Vauvojen kasvu.

Meilläkin tuli ekat pareittain mut nyt ylhäällä on yks orpo. Eikä yhtään osaa ikenistä päätellä, tulisko seuraava ylös pariks vai alas orvoks, samalla tavalla pullottaa.

Oon kyllä vähän pettyny, kun toi teki ne ekat 5+0, 5+5, tokat 6+0 ja 6+3 tää orpo oli 7+2. Nyt jos se toinen pariton tukeekin 8+0 ni on ihan sekasin koko systeemi :eek:

Edit: siis 5 kk + 0 pvää jne.
 
Voih viljolla ei myöskään oo viel hampaita. Kutisee kanssa koko ajan hirveesti, muttei ikebetkään mun mielestä ihmeemmin pullota.
 
Ole ihan tyytyväinen vaan hampaattomastas. Sen lisäks, että tissejä pureskellaan enemmän ja vöhemmän vahingossa, tää puri mua äsken silmäpussiin (!) eikä ollut mikään hellä näykkäsy.
Nyt tunnen itteni ihan paskiaiseks, kun panin sen kostoks pinnikseen huutaan (ihan uus vekotin, ei oo ikinä nukkunut siellä) siks aikaa, kun kävin vessassa. No, se on tänään useemman kerran testannut painopisteen siirtymistä sängynlaidan yli ja olen kaks kertaa "antanut" sen pudota, eli senkin takia laitoin, mut silti.

Ja toi "antaa pudota" tarkottaa siis, että oon sen verran pitänyt kii ja pehmentänyt putoomista ettei satu, mut jättänyt sen sit siihen lattialle räpisteleen. Sinnehän se oli menossa. Pari kertaa se on huutanut apua siinä kriittisen pisteen kohdalla ja nostin ylös, mut ei kun uudestaan vaan!
 
Okei.. Mä luovutan. Toi meidän sapelisuu ei edes pure, se vaan pussaa :rolleyes: Kohta kaikki äidit suuttuu mulle ku tuo lapsi on tommonen joka asiassa :grin
 
Oota vaan Mashnu teini-ikää: kaveri on kahdella lapsellaan, ikäero 16 vuotta, todistanut, että jos on vauvana helppo on teininä hirvee ja päinvastoin :wink
 
Sitähän minä vähän pelkäänki.. Että tää kostautuu vielä. Ei tää voi olla näin helppoo ikuisesti... :nailbiting:
 
Mulla 4. lapsi, trust me: Kyllä se jäbä vielä luontosa näyttää ;-)

Muokkaus: Mut heti joudun sanani syömään! Voihan Veka olla oikeesti lungi jätkä. Minun velikään ei tehny muuta pahuutta kun vasta isompana moponsa viritti ja tupakkia poltti ;-)
 
Muokattu viimeksi:
Vähä kakspiippunen juttu... Jos tuosta kasvaa ihan tossukkanössykkä ni oon aika pettyny koska me ollaan isänsä kanssa oltu melkoisia kauhukakaroita ja ollaan edelleenki semmosia suorapuheisia ja ja ja no semmosia että ei täällä nössöt pärjää...
 
Hah, eiköhän se ota mallia. Pistää teille suunsoitossa jauhot suuhun kun puhumaan oppii. Kouluun kun lähtee niin saatte päivittäin selvitellä opettajan kanssa vekan sanomisia (been there done that). Meijän vitosluokkalainen on semmonen. Opettajakin sanoi "luulin e:tä ensin näsäviisaaksi mutta erehdyin. Hän vain huomioi epäkohdat ääneen varomatta että joku loukkaantuu. Se on rehellisyyttä." :-D
 
Jimmulista laitettu neuvolan puolesta lähete lastenlääkärin tarkastukseen hidastuneen pituuskasvun vuoksi. Ens viikolla on siis normi 8kk-lääkäriaika ja sit lähiaikoina uusi tarkempi tarkastus. Voi meijän pikkuhobittia :Heartred
 
Meillä oli kans ylimääränen neuvola, kun huonosti oli tullut pituutta, mut nyt oli taas hienosti ottanu kiinni käyrää :)
 
Meillä on ens viikolla 8 kk lääkärineuvola. Sillo 6 kk neuvolassa tiputtiin -1 käyrältä -2 käyrälle pituudessa. Saas kattoo mitä nyt on kahdessa kuukaudessa tapahtunu.
 
Oonki miettiny etteikö kukaa oo viä 8 kk neuvolas käyny. Kovin kiinnostaa jo miten pikkuset on kasvanu.
Me ei olla viä ees saatu aikaa 8 kk neuvolaan. Ku täälä prkleen tuppukyläs tiedetä millon lääkäri on saatavilla.
 
Onkohan tääkään kasvanu, kun tänään just käytiin äp:n vanuhaalarilla uimassa ja hienosti mahtuu. 74cm vaatteet mahtuu kans mut 68 istuu paremmin.
 
Ei tullu ainakaan vilu uidessa, kun oli vanuhaalari päällä?! :wink :grin

Jäbällä on kyllä bodykoko kasvanut tasaisesti, mutta samoja housuja on pitänyt ties kuinka kauan... Pitää varmaan toivoa raasulle puujalkoja Joulupukilta.

Mut siis niinh, oon edelleen sitä mieltä, että tuskin tuota poikaa nyt mikään vaivaa. Kiva vaan päästä lastenlääkärin tutkimusta seuraamaan. On nimittäin ne neuvolalääkärit olleet tähän mennessä semmosia uunoja, että huh huh...
 
Meillä on edelleen 68 housut kaikki käytössä ja yläosat sitte 74 cm... En mä tiiä. Minusta jäbä ainaki näyttää ihan sopusuhtaiselta, mutta omaa lasta on niin vaikee arvioida objektiivisesti. Onhan se mun mielestä kaikkein söpöin, hurmaavin, komein ja ihaninki :grin Meillä on onneks ihan ok neuvolalääkäri, aika vähäpuheinen tosin.
 
Meillä on jo pitkään ollu housuissa koko 80 käytössä koska vyötärönympärys ja jalan mitta on mitä on. Paidoista menee 74 tai 80. Roolla on pitkät jalat!
 
Meillä on suurimmaksi osaksi käytössä 68cm mutta joitakin housuja on vielä koossa 62cm. Mutta meidän vauva onkin tollanen ruippana ;-)
 
Paidat 74, housut 68.. Housuissa lahkeet vähä uhkaa jäähä pieniks mut vyötäröltä vielä löysiä ..
 
Takaisin
Top