Vauvojen kehitys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiluT86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on kans kiristetty pyörät ja laitettu kirjoja painolastiksi, että on helpompi hallita.

Nyt meillä on aitten ite ekan kerran kiivetty nuo neljä porrasta ylös asti... Jospa ei ihan yksin lähe menemään.

Täällä lähdettiin viikonloppuna kuumehöiryissä konttaamaan. Vauhti on vielä hidas, ja äkkiä vaihtaa takas ryömimiseen jos tulee siskon perään kiire, mutta ekaks aina kokeilee konttausta.

Ikää nyt 7kk 1vko: konttaa, istuu, nousee seisomaan tukea vasten, kävelee tuen varassa, vilkuttaa, toisinaan onnistuu pinsettiotteessa (eli harjoittelee) ja sanoja: äiti ja isoveljen nimi, sekä anna ja yletön mumina kun on ruoasta kyse :grin Vauhtia on niin et koko ajan on pää alttiina kolhuille, mut vähän on oppinut jo pehmentämään kaatumisiaan.

Ikää nyt 7kk 1vko: konttaa, istuu, nousee seisomaan tukea vasten, kävelee tuen varassa, vilkuttaa, toisinaan onnistuu pinsettiotteessa (eli harjoittelee) ja sanoja: äiti ja isoveljen nimi, sekä anna ja yletön mumina kun on ruoasta kyse :grin Vauhtia on niin et koko ajan on pää alttiina kolhuille, mut vähän on oppinut jo pehmentämään kaatumisiaan.

Oho! Sano pienelle, ettei nyt noin kiire ole oppia uutta. Kyllä maailma odottaa.. :D mahtavaa tahtia kehittyy.. Meillä tosiaan vielä hissukseen ryömitään ja tosiaan vilkutellaan :)

Joo, ihan tauotta opettelee/oppii.. Ja pakko siis lisätä, et onhan toi meno ihan järjetöntä ja kovin hataraa: vauhti edellä, järki pitkällä perässä!
Se varmaan yksi syy näihin infernaalisiin öihin, nukkua ei todellakaan osaa.. Tunti taas huudettu pää punaisena, oli pakko lähteä hetkeksi huoneesta leputtamaan korvia ja hermoja :mad::banghead: Viime yönä eka unikouluyö, eikä näköjään ainakaan vielä vaikutusta..

Hyvin nopea oli myös esikoinen, vaihtoi kävelyksi silti "vasta" 11kk onneksi :)

Täällä on ollut kyllä niin vilkasta menoa ettei ole paljon kerennyt foorumille kirjoitella.. poika 8kk konttaa, ryömii todella nopeeta, istuu mielellään ja osaa vaihtelevasti nousta itse makuulta istumaan. Kovasti höpisee ja "komentaa" tomerana. Kaikki pitää nähdä ja varovasti sormilla kokeilla. Suuhun on myös kaikki saatava.

Pojan "vastaukset" on kyllä niin hauskoja. Tänään kun poika pärisytti niin että kuola lensi, niin sanoin "sun body menee aivan märäks kuolasta" vastaus oli "hyvä" :p en muista mitä mies pojalle kertoi mutta siihen poika tuumas "älä höpötä!" :hilarious: nyt kolmena päivänä poika taas jokellellut hienosti :) vähän vaihtelua siihen karjumiseen :joyful:

Niin ja alkuviikosta oli ihan lähdössä kävelemään, kun seisoi olohuoneen pöytää vasten. Ensi irtosi toinen käsi ja mentiin vähän eteenpäin. Sitten toinen käsi irti ja niin oltiin kumossa :rolleyes:

Mitä mun vauvalle on tapahtunut yön aikana?! :eek: kun vaihdetaan vaippaa niin hokee "vaappa", ja aiba kun itse sanoo "vaippa" niin sanoo perässä "vaappa" :woot: ja toistaa myös "kukkuu" kun itse sitä sanoo, k-kirjain tulee kylläkin jotenki rohisten :wideyed:

Huh huh! Mä varmaan pyörtyisin, jos meidän vauva alkais juttelemaan noin 'selkokielellä' :grin:eek::woot:

Milloinkohan sitä saa kuulla sen odotetuimman sanan "äiti"... Pitää varmaan alkaa treenaamaan ja hokemaan sitä niin eiköhän se sieltä kohta tule.:joyful:

Meillä taas vaan rääytään ja muristaan. Aina kausittain poika jokeltelee nätisti, mutta palaa sitten aina tuohon luolamiesmeininkiin. Ja äidin korvat kiittää...

Siis mä en kestä tätä uusinta ääntä :'D tiedättekö sen Homerin kuolaus äänen aaaaaaaghh... Sitä huudetaan ja kovaa ja pitkään! Hahaha

My mamma tulee aina välillä :') vahingossa toki. Mut tuntuu, että "mamma" tulee usein kun tahtoo maitoa :)

No ohhoh, onpas teillä kehittyneitä vauvoja :grin. Meidän tyttö on nyt 8kk2vko ja melkoisen liikunnallinen tapaus. Konttaa, nousee tukea vasten ja pyrkii myös kävelemään tukea vasten, mutta eihän se vielä kovin hyvin onnistu, ellei äiti tai isi ole kiinni pitämässä. ...Meidänkin tyttö sanoi ihan selvästi "äi-ti" jo puolivuotiaana, mutta en usko, että sillä vielä mitään kognitiivista sisältöä oli. Varsinkin, kun viime aikoina ollut aika hiljainen lukuunottamatta kiljahteluja ja yleistä ölinää :woot:. Ymmärtää kyllä jo aika paljon, kun osaa katseella etsiä äitiä, isää, lamppuja, kissoja ym. Ja oman nimensä on pitkään tunnistanut.

Takaisin