vauvojen kasvu ja kehitys

Onkos muiden vauvoille muodostunut lempi leluja ? Mun poitsun ihan ykkönen on pinniksessä oleva mobile :D sitä jaksetaan touhottaen ja naureskellen tuijottaa pitkä tovi. Ja kun se pysähtyy niin kuuluu erittäin kova komennus että liikkumaan pitäis vielä saada :D ja nauru alkaa taas kun käyn sen pyörittämässä käyntiin ! Ihana hassu:Heartred
 
Meillä on lempparipaikka, hoitoalalla pyykkikoneen päällä. Jätkä tuijottaa kattoa ja naureskelee, mikä on vähän creepyä, katossa kun ei ole niillä main edes lamppua. Oon vilkaissut oloani yli useammin kuin kerran katsomaan, että mille haamuille se juttelee... :D
 
Meilläkin viihdytään hoitoalustalla pyykkikoneen päällä. Teippasin siihen viereen sen neuvolasta saadun hymynaaman ja sille hän usein juttelee ja rauhoittuu monesti kun huomaa olevansa tutussa paikassa :)
 
Me saatiin ristiäislahjaksi mobile ja se tuntuu olevan tosi mieluinen! :) Samoin pehmokirjat on kivoja, niitä luetaan mielellään ja juttelee samalla. Myös sellainen hassunnäköinen nukke (ei edes mikään lelu varsinaisesti) on ihan suosikki, sitä töllätään ja komennetaan kovasti.
 
Meidän neidin lemppari on ehdottomasti jumppamatto jonka typy sai ristiäislahjaksi. Siinä on pianon koskettimet joita potkimalla saa musiikkia aikaiseksi. Typy soittelee musaa ja nyt on havainnut myös kaaressa roikkuvat lelut, joten matossa on taas uutta ihmeteltävää.
Meillä on myös soiva mobile pinniksen päällä, jonka liikkuvat lelut neiti huomasi eilen. Niille hymyiltiin koko naaman leveydeltä. Samoin Danske pankin mainoskirjeessä tulleet hymynaama-seinätarrat jotka on hoitopöydän viereisessä seinässä saa aina isoja hymyjä ja jokeltelua aikaiseksi.
 
Suosittelen muuten hankkimaan Vauvan vaaka-lastenlaulu/loru CD:n. Tyttö sai tuon joululahjaksi ja CD:llä on tosi ihania lauluja ja hauskinta on kun mukana tulee kirja, jossa on vanhemmille ohjeet miten vauvan kanssa voi leikkiä laulujen tahtiin. Kirjassa on aina leikit samaan lauluun pienelle vauvalle ja sitten isommalle taaperolle joka jo kävelee itse. Meidän neiti on tykännyt CD:n rauhallisimmista lauluista ja leikeistä, mutta kunhan kasvaa niin tykkää varmasti myös noista hypytys- ja köröttelyleikeistä.
 
Voi jösses tää meidän jässikkä kuolaa... Vähän väliä roikkuu jojo suusta ja bodyn rintamuksessa iso märkä läntti. Onko muilla samaa?

Oon huomannut sitterissä vauvan istuessa että yrittää selvästi jo tarttua lelukaaren ötököihin ja saakin niistä välillä kiinni. Hirveästi huiskiii niitä käsillään ja "komentaa". :grin
 
Meillä kans alkanut kuolaa tulemaan. Ei hirveesti mutta kuitenkin niin että huomaa :D
 
Kuolajojoja roikkuu meilläkin suupielistä ja kokoajan on nyrkit suussa, ellei tutti ole esteenä.
 
Meillä samoin. Kuolaa tulee aivan sikana ja koska ei suosti millään syömään tuttia, on kädet suussa koko ajan...
 
Nyrkit kanssa suussa täällä. Nykyään vaan huolii tutin huonommin kuin ennen... oikeastaan käyttää tuttia vaan kun menee nukkumaan. Toivottavasti ei löydä peukalo suuhun :eek:
 
Oon AIKA varma että täällä on tarkoituksenmukaisesti heiluteltu kädellä sitterin lelukaaren pehmoleluja :D ainakin kova naureskelu tulee kun lelu kilisee ja heiluu. Hetken ihmettelee ja tekee uudelleen ! Tarttua ei ole yrittänyt vielä. Ihana höpsö :Heartred
 
Voi ihanuutta, poju makoili tänään leikkimatolla mahallaan ja nousi kyynärnojaan, on tehnyt tätä ennenkin mutta nyt huomasi leikkimatossa olevan sammakon ja aina kun väsähti niin meni hetkeksi makuulleen lepuuttamaan ja nousi sitten uudelleen ihmettelemään sitä. Teki tätä monta kertaa!:Heartred
 
Ounou, en tiiä mihin ketjuun laittaisin tämän, mutta musta tuntuu että meidän vauvalla on atooppista ihottumaa kasvoissa. :sad001 Aluksi luultiin että ne on kuivaneita hormoninäppyjä, mutta kun eivät ole lähteneet pois ja oikeastaan välillä jopa pahentuneet eikä perusrasvaus auta. Poskissa on siis punaiset ja rohtuvat läiskät, ja otsassa on myös punaista syheröä. Korvalehdissä kuivat kohdat, hieman nyt myös olkapäissä ja kaulan alla, mutta se voi johtua myös runsaasta kuolaamisesta ja puklailusta. Terkka määräsi 1% kortisonivoidetta 7 pv kuurina kasvoihin ja sitten viikon tauko. Muualta on hyvä iho. Ajattelin kyllä viedä pojan lääkäriin, jos ei siis ala muuten pian helpottamaan. En tiiä voisko olla alkavaa maitoallergiaa, mutta vatsa toimii kuitenkin hyvin ja kakka normaalia. On tietty mahdollista että johtuu kuivasta talvi-ilmastakin... Toivon kovasti ettei olis mitään muuta!
 
Sama tilanne täällä. Soitin neuvolaan ja sieltä neuvottiin perusrasvaamaan ensi viikon lääkäriaikaan asti. Siellä sitten lekuri tarkastaa ihon. Toivon hartaasti, että on vain pahempaa hormoninäppyä. Itse kun oon atoopikko niin en toivo sitä vaivaa kellekään (vaikka nykyään on parempi).
 
Takaisin
Top