Vauvojen kasvu.

Pikkujäbän kanssa käyty lastenlääkärillä. Ikää 8,5 kk ja mitat jämysti tasan 70 cm ja 7 kg :)

Ei ollu tutkittuaan huolissaan, mutta varalta otetaan jotain verikokeita. Kilpirauhasarvot testataan heti ylihuomenna. Sit seuraavana kalkkiaineenvaihdunta ja anemia. Ja syynä siis tähän on se, että kasvaa niin hitaasti, vaikka toisaalta sanoi että osa rintaruokituista vain kasvaa hitaammin. Puuroon lisätään öljyä ja lihaa annetaan enemmän lääkärin luvalla, voi olla että sekin auttaa.

Että tämmöstä tällä kertaa, kaikki näillä näkymin hyvin. Ja onhan se totta, että jos nyt ois joku sairaus, niin hyvähän se on saada selville ja hoitaa :)
 
Muutaman päivän ajan jäbä hilas ittensä aina jotain tukea vasten ja nousi sen avulla istumaan. Tänään onkii sitte noussu istuskelemaan ilman apuja. Kovin ylpeenä pitkin päivää istua napottanu keskellä olohuoneen lattiaa :smug:
 
Eriika ( ja muutkin kellä vastaava "onkkelma"), jos ei liharuuat putoo tai painonnousu edelleen hitailee niin suosittelen hirssihiutaleita! Niissä on runsaasti mineraaleja ja b-vitamiinia, jota ennen kaikkea löytyy eläinperäisistä tuotteista. Kasvissyöjät suosii hirssiä kuten puuron suurkuluttaja rookin ja on kuule jerkkua käsissä/jaloissa :-)
 
Taitaa tulla hieårssi meidänkin ruokalistalle. Puuro on melkein ainoo, mitä uppoo useempi lusikallinen. Ja pussismoothiet.
 
Voe meijän pikkusta teletappia. Eilen lääkäri soitti verikoetuloksista ja mahdollista on, että kilpirauhasessa on jotain häikkää, kun arvo meni just yhden pykälän erään ylärajan yli :sad001 uudet verikokeet otetaan parin viikon päästä. Meinas siis, että on joko on hetkellisesti poikkeava arvo tai sit alkava kilpirauhasen vajaa- tai liikatoiminta (en nyt muista kumpi!). Mutta muuten oli kaikki kunnossa, että ei onneksi mitään vakavaa, jos jotain positiivistakin.
 
Täällä tapahtuu nyt jotain... Ollaan menty noilla samoilla 62 - 74 cm vaatteilla jostain juhannuksesta asti. Nyt on saanut muutaman pesun ajan pistää joka koneellisesta vaatteita syrjään serkkuvauvalle. Tällä viikolla on ollut useempikin vasta varastosta haettu perintövaate ekaa ja vikaa kertaa päällä, mukaan lukien yks 80 cm collegepaita. Pitää vissiin hakee ne loputkin, ettei oo tullut turhaan säilöttyä. Ja suunnitella plan b, kun se äpakkauksen toppahaalari ei ehkä sovikaan tarpeen tullessa!

Edit: pakkasin ne sillon aikanaan kokolapun mukaan ja enkä tiennyt, että vaihtelevat niin hurjasti. Esim. yks 68 yökkäri on isompi kuin toinen 74. Ei olla siis vielä missimitoissa mutta ehdin jo tottua tohon, että samat sopii aina vaan :)
 
Muokattu viimeksi:
Joo niissä tulee välillä ylläreitä niissä vaatteissa. Mulla on kaikki sopivat ja seuraavia kokoja tossa hollilla niin tulee niitä isompiaki kokoja välillä jäbällä käytettyä. Mä pidän sormet ja varpaat ristissä että se äp:n toppis menee itsekullekin päälle vielä sitte ku tarvii... Veka oli 8 kk neuvolassa 71,8 cm, ens viikolla saadaan uudet mitat ku on 10 kk neuvola (2 viikkoa etuajassa :bored: ) Kirppikseltä oon katellu vaihtoehtoa jos ei toi toppahaalari sit mahdukaan mutta täällä ei tunnu myyvän kokoa 80 ?! Siis mitään vaatteita ei löydy siinä koossa :shifty:
 
Meillä menee laajalla skaalalla koot. Housuissa hm:n 80 ja 86cm, zaran 86cm, ylöosat on 74-86cm. Ostin ahneuksissa 2kpl Reimatecin talvihaalaria koossa 74cm, hitto kun ei tullut ostettua toista isompaa. Se on nyt etsinnässä. Mun vauvalla on leveet hartiat, habaa, pakarat ja reidet ;-)
 
Voi mä just kattelin noita helmien kuvia tuolta alkuajoilta ja herran jestas niitä roon rimppakinttuja silloin ;-)
 
Joo-o!! Ei vois uskoo saman tytön jaloiksi :-) Mekin ollaan kuvista vertailtu, että huh huh mikä muodonmuutos! Niillä pitkillä koipeliinillaan se potki minua 24/7 ja käy ne vieläkin tasaista poljentoa, niissä on vaan "pikkasen" enemmän jerkkua :-)
 
Takaisin
Top