Vauvojen kehitys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiluT86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ei vieläkään pahemmin höpötellä, nyt on ruvettu päristelemään. Pörinää kuuluu ja räkä lentää, ja voi huoh tota kuolan määrää:hilarious: Tänään muuten otti ne ekat haparoivat askeleet:nailbiting: Ja kiipesi rappusia, seurasin itse vierestä, niin sinne se vaan ähisten paino menemään kohti yläkertaa. Vähän liikaa vauhtia tällä herralla ja äidillä kädet täynnä työtä. Myydäänköhän silmiä selkään?! :think005

No nyt taas pylly nousee hienosti ! Mutta sitten luiskahtaa jalat alta eli vauva peruuttaa :P pääsi jo yli 2 metrin päähän lähtöpaikasta:joyful:

Täällä ollaan kehitytty paljon tukea vasten seisomisessa :) ja päästään takaisin alas varovasti. Aiemmin se ei oikein onnistunut muuta kuin pinnasängyssä.

Mua niin huvittaa pojan konttiminen kun se nostaa käsiä niin ylös ja oikeen voimalla laittaa maahan , niin että hyvin kuuluu missä mennään :joyful: tai ainakin silloin kun pitää päästä lujaa :p

Täälläkin onnistuu pinsettiote, roskat katoaa lattialta nopeasti suuhun ;)

Ja vaikkei nousta vielä ylös tai kontata, niin tosi vikkelästi kyllä pääsee talon toiseen päähän. Ja välillä saa oikein ihmetellä, että mihin se nyt katos :D

Meillä löydettiin tänään ykkösvaihde. Hitaasti mutta varmasti mentiin eteenpäin. Ei vauhtia ole juuri nimeksikään. Mutta ei tunnu tällä neidillä olevan edes kiire mihinkään :) ja ryömien siis vielä, konttaus asentoa jo hakee ja naamalleen siitä sitten meni. Meillä on myös ilmennyt eroahdistusta. Ei parane äidin poistua näköetäisyydeltä,:D

Meinasi lentää minulla tänään roska silmään kun poika alkoi yhtäkkiä ryömimään pallon perään. Vielä se on enemmän käsillä itsensä eteenpäin vetämistä, mutta jalat yrittää jo kovasti mukaan toimintaan.
Kontilleen se on jo parina päivän itsensä myös vetänyt ja siinä hytkytellyt. Huu.. Näinköhän kohta mennään kovaa eri paikkoihin muutenkin kuin vaan kierimällä.

Poitsu yrittää päästä seinään nojaten eteenpäin ja muutaman sentin onkin päässyt ja sitten tullut itku kun raukkaa peljättää että kaatuu. On niin huteraa touhua. Tukevasti seisoo kyllä tuolia,laatikkoa,sohvaa yms vasten mutta kun suoraa seinää vasten niin eihän se siitä mitenkään saa pidettyä kiinni jos taaksepäin meinaa horjahtaa.

Jebsu mullaki tuppaa noita roskia lenteleen silmiin aina uuden kehitysaskeleen kohdalla :grin

Meillä kans opittu nyt seisomaan tukea vasten, mutta äitiä lähinnä hirvittää.. Ihan kamalan näköistä kun pääsee ylös, innostuu ja alkaa hötkyilemään ja muksis!! :O Niin huteran näköistä touhua että sais mun puolesta pysyä vielä lattiatasolla... Alan tosissani harkitsemaan sellaisen pehmokypärän hankkimista!

Meillä meni vaan 3 päivää seisomisen opittua että oppi kaatumaanki satuttamatta itteensä.. Tai pelästymättä edes kaatumista ku eipä ne juurikaa aiemmi sattunutkaan.. Nyt joko liu'uttaa ittensä lattialle tai pyllähtää joskus vetää siitä nurin hirveellä vauhilla mutta ei ees itke vaan jatkaa meininkejä. Tänää on yhen kerran itketty niistä 20:sta "kaatumisesta" ja se itku tuli äsken nukkumaan mennessä ku otsa osu pinnaan liukuessa alas (otin just tänää suojan pois siitä) .. Että rohkeesti vaa antaa seisoa ja kattoo ettei nyt pääse mihinkää kulmaan lyömää itteensä, mutta muute antaa kaatuillaki ;)

Tänään kun mies tuli kaupasta ja tervehti poikaa niin vastaus kuului takaisin "hei". Oltiin ihan silmät pyöreinä miehen kans ja mieheltä meinas aivan mennä jalat alta, niin selvästi se "hei" tuli :eek::joyful: mutta mistä sen tietää koska se ihan tarkoituksella jtn sanoo o_O

Ja kellon paikan poika on oppinut. Aina kun kysyy "missä kello" niin heti katse kiinnittyy kelloon" :)

Mulla on varmaan jtn vaikeuksia hyväksyä että mun vauva osaisi sanoa sanoja :p mun pienen pieni vauva :Heartblue aika menee liian nopeaa :nailbiting: vaikkakin toisaalta kiva kun poika kasvaa ja kehittyy niin sitten voidaan tehdä erilaisia juttuja, esim mennä leikkipuistoon leikkimään ja syödä samaa ruokaa jne :)

Työkaveri oli sitä mieltä että meidän neiti sanoi ihan selvästi "hyppähyppä" kun pomppi :D

Mä oon kans miettinyt että voiko nuo joitain sanoja ihan tarkoittaa?!? Meillä tulee sitä äitiä ja äitää vähän väliä, ja olen kyllä huomannut että sanoja ymmärtää! Kun sanoo "Kissa" niin alkaa etsimään missä kissa on, meillä siis on kaksi kissaa. Samoin kun ruokailessa kysyn "otatko maitoa" leviää ihana hymy huulille ja alkaa hihkua kun on niin rakastunut tuohon nokkamukiin :D

Tänään meillä on harjoiteltu noiden portaiden nousemista... Apua.... Liian nopea tahti neidillä...

Ihania nuo juttelu yritykset jo :Dmelkein tulee tippa linssiin kun luen teidän lasten kehityksistä ! :) nämä kasvavata kyllä turhan nopeasti ja pian saa kaikilla olla silmät selässä ja täytyy kehittää hyvät refleksit, että kerkeää joka paikkaan... Meillä on nyt muutaman kerran tullut "äitee" ja "eiii".. Vaikka tiedostaa sen,että nuo on,"vain" äänneharjoituksia, on se niin ihana kuulla pienen puhuvan ja kun itse melkein mieltää ne jo selvästi sanoiksi. Varsinkin kun toinen oikein katsoo silmiin ja sanoo "äitee" :D ja voiko 7kk ikäinen oikesti ymmärtää kun hänelle sanoo jotain. Tänään nimittäin kun sanoin,että avaa suu.. Niin neiti totteli (enkä siis näyttänyt mitenkään esimerkkiä tai muuta, että olisi vain matkinut) voipi olla vain kuvitelmaa, mutta toistin monta kertaa ja hän totteli :D ihania pieniä onnenhetkiä arjessa. <3 ( oli siis laittanut ylimääräistä suuhun, minkä yritin ottaa pois)

Oon kans ihmetelly et voiko tosiaan nää meiän vauvaset ymmärtää mitä heille sanotaan :D niin ne vauvat vaan kasvaa <3 :)

Meillä ei mitään kunnon sanoja tuu, äänneharjoituksia juurikin. Vaikka saattavat kuulostaa sanoilta. Kakkonen hoki joskus puolen vuoden tienoilla paljon "ätä" kun minä tai mies oltiin näköpiirissä, mutta sitte jotenki unohti sen ennen kuin rupes taas oikeesti puhumaan vuoden kieppeillä.

Mutta huomaa kyllä, että on alkanut pikkuhiljaa ymmärtää mitä hälle puhutaan. Osaa esim antaa pusun, kun pyytää (silloin kun haluaa). Siis laittaa suun poskea vasten, joskus oikein maiskauttaa. :love7

Muokattu viimeksi:
Takaisin