Vauvojen kehitys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiluT86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ymmärsin,että vaippapaketin saa mistä vauva videosta vain.. Siis itse sain sellaisen sähköpostin.. Mutta tuolla kyllä tosiaan lukee, että kävelyharjoitusvideoista.. No voihan ne olla eri kampanjoitakin :)

Sähköpostista sain sen käsityksen että konttailut ja muutki kelpaa.. Ei videossakaa kaikki kävelly

Juu no niin sähköpostista sai mutta linkin takaa puhuttiin vaan kävelystä..

Niin oli vähän sekavasti. Mutta kun selaili niitä videoita, niin oli siellä useampi 2-4kk ikäinen, joka ei kyllä liikkunut mitenkään! :confused: (sitä ei sitte voi tietää onko vaippapaketin saaneet kuitenki)

Tänään poitsu nousi pinnasängyn reunaa vasten seisomaan! Tällä viikoolla oppi olemaan polvillansa pystys ja nyt jo sitten suorilla jaloilla :eek:

Meillä on makkaris niin että ekana on hoitopöytä ja sen takana pinnasänky niin että ovelta vähän näkee pinnasänkyyn. Laitoin pojan pinnasänkyynsä ja hommailin itse muuta ja sitten katsoin makkariin että "nyt on kyllä pojan pää korkealla kun näkyy niin hyvin.". Siellähän se oli pystyssä :rolleyes:

Viikon sisällä on opittu istumaan nouseminen, eteenpäin ryömiminen (sen pitkään jatkuneen peruuttamisen tilalle), konttaaminen ja veden juominen snapsilasista (lasi siis ihan omissa käsissä). Mä en enää kohta pysy perässä! Mitä sille pikkuiselle sylivauvalle kävi? :O

Meidän vuoristovuohi kiipeilee nyt äidin lisäksi tuoleja! Oltiin kahvilla ja istuin tuolissa, jonka selkänoja oli sellanen vauvan jaloille sopivien tikkaiden muotoinen. Sitä pikkuapina kiipesi! Siitä innostuneena yritti tänään myös isoukkilassa kiivetä baarituolia myöten, jalat jo meinasi irrota maasta ja käsien varaan roikkumaan ku äiti pysäytti leikit, apua! Alla kova kivilattia..

Onko täällä vielä niitä joiden lapset ei istu? Meille siis puolvuotis neuvolassa sanottiin, että alaselkä pyöristyy vielä sen verran, että ei kannata pitkiä aikoja istuttaa, maksimissaan 15 min per päivä. Tytön kun laittaa syöttötuoliin, nii alkaa melkein heti röhnöttää pöytää vasten. En oo sit uskaltanut ku pari minuuttia kerrallaan antaa olla syöttiksessä. Harmi sinäänsä, että ei voi oikein mitään sormiruokiakaan antaa, kun ei istu...

MiisaS mulla on monia kavereita, kenen meidän tyttöä vanhemmat ei vielä istu :) kaikki aikanaan!

No, nyt se tyttö lähti ryömiin! Matolla ei tosin päässy eteenpäin vielä, mutta paljaalla lattialla aika pitkänki matkan pallon perässä. :cool:

Ei meidänkään tyttö istu. Tai no syöttiksessä just sen ruokailun ajan jaksaa..

Meillä viikonlopun aikana ryömittiin ekaa kertaa. Tosin matkat oli aika minimaalisia, mutta nyt ensimmäistä kertaa tyttö tajusi ottaa kädet mukaan. Aikaisemmin potkittu pelkästään jaloilla. Ja aika ketterän näköisesti jo lattialla pyörii ympyrää mahallaan. Ei mene varmaan kauaa että ryömitään vauhdilla eteenpäin nyt kun kädet tulivat kuvioihin mukaan.

Ja hampaita puserretaan myös kovasti. Alhaalla näkyy jo hampaiden ääriviivat. Saisivat jo tulla niin näkee vähenisikö itkuisuus sillä

Meilläkin on nyt lähdetty ryömimään - tosin pakittamalla takaperin :D Edistystä kuitenkin on, vihdoin! En malta odottaa, että homma alkaa sujua vähän paremmin, ei tarvitsisi ihan koko aikaa olla lohduttelemassa turhautunutta ipanaa... toivottavasti.

Meillä on ihan kauhee vauhti päällä... Ryömitään joka paikkaan tutkimaan kaikkea mahdollista. Olin wc:ssä kun kuului kolaus ja hetken kuuntelin että tuleeko itku, no ei tullut. Äkkiä katsomaan niin sai rikkakihvelin kaadettua ja onnellisena sitä kihvelin kulmaa mutusti menemään iso pölypallero suussa josta roikkui myös hiuksia :O Yääääääääk....!!!!!! Ja kauhee itku kun äiti kaiveli aarteet pois suusta!

Takaisin