Vauvojen kehitys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiluT86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pampersilla on nykyää 3 housuvaipatki. Meille ei vielä ole otettu käyttöön.. Päivisin vois käyttääki mutta yöks se ei riitä

Vaatteiden pukeminen onnistuu sylissä ihan hyvin, mutta on se vaipan laitto vähän hankalaa. Onneksi vielä on onnistunu hoitopöydällä kunhan on käsissä jotain tutkittavaa. Housuvaippoja on kokeiltu, myös kestoissa, mutta ei sekään kovin helposti käy, kun ei tyttö ota jaloilleen juuri ollenkaan. Seisovalle tietysti helpompi.

Meilläkään ei vielä jokelleta käytännössä ollenkaan. Murisee, örisee ja kiljuu kyllä, mutta ei jokella. Liikkuu kyllä ryömien hyvin rivakkaan, niin uskon, että se jokeltelu tulee sitten myöhemmin kunhan liikkumisen opettelu ei oo enää niin in. :)

Otin aamulla kahvia ja poika itsekseen leikki ja hetken päästä katsoin mitä touhuaa kun niin ähisi ja puhisi niin siinä se istui ja tutki varpaitansa :woot: ja nyt taas illalla istahti, mutta istuu aika etukenos... Ei varmaan tasapaino edes riittäisi istumaan suoremmas, mietin vain kuinkahan sen selkä kärsii...:confused:

Eikö se niin oo, et sitte ku ite nousee istumaan, ni voi istua ilman tukea. Ilmoittaa varmaan tavalla tai toisella jos ei jaksa.

Mä oon kans päivisin käyttänyt nyt housuvaippoja, mut yöt menee viel teippivaipoilla. Kunhan noi teippivaipat loppuu, ni luulen ettei meille enää osteta muita ku housuvaippoja :)

Joo mieki oon antanu istuu vaikka välillä on iha jalkojen välissä mut ku ite sillee punkee ni mitäpä sitä estelee

Otin aamulla kahvia ja poika itsekseen leikki ja hetken päästä katsoin mitä touhuaa kun niin ähisi ja puhisi niin siinä se istui ja tutki varpaitansa :woot: ja nyt taas illalla istahti, mutta istuu aika etukenos... Ei varmaan tasapaino edes riittäisi istumaan suoremmas, mietin vain kuinkahan sen selkä kärsii...:confused:

Kysäsin muute tota etukenoo neuvolassa ku se näyttää niin hazardilta ni se sano et joo anna könöttää vaa ei se haittaa :D

Meillä innostuttiin vasta nyt mahalleen kääntymisestä, ikää 6kk ja 1 päivä. Pari viikkoa kääntyillyt harvakseltaan silloin tällöin ja tänään innostui siitä hommasta ihan kunnolla :) molempien kylkien kautta menee yhtä helposti, lisäksi pyörähtelee myös mahalta selälleen. Ryömimistä kovasti hakee, mutta turhautuu hirmu helposti ja suuttuu sitten niin paljon että pitää päästä syliin ennen kuin rauhoittuu. On myöskin nyt muutamia kertoja pidetty tuettuna istumassa syöttötuolissa (lyhyen aikaa kerrallaan toki) ja tyttö innostuu ihan älyttömästi kun saa istua niinkuin toisetkin :)

Järkeenkäypää olisi, että jos itse istuu niin antaa istua :)

Mä ostin tänään kans housuvaippoja, umavaippa oli niin helppo pukee ni oli pakko. Ja ku vaipan vaihto on aina sellasta muka itkua, ku neiti mielensäpahoittaja suuttuu ku ei saa lääppiä hoitoalustaa... Mut onpahan pehmoiset ja mukavan oloiset! Nyt kyllä just yötä vasten laitoin, mut vaihdan mä muutenki yöllä vaipan kertaalleen.

Ja kiva oli kuulla, että mama ja dada onki vaan yleisharjoittelua :)!!!!! En viiti tipauttaa miestä jakkaralta, ku virallisesti meidän eka sana on "dad" ;)

Meillä kans nyt ihan parin päivän sisällä poika alkanut ääntelemään ihan eri tavalla, kuulostaa välillä siltä, että kohta se alkaa jo puhumaan...:grin

Meillä haettu ihanasti äitä, ja ihan äiti on myös tullut välillä, sitten tulee mammaaa, pappaa,saadaan, mutta tuli ihan puskista kerran "isi", niin joo, tipuin ite siltä jakkaralta... :D

Tänään poika katsoi miestä ja sanoi isi, vähän jätkytyttiin, mutta ei sitte tiiä oliko tahallaan vai vahingos o_O ässä tuli oikee sihisten kieli pitkällä :grin
Monesti ollaan naurettu kun kuulostaa niin ku poika vastaalis meidän kysymyksiin "hmm-m" "o" "e". Kerran kysyin "tuutko tänne" niin vastaus kuulu "e" :joyful: ja "hei hei" kuului pojan suusta kun sille heiluttelin sohvalta, mutta en vaan usko että tahallaan sanoos mitään kun onhan se niin pieni :rolleyes:

Meillä ei vieläkään oikein kääntyillä tai liikuta, ehkä kerran päivässä kääntyy selältä vatsalle, mutta muutoin jää lattialle niin päin miten laitetaan. Fysterapiassa käytiin ja muutama jumppaliike satiin ja seuraava käynti 1,5 kk päähän. ikää viikon päästä 7 kk

Tyttö pieras äsken ja tajusin että hitto vie, ei kyl paukuttele enää yhtään nii paljon ku ennen! :woot:

Hirveä yritys on tytöllä päästä ryömimällä eteenpäin, varsinkin jos näkösällä on jotain kiinnostavaa kuten kissa. Harmi vaan, kun vielä ainakin ottaa maha kiinni. Mutta ovelaa: jos ei itse pääse esineen luo, niin voihan aina vetää esineen lähemmäs! Esim. sängyllä vetää lakanasta ja matolla ruttaa maton alleen :D :cool:

Takaisin