Vauvojen kehitys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiluT86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
f9935cceb9374295dc3afbf14790b9ca
seiskelu tukea vaaten on tooooosi kivaa! Itse ei (onneksi) vielä pääse. Sen sijaan istumaan pääsee jo itse! Ikää 6.5kk ♡

Voi apua kun monella liikutaan jo niin paljon. Ja vielä seistäänkin! Meillä vasta opittu ryömimään. Tyttö ei myöskään jokeltele juuri lainkaan. Kaikki ääntely tapahtuu muristen, kiljuen tai jollain muulla mölinällä. Ikää nyt vähän päälle 7kk.

Alicee pitkän näköinen muksu! Vai antaako haalari vain vaikutelman:joyful:

AnniPanni älä huoli,täällä ei edes ryömitä. Yritystä toki on, pakittelee vahingossa joskus:hilarious:

Meillä tänää seisoo törötti pinnasängyssä aamupäikkäreiden jälkee.. Ei kyl tarviis vielä ku sitä pitää sit joka paikas muuallaki yrittää, mitkä ei niin turvallisia oliskaa

Tässä tuli mieleeni että aika turhaa oli edellisessä neuvolassa sen thn puheet varvistamisesta. Nyt kun neiti nousee ylös minua vasten ja seisoskeltiin äsken rahiin tukien niin kyllä ne kantapäät menee maahan kun kunnolla seisaalleen pääsee.
Muoks. Siis ne sen puheet siitä että vois fysioterapeutilla käydä sitten myöhemmin jos huolettaa ja muuta sellasta.

Tässä tuli mieleeni että aika turhaa oli edellisessä neuvolassa sen thn puheet varvistamisesta. Nyt kun neiti nousee ylös minua vasten ja seisoskeltiin äsken rahiin tukien niin kyllä ne kantapäät menee maahan kun kunnolla seisaalleen pääsee.
Muoks. Siis ne sen puheet siitä että vois fysioterapeutilla käydä sitten myöhemmin jos huolettaa ja muuta sellasta.
Meillähä kans tuli siitä huomautus että varvistaa mutta kait se nyt on myöski ihan normaalia kun lapsi opettelee liikkumaan, ei se tiedä että nilkat kuuluu olla koukussa.. Kyllä ne siitä koukistuu

f9935cceb9374295dc3afbf14790b9ca
seiskelu tukea vaaten on tooooosi kivaa! Itse ei (onneksi) vielä pääse. Sen sijaan istumaan pääsee jo itse! Ikää 6.5kk ♡

Vau, hienosti jo seisoo. Mun mielestä on uskomatonta jo tossa iässä seisominen :) uskomatonta tahtia kehittyy teidän lapset. Meillä ei tosiaankaan vielä edes ryömitä(6,5kk) Mutta puhetta kyllä piisaa :). Jokainen kehittyy omaan tahtiin. Nautitaan vielä tästä ajasta kun vielä jotenkin paikallaan pysyvät. Jossain vaiheessa kehityksessä tapahtuu suuria harppauksia

Poitsu oli ihan innoissaan kun pidin sitä käsistä pystys ja itse laittoi jalkaa eteenpäin, hienosti "käveli" kunnes poistuttiin matolta ja mentiin liukkaalle lattialle :joyful:
Ja tosi hienosti istutaan lattialla selkä suorana :) tosi hyvin viihtyy omissa leikeissä, joskus jopa ajattelen että viihtyyköhän liiankin hyvin? Mites teillä muilla?

Isosiskon perään tuo muksu ryömii ja pari kertaa äitinki perässä on ihan huonetta vaihtanut. Karhukävely-asennossa on koko ajan ja siirtää jalat niin eteen että pääsee istumaan.

6kk neuvolassa tais olla 69cm jos en ihan väärin muista :D tuntuu että 68 kokoiset vaatteet käy lyhyeksi. Ehkä se on taas ottanu pituuskasvussa spurtin :)

Tänään se itsensä telominen alkoi sitten kunnolla, nenänpää ihan veressä kun meni seisomaan jääkaappia vasten, kaatui ja löi nenänsä jääkaapin alareunaan :sad001 nahan pala lähti ja ihan veres lihalla nenä.. Ihme kun ei sen pahemmin itkenyt, rauhoittui melkein heti kun mies otti syliin :eek:

Meillä viihtyy välillä kans itekseen pitkiä aikoja ja se on ihan hyvä. Nykyää istuu aina melkee ei mahallaa viihdy enää saatikka selällää. Tutkii mitä ihmeelisempiä pieniä asioita mitä ite et ees aattele. Pesuohjelappuja, lattian pienenpientä koloa, roskaa tai ruuvia. Ja sit ku selkäs käännät ni on toisespääs taloa kontanneena kaatamas koirankuppeja tai seisomas jossakii.. Seisoskella sai pinnasängyssä turvallisesti mut ei missään muualla :D

Voi että Marsupilami.. Ikäviä nuo ittensä telomiset. Mutta niin se vaan on, että aina niitä tulee, vaikka kuinka varois.

Meillä ei vieläkään ryömitä, nyt on vajaan viikon pyörinyt napansa ympärillä, josko se siitä kohta. :-) ei pääse itse istumaan, mutta istuu hienosti etenkin kun on vähän tukea sivulla tai takana, jos sattuu tasapaino pettämään niin kellahtaa nurin. Hienosti jokeltaa. :-)

Istuin tänään lattialla ja otin tytön myös istuma-asentoon tuohon jalkojen väliin. Sitten kokeilin varovasti päästää vähän irti. Tyttö tuntui silti istuvan tukevasti, joten hölläsin otetta niin että lopulta päästin kokonaan irti. Jäin monttu auki tuijottamaan kun siinä se lapsonen tönötti istualteen ihan itse! Siis mitä ihmettä, milloin se on oppinut istumaan!?? Monta minuuttia hän jaksoi istua ja pari kertaa vain piti ottaa koppia kun lähti sivulle luisumaan. Ilmeisesti syöttötuolissa harjaantunut niin nopeasti että ei itse edes pysy perässä. Olisi tietty voinut vähän aikaisemminkin kokeilla, mutta luulin että oltiin vielä kaukana yksin istumisesta.

Samoin tänään tyttö yritti kovasti mennä konttausasentoon. Tasan viikko sitten vasta lähti ryömimään, niin kyllä on viikossa tapahtunut paljon.

Meillä on istuttu itse jo tovin, osaa myös laittaa käden vastaan jos lähtee kallistumaan sivulle ja päätä suojaa kun/jos muksahtaa sivulle tai lasketaan esim. hoitoalustalle selälleen :) isäntä laittoi pari pv sitten tytön konttausasentoon ni siihen se jäi heilumaan edestakas miettien että mitä v***ua :laughing005 oon kans nostanu nyt pari kertaa hänet konttausasentoon vaikkei siihen itse vielä nouse . Vaikuttaa että siitä on ollut hyötyä, alkaa hakea makuultaan jalkoja koukkuun/mahan alle tai ajoitus oli vain täydellinen:happy119 kyllä se tästä!

Meillä poju meni ensimmäisiä kertoja konttausasentoon 3 päivää sen jälkeen kun oli oppinut ryömimään. Noh, vissiin se eteenpäin menemisen meininki oli edelleen päällä, kun yritti lähteä siinä konttaus asennossa eteenpäin, mutta ei ymmärtänyt niitä raajoja liikuttaa, vaan nojas ainoastaan eteenpäin ja muksahtikin siitä sitten vain nenälleen :O Muutama kerta näin, ja sitten vasta ymmärs jäädä heijailemaan itseään siihen paikoilleen ja miettimään vähän tarkemmin miten tää homma vois toimia :D Edelleen heijaillaan, vissiin kerran mun nähden liikuttanut kättä ja jalkaa mutta jälleen siitä intoutuneena pökäs nenälleen... :D Sängyllä myös edelleen heijaa itsensä nenälleen, kaippa se luulee harjoittelevansa sitä eteenpäin menemistä sillä tavalla :D On se kyllä vaan aika metkan näköistä... :D

Meillä ei vieläkään juuri liikuta... mutta tää jätkä puolestaan osaa syödä ja kakata! Sormiruokaillen saa jo pienemmätkin nokareet syötyä ja nyt on alkanut aamuisin vääntää kakat pottaan :D

Voi valtavaa mikä vauhti pojalla on! Menee niin nopiaa kontaten että ei enää tavallisilla kävely askelilla pysy perässä :eek: onneks välillä leikkii paikallaan istuen ettei koko ajan tartte olla peräs :p

Eileen roikkui meidän keittiön pöydän reunalla, oli vissiin ensi noissut tuolia vasten seisomaan ja sitten ottanut pöydästä kiinni. Järkytyin kun poika on niin pitkä että ylettyy pöydälle!:woot: ei tosin näe mitä siellä on.
Kylläpä pitää olla tarkkana pojan kans! Ikää nyt 6.5kk.

Takaisin