Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Tää ei nyt halua nukkua yhtään tää lapsi. Nukahtaa rinnalle syötyään tehokkaasti viitisen minuuttia, ja herää heti jos liikuttaa ja sitten alkaa kitinä. Eilen oli tissillä käytännössä koko ajan, vaunuissakaan ei ollut hyvä nukkua. Yökin meni syödessä ja kitistessä. Toivottavasti tää on vaan tiheän imun kausi :) ikää kuitenkin just se tyypillinen kolme viikkoa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä oltiin aamulla hereillä tyytyväisenä n vartin ja sitten nukahti autoon. Tultiin pappalaan ja heräsi - alkoi kitinä. Söi ja jatkoi kitinää mikä jatkui suorana huutona. Nyt nukahti rattaisiin mut heräilee vähän väliä. Huoh! Jos tää huuto nyt alkaa olla aamusta iltaan niin tarvitaan lisää hermoja...

Kuulostaapa lupaavalta että teillä onnistui perhepedistä vieroitus noin helposti, HKI. Itse mietin vastaavaa toteutusta kun mua vähän hirvittää öisin kun meidän patja menee mun alla sen verran kuopalle että ipana valuu ihan muhun kiinni ja pelkään aina että sen nenä litistyy mun kylkeä päin.

Meidän sänky on vaan tuollainen sairaan korkea jenkkipeti ja patja on melkein pinniksen laidan korkeudella joten tasaista sivuvaunupetiä siitä ei saa ellei hommaa pinniksen jalkoihin jatkopaloja.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Ja edelliseen viestiini kommentti, nyt nukahti vatsalleen itse paikallaan oleviin vaunuihin :D kun just ehdin valittaa ettei hää nuku...

Mustakin tuntuu että vauva nukkuispa sikeämmin, jos ei ole mun maitotuoksut ihan nenässä kiinni. Hyvä et teillä Hki onnistui tuollainen järjestely :) meillä olisi pinnis mallia toinen reuna laskettava, mut kuten Nipsumukilla, meidän sänky korkeampi kuin pinniksen alusta yläasennossa. Nukkukoon mun vieressä toistaiseksi :)

Mäkin saisin paljon pidemmät unet öisin jos toinen ei nukkuis naama mun tississä kiinni. Oon kans todennu, että kun kiusaus on niin lähellä ni sitä janoaakin herkemmin. Mut oon niin laiska! Illalla nukahdetaan molemmat yön ensimmäiseen syöttöön, herään jossain vaiheessa ja huomaan vasta silloin, että toinen on sylkäissyt nännin ja jatkan unia. Tästä asetelmasta on vaan niin helppo ruokkia seuraavallakin kerralla, joskin se seuraava kerta on aina kahden tunnin välein, mutta ei siinä tarvii olla ku se pari minuuttia hereillä. Nänni suuhun ja mulla ainakin unet jatkuu samalla sekunnilla :grin

Mä en pysty nukahtamaan kesken imetyksen. Nukahdan sitten kun lopettaa imemisen ja selkeesti vaipuu uneen. Sitten jonkun ajan päästä herään ja laitan omaan sänkyynsä niin saa itekin nukuttua muussakin asennossa. Viime yö heräsi tunnin välein. Eka heräämisellä ei syönyt vaan nukahti heti mun viereen. Ei vissiin halunnu sängyssään olla. Aamulla syötin neljän mais vikan kerran ja siitä sitten nukuttiinkin kahdeksaan asti molemmat.

Mä pyrin nukahtamaan kesken imetyksen :grin, maksimoimaan unet itselläkin kun ne on kolmisen viikkoa jääneet hyvin lyhyiksi. Perhepedissä köllitään ja yritän nyt joka yö siirtää yhden unipätkän nukkumaan pinnasänkyyn, jotta saa itsekin nukuttua paremmin. Viime yönä tosin kävin kurkkaamassa, että onko vauvaseni hengissä kun nukahti niin salamannopeasti pinnasänkyyn.

Meillä on nyt tässä neljän viikon kynnyksellä alettu itkemään enemmän ja paljon ponnekkaammin, ja ensimmäiset vatsaoireet on myös tulleet. Toivon kovasti ettei tämä jatku, meillä oli tähän mennessä niin leppoisaa..

Inhottavaa kun rakkaalla ei ole hyvä olla. :(

Se napasieni haisee aivan kamalalle, vaatteidenkin läpi. Ainakin meidän tytöllä oli näin :( se haju oli siis ihan hirvee!

Meil ainaki tynkä eritti jos millasta möhnää eikä terkka sanonu muuta kuin et basibact puuterila voi kuivatella sitä. Vielä tyngän irrottuakin sinne pohjaan kertyi vähän töhnää ja edelleen sen vanutikulla päivittäin putsaan.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

^Metylensineä apteekista sinne napatynkään 2 x päivässä, niin johan alkaa paranemaan.

Tontun tämä päivä: nukkunut korkeintaan puoli tuntia kerralla, ollut rinnalla, johon nukahtaa. Aina kun siirrän sylistä nukkumaan sänkyyn tai sohvalle herää kymmenen minuutin sisään ja taas rinnalle. Katsotaan kuinka yön nukkuu. Ehkä tämä on tankkausta viikonlopun jäljiltä, tiheää imua. En kyllä malta odottaa huomista neuvolaa että saan tietää kuinka paljon paino on noussut.

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Ilta meni ilman itkuja. Vauva nukkui ulkona 18-21, sitten söi ja jatkoi unia. Yön nukkunut hyvin mut nyt tais alkaa vatsavaivat!! 5:ltä aamuyöllä!!! Jep jep... Voi pientä ja tätä lohdutonta itkua...

Meillä navasta tuli tyngän irtoamisen jälkeen verta n. viikon ajan. Ennen irtoamista oli vaaleaa mönjääkin, mutta se katosi irtoamisen myötä nopeasti. Missään vaiheessa se ei kuitenkaan haissut, joten ei käytetty aineita, putsattiin vain vedellä ja kuivattiin aina huolella. Hyvä napa tuli. Vasta nyt kolmiviikkoisena sietä irtosi viimeinen vähän rupea muistuttava kökkö.

Kyllä sieltä verta vielä tovin tulee irtoamisen jälkeen, tai ainakin näin meillä. Meilläkin mentiin ihan vedellä ja kuivattiin huolella.
Ja kannattaa tosiaan kaivella ihan kunnolla se napa puhtaaksi, vaikka vauva ei siitä niin perustaisikaan :) Pysyy puhtaana ja kunnossa

Takaisin