Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Onko muiden vauvoille ilmaantunut jo hormooninäppyjä? Tuleeko niitä edes kaikille? Voiko noita hoitaa mitenkään? Niin ja kauan tää finnivaihe kestää? Tulkoot mun puolesta sit vasta teini-iässä. Meijän poika alkaa pikku hiljaa näyttää rupikonnalle ku naama ihan näpyillä :grin

Meillä ne hävisi jossain kuukauden iässä. Muutamia on ollut vielä sen jälkeen, mutta ne on ihan yksittäisiä. Onhan ne aika karun näköisiä!

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Täällä on hormoninäppyjä koko naama ihan täys, tulleet täs 3 päivän sisällä.

Vauva söi klo 21 ja torkkui klo 24 saakka, jonka jälkeen söi 5 min ja nukahti 00.30 (ei klo 02-03 kuten yleensä) ja nukkui klo 7.15 saakka eli 6h 45 min. Ennätys entisen viiden sijaan (joka tuli pariviikkoisena ennen mahavaivoja). Siis viiden minuutin tisul tollainen saldo!!! Nyt tissiä kiristi niin kovin, et päätin koittaa pumppua kun vauva nukkuu. 125 ml muutamassa minuutissa. Mä oon (lypsy)kone :grin!

En mie oo pitäny ku muutaman minuutin useamman kerran päivässä vatsallaan...

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Ihan harjoituksen vuoksi. Ei tyttö sinä sen kauempaa varmaan viihtyisikään enkä itse uskalla enempää pitää. Kai se on vauvasta kiinni

Meidän tytöllä napasienessä oli just sellasta keltasta räkää! Jotkut vinkkasi, et sitä hoidettais nykysin ihan septidinillä. Laita Lyyti sitä! Meillä kylläkin laappastiin kaksi kertaa?
Veret putsataan pois. Mutta ei kannata koko ajan olla putsaamassa, ei muuten pääse haava rupeutumaan ja paranemaan. Jos iho punottaa, niin se basibactpulveri on tosi hyvä.

Tytölle on tullut nyt kolmatta kertaa noita hormooni näppyjä. Heti syntymän jälkeen, viikon iässä ja nyt 4 viikkoisena on muutama ilmestynyt. Menevät aina ohi parissa päivässä.
Liittyykö ne jotenkin äidin hormoonitoimintaan???

Apua! Onkohan toi meidän terkka jääny vähän vanhoihin kaavoihin kiinni? o_O

No mut, napa on kuitenkin nyt kunnossa!

Hormoninäppyjä? Meiä pojal on puhtiaista kasvoissa, muttei näy selkeesti vaik paljon onki. Selällää meil on ohje, et vähä aikaa ja valvotusti.

Meilläkin on muutamia hormoninäppyjä, ne tulee ja menee... Tai sit on hikinäppyä. Eilen tuli vaunuissa nukkuessa just sille puolelle kaulaa/ohimoa minne pää oli kääntyneenä ja nyt haaleammat jo :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Jos puhtiainen on sama asia. Nii lähelle pitää mennä jotta näkee noi syheröt ko ne ei punoita yhtää.

Septidinistä: meillä neuvottiin heti sairaalassa putsaamaan septidinillä päivittäin

Jotain pieniä näppylöitä on kasvoissa joo.

Vitsi mä oon välillä ihan hermoheikko varmaan kun tuntuu että mitä toi vauva oikein köhii ja röhii nukkuessaan, ja välillä hengitys on unessa sellasta tiheempää.
Herään kaikkiin noihin kun vauva nukkuu vieressä, ei kivaa.

Laapis on aika myrkkyä vissiin, siksi sitä ei joka paikassa ole. Mut sillä tapetaan syyliä, siksi sitä saa. Mulla on tässä lähipiirissä useampi terkka(ja itsekin oon hoitoalalla ja joskus neuvolaharjottelus ollut), jotenka edelleen sanon, et metylensinellä kuivaa nopeammin kuin septidinillä. Sairaalasta neuvottiin septidin ja neuvolasta sanottii ettei se riitä.

Tota mäkin mietin miks ei sais pitää paria minuuttia kauempaa masullaan? Mä ainakin pidän niin kauan ku vauva viihtyy. Ja tykkääkin olla tosi paljon. Kannattelee niskaa jo niin komeasti, ja jalat potkii niin kovin, että oikeen pylly pystyssä. Luulis, että vatsalla olo on just vauvalle kaikkein kehittävintä, ku esim möllöttää sitterissä. Ja selällä olosta oon hysteerinen takaraivon mahdollisen lättänämäisyyden takia, enkä juuri niin pidäkään.

Meillä puhkee aina syötön yhteydes hormooninäppyjä ku äidinmaidossa se saa niit mun hormooneja..

Mulle ainakin sanottii Lastenklinikalla et jos se vatsallaan olo helpottaa pojan ilmavaivoja ni saa pitää vatsalteen, mutta valvotusti.

Täälläkii on napa laappastu jo moneen kertaan ja kotona putsaus septidinillä. Meillä siis napa erittää edelleen ja siellä on sellanen ihme klöntti mikä siis pitäs saada kuivatettuu.

Lättänä? Eikai sellasta voi tulla? :eek: Täällä kun tyttö nukkuu ainoastaan selällään... Ei se oo kyljellään pysyny enää pitkilleen. Mahallaan pidän aina hetkittäin.

Noita näppyjäkin on täällä, nyt taas vähän enemmän kun välillä. Kuulin kans jotain et se liittys äidin hormoneihin, mut miten??

Takaisin