Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Ensimmäistä naurua odotellessa. Hymyjä satelee kyllä joka päivä :)

Meilläkin nauru on vielä lähinnä ähkimistä ;)

Onks kellään alkanut vielä hampaita pukkaamaan?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tarttuuko muilla vauvat esineisiin jo? Esikoiseni ei muistaakseni vielä tässä vaiheessa ottanut kiinni.. Tää ottaa jo kiinni lelukaaren leluista ja mun hiuksista!
Tää myös pyörii selällään ympyrää ja mahallaan pääsee myös liikkumaan viistoon, kuin viisari???
Esikoinen oli tosiaan laiska, alkoi vasta 1 kk iässä pitämään päätään, ku tää jo heti syntymän jälkeen oli tosi jämäkkä.

Meillä ainakin tartutaan jo! Pysyy lelut myös hetken aikaa käsissä, jotta voidaan yrittää viedä niitä suuhun ;) hiuksiin on tarttunut jo alku heinäkuusta, kun oli ristiäiset. Sylikummin hiukset on niin ihanat ja pitkät :D Tuon liikkumisen suhteen tää on laiskempi, selällään on pyörinyt korkeintaan 45 astetta. Mahallaan ei ollenkaan

Ei tartu mitenkään tietoisesti, mutta käteen laitetut jutut pysyy hyvin ja välillä nipistellään äitiä ja isää kaulasta. :)

Meillä ei kans vielä tietoisesti tartu mihinkään. Masulla tykkää kölliä, nostaa päätä korkealle ja jaksaa hyvin kannatella. Hirveet halut olis päästä eteenpäin mutta ei nyt onneks vielä! :)

Meillä äitin käsi on kyllä pop! :) Sormista tartutaan ja yritetään suuhun viedä. Välillä tarttuu kummallakin kädellä eri sormiin ja yrittää vetää niitä eri suuntiin. Hassu vauva :)

Tarttuu hiuksiin, leluihin useimmiten ojentaessa ja kädet ei oo enää niin nyrkissä. Myös silmiä räpsyttää kun tule lähelle, että tajuaa etäisyyksistäkin jotain. Ja kerran nauroi ääneen 2 vkoa sitten. Se oli sellainen selkeä nauru. Meillä ei vielä kääntyillä, mutta kyljelleen menee. Ja yrittää mönkiä eteenpäin. :)

Poju on 2kk, kädet on auennut useita viikkoja sitten, hiuksista vedetään, mutta mun mielestä vahingossa vaan. Hymyjä ja kiljahduksia ja "höööö" ääniä tulee.
Muoks. Lisäksi poitsu tykkää yrittää nousta istumaan, hän pitää käsistä kiinni ja punnertaa ylös :)

Poju 2kk ja kääntyi tänään selältä mahalleen!!! Nyt ei viihdy lattialla selällään enää lainkaan :-)

Sent from my MediaPad 7 Vogue using Vau Foorumi mobile app

Meidän poju tarttuu sillon jos sattuu käsiin osumaan jotain. Yhtenä aamuna mua nauratti kun käänsin kylkeä niin että selkä oli vauvaan päin. Sit yhtäkkiä tuntu nipistys päänahassa ja sain sen verran käännyttyä et näin ku poju kisko mun nutturaa joka suuntaan aivan haltioitunu ilme naamalla. :D että se oli söpö. ^^<3 Kohta varmaan kääntyy massulleen. Ihan pienestä enää kiinni. :)

Sent from my GT-S5301 using Vau Foorumi mobile app

Täälläkään ei vielä tietoisesti ota kiinni esineistä,lähinnä huitoo niitä. :) ei niillä voikaan mistään ottaa kiinni kun ne on koko ajan suussa.

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app

Poju 2kk ja kääntyi tänään selältä mahalleen!!! Nyt ei viihdy lattialla selällään enää lainkaan :)

Sent from my MediaPad 7 Vogue using Vau Foorumi mobile app

Kuulostaa niiiiin tutulta:D ongelma on se että ei viihdy kauaa mahallaan ja sitte ärsyttää ku ei pääse kääntymään ite:D mutta on tuo kyllä mahdoton tyttö, se pitää päätään ylhäällä jo monta minuuttia:)

Antopäivänä oli väsymystä, ei mitään muuta. Mulle sopi hyvin, että nukkui kerrankin päikkärit.

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app. Proud member of Reilumammakerho.

Meillä rokote on aiheuttanut viikon kakkaamattomuuden. Ennen poitsu nukkui yön ekan pätkän 5 tuntia, nyt herätään vähintään 2 tunnin välein. Kunpa tää jo helpottaisi.

Miten Tinska teillä hoitui se kynsivallintulehdus? Tarviko käyttää neuvolassa tai muualla sen takia? En ehtinyt lukea koko ketjua, oisiko sieltä löytynyt asiasta lisää. Meillä näyttää pukkaavan sellaista neitokaisen keskisormen tyveen, punoitus on lisääntynyt nyt selvästi aiempaan nähden ja pienen pieni paisekin saattaa olla. Yritin puristaa varovasti, tuli tietysti vähän punaisemmaksi vielä. Täytyy kysellä neuvolastakin vielä ohjetta.. Mutta kun toi sammaksen hoito meni niin kovalla lääkearsenaalilla ilman että sammasta loppujen lopuksi olikaan, täytynee lähteä tarkistuttamaan asiaa lastenlääkärille, jos antiseptiä tujumpaa suositellaan. Onko täällä kellään muulla kokemusta näiden hoidosta työn kautta tai omakohtaisesti? Voi meidän Papu-pientä! Auttaiskohan se, jos tutti olis käytössä, nyt hänellä tulee lupsuteltua sormiaan niin innokkaasti.

Mä laittaisin kynsivallintulehdukseen metylensineä, kuivattaa. Toki voi ihan septidinilläkin putsata, mut metylensini kuivattaa paremmin.

Takaisin