Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Mun tytöillä on niin puikulapäät, et terkat ovat taas kehottaneet nukuttamaan just selällään. Vaikka kuinka nukuttaa selälleen, niin kääntää pään sivulle. Ihan normaali pää on silti esikoiselle tullut! :p

Meillä vauveli viihtyy mahallaan n. 10 min. Harjoittelee pään kääntämistä sivuille ja kilpparikelluntaa. Kiire on oppia liikkumista... Varmaan esikoinen aktivoi tätä vauvaa liikkeelle. Ei kai noiden asentojen kans tarvi lähteä kellottamaan. Luulis nyt vauvan ilmoittavan milloin on aika vaihtaa asentoa!

Nää on näitä juttuja joissa kannattaa ottaa maalaisjärki käyttöön!

Meillä ainakin tykkää kovasti olla mahallaan ja sängyssä välillä oikeen väkisin punkee ittensä kyljeltä mahalleen. Välillä on oikein vaikeuksia sängyssä imettää kun tyttö tekee tätä. Tänäänkin nukkui pitkän aikaa mahallaan ja ite kyllä ilmotti koska haluaa asentoa vaihtaa. En nää mitään väärää jos sängyllä mahalleen on,eri asia sitten jos siinä on alla paksu peitto tai tyynyjä lähellä jotka voi olla hengitysesteenä.

Kyllä täälläkin tyttö pitää päätään jo tomerasti pystyssä masulla ollessaan! :D Meillä ollaan masullaan aika paljonki päivästä, eipä ole ainakaan tyttö valittanut :)
Ei kai niitä neuvolankaan neuvoja tarvi aivan orjallisesti noudattaa, itse koetan mennä maalaisjärjellä vähä joka asian kanssa.

Onko kenenkään muun pienokaisella ollut sammasta? Meillä ollut jo ainakin about viikon verran sammas neidin kielessä. Alkuun luulin sitä maidoksi, mutta eipä sitä sitten ookaan kun tuo on ja pysyy kielessä. Ittelle ei oo ainakaan vielä tullut. Onko kukaan kokeillut mitään vissyvesiä tai muita konsteja siihen vauvalle? Ootteko tarvinneet sienilääkettä?

Aamuyöstä tyttö herätti ku nenä oli niin tukossa että röhisi ku pieni possu. Suolatippoja nenään niin johan helpotti. Kokeiltiin taas myös nenäfriidaa joka ei tuottanut tulosta, ei se toimi tai sit me ei osata, ei sieltä ikinä tuu mitään! suolatipat ku tunkee nenään, odottaa tovin ja muutaman aivastuksen niin yleensä sillon isompi räkäklimppi tulee ulos jolloin sen voi onkia topspuikolla tai paperilla... Sit tohon sähläilyyn se tietty heräs kunnolla ja valvoi vajaa kaks tuntia, MUTTA nukahti itse ominpäin sänkyyn! syötin tytön ja jonkinaikaan sylittelin virkeetä ja tapittelevaa vauvaa ja sit päätin et nyt nukutaan. Laitoin likan sänkyyn ja sinne jäi tappittamaan ja tohottamaan. Sit heräsinkin reilun 2h päästä ku se heräili, se nukahti itse JES

Eilen oli ensimmäinen tosi huono ilta, itkua oli monta tuntia putkeen. Onkohan nyt koliikki alkanu vaivaamaan, toivottavasti ei...

Aamulla tyyppi alkoi vähän ennen kuutta ähisemään, joten annoin maitoa ja laittelin takasin nukkumaan. Eihän se sinne tietenkään rauhoittunu kuin ehkä viideksi minuutiksi kerrallaan, sitten ähinä jatkui. Seittämän jälkeen meni hermot ja aattelin että noustaan sitten. Arvatkaa nukahtiko jäbä just sillon? Noh, sain hoidettua aamupesut ja jopa kahvitkin join ennen kuin herra heräsi. Luksusta :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Onneksi pääosin tyty nukahtaa iltoisin itse, mutta eilinen oli kyllä työn ja tuskan takana. Samaan syssyyn esikoinen sai jonku unihepulin ja huusi suoraa huutoa pinniksessään. Ja me kun mentiin "ajoissa nukkumaan" että saadaan "pidemmät unet"! Aina ei mee niinku suunnittelee!
Ja huomenna nuorimmaisen neuvolalääkäri! Saapa nähä kui tuota selviää aamusta sinne kera vastasyntyneen ja uhmaavan kohta 2v taaperon kanssa :o

Tsemppiä Elisha!

Kummasti sitä vaan oppii selviämään kaikista reissuista. Eilen labratäti kattoi hiukan kauhistuneena, kun lampsittiin koko jengi nuorimman verikokeen ottoon. Sen piti oikein kysyä, että onko nämä kaikki teidän lapsianne ja minkä ikäinen on vanhin.. Mut hyvin se meni. :) 1v rattaissa vyötettynä kiinni ja isommat palkinnon toivossa käyttäytyi oikein mallikkaasti ja olihan se tietty jännittävää kattoa sitä verikokeen ottoa.

Kovasti se voimaannuttaa, kun pystyy pitämään laumansa kurissa ja reissut onnistuu. Mut tietty niitä katastrofihetkiäkin löytyy..

Tuli äsken testattua sitä linkousta pienen kiukkukohtaukseen, kun sopivasti sattui väsymysitkut ja pyykinpesu samaan aikaan.

Se nukahti!! Valitettavasti heräsi sitten uudelleen kun siirsin sänkyyn, mutta olihan hullua katsoa kun toinen lakkasi itkemästä ja sitten silmät alkoi luppaamaan siinä hullussa tärinässa.

Mä röyhtäytän vauvan joka syötön jälkeen. Vaikka sanotaankin, ettei imetyksen jälkeen tartteis röyhtäyttää. Ja peppuun taputtelu tuntuu rauhoittavan.

Pakko röyhtäyttää joka syötöllä, siltikin jää ilmaa masuun. Ja pelkkää tissimaitoa täällä! Usein röyhyn mukana tulee myös ylimäärä syödystä ruoasta! Vitsi kun mun suihkutissit alkaa suihkuamaan jopa kesken syötön... Pieni on ihan pulassa sitten...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä en oikein osaa imettää sillee mut ei se näihin suihkuaviin tisseihin auta... Yritän istuessa pitää vauvaa yläviistossa kyllä!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kyllähän noita ilmavaivoja muksulla on täälläkin! Meillä cuplatonit pitää vaivan siedettävänä! Suihkutissit niin ahmii ilmaa syödessään. Mitä enemmän maitoa rinnoissa sitä komeampi suihku.
Masullaan myös nukuttelen pääosin nykyään. Ja olen huomannut omalla kohdalla että oli asento mikä tahansa imettäessä niin ilmaa menee niin että kuuluu.

Mua pelottaa et poika kärsii maitoallergiasta. Toi naama on niin karun näkönen tällä hetkellä, etten enää hormooninäpyks sanois ja kakka ollu nyt vaan vihreetä. Toisaalta ei oo itkuinen, mutta ilmaa tulee kyllä pierujen muodossa tosi paljon. Mun olis tosi hankala olla ite maidottomalla ruokavaliolla, mutta varmaan pakko kokeilla toisen vuoks :(

Takaisin