenä... Nyt alan toivoa, että seisois tukevasti yhdelläkin jalalla, niin helpottuis noi vaipan vaihdot :D

Meillä vaihdetaan kans pissavaippa seisten esim olkkarin sohvaa vasten. Siinä sitten ohjeistaa että jalkaa ylös :D

Tyttö nappas äitiä poskesta ja tukasta kii ja vetäs ittensä istuma-asennosta seisomaan!:smug: teki monta kertaa vielä sen jälkeen - tosin ohjasin kädet ennemmin hupparin kaula-aukkoon ku ei toi poskesta repiminen oo kovin kivutonta:joyful:

Meillä on pinsettiote melkein hallussa. Eilen nuppipalapelistä eläimiä näyttäessä otti nupeista kiinni vielä vähän hassusti ja iltapalalla tarjosin sitten pieniä maissirenkaita niin kyllä ne suuhun poimittiin..
Ja neiti haluaa nykyisin hörppiä vettä minun lasista kun illasta on tullu tavaksi sohvalla lasillinen vettä nauttia. :D

Tättärä nousee kyllä kohta seisomaan ilman tukea, on niin sen näköinen monesti ku seisoo toinen polvi maassa ja toinen on jo menossa että nyt ylös. Etevästi työntää jo pahvilatikoita ja työntökörryjä eteenpäin, avasin lukot kärryjen pyöristä kun ei enää niin nojaa. Voihan menoa!

Pinsettiote on ollut hallussa jo jonkin aikaa, mielenkiintoista katsoa kun lattialta löytyy pienistä pienimmätkin roskat etusormen ja peukalon väliin ja niitä sitten ihmetellään ja koitetaan laittaa suuhun.

Meillä ei oo vielä hallussa. Sormiruuan kans kyllä yritystä on mutta huomaa että on hankaluuksia napata pieniä paloja pöydältä. Reeniä reeniä :D

Meillä ei kontata eikä ryömitä. Mutta nyt on alettu nousemaan seisomaan kun otan käsistä kiinni. :-) Mahallaan ollessaan nostaa kovasti peppua ilmaan, eli varmaan hakee konttausta. Istuessaan kurkottelee edessään olevia tavaroita niin että on melkein kontillaan. Ja pinsettiote.. Oikein kiireellä nyppii lattialta roskat suuhun ettei äiti vaan vie niitä. :-D

Meillä noustaan ja kävellään tukea vasten. ärsyttävintä on lakasta ku minimies pikakonttaa harjan perässä, sit heti rikkalapioo kaikki suuhun. Myös keittiö kaappien tyhjennys on iha in. Onhan se ihana seurata ku toinen kasvaa ja kehittyy, toisinaan meneee hermot ku just kielsit tekemästä ja toinen pinkoo menemää.

Mua ainaskin välillä huvittaa, kun poika menos repimään tv tasolta kaikki laitteet alas ja kieltäen käyn hakees pois niin kauhee kirkuminen ja pään pyöritys, oikeen raivo härkä! :hilarious: ja nauraen kontitaan täysiä verhoja repimään.. Luulee etten kerkiä estämään.. Aina en kerkiäkkään :p
Mutta on se jännä mitenkä se ei joskus kuule yhtään mitään kun kieltää, joskus taas niin hienosti kuuntelee ja tottelee "ei" sanaa.

Me eilen naurettiin, ku tyty oli menossa telkun piuhoja repiin ja mies siihen kieltämään tiukasti "EY!" Tyttö pysähtyi, vähän sivusilmällä vilkasi ja vastas "EY!!" :'D pomo...

On ollut havaittavissa täälläkin, että vauhti kiihtyy jos kielletään menemästä tai tekemästä jotain, ilmeisesti ajattelee että jos kuitenkin äkkiä kokeilis ennenkuin äiti tai isi ehtii estää. Ja selkeesti tietää jo mihin ei sais koskea, koska aina tarkistaa että katsooko joku ennenkuin menee ja koskee silti.

Kyllä paristi on kääntynyt poiskin niistä telkkarin johdoista ja mennyt puuhaamaan muuta :)

Täällä on kukkaruukun mullat se mitä pitää monesti kieltää ja välillä uskoo. Välillä nauraa räkättää kun kieltää ja menee ottamaan pois.
Meillä muuten kontataan muutama askel mutta kun pitää päästä niin vaihtuu ryömintään kun se on niin paljon nopeampaa..

Haha, mies makas sohvalla ja poitsu seiso vieressä, sit mies otti puhelimen ja poika kattoo puhelinta ja isiä sit alko kattelemaa et missä mä oon, ei löytäny nii alko kattoo isin puhelinta. Oikee velmu ilme naamalla. Ku oon aina kiljumas vieres et puhelin pois tai et ei saa vauva kattoo nii paljoo sitä :D ja aina jos jotaki "luvatonta" tekemää menossa nii hirvee kuikuilu ensi, siitähä se riemu repee jos kiellän ja lähen kohti :D eli siis samaa täälläki :)

Takaisin