Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Meillä käytössä Relab d-vitskut joissa myös maitohappo. Aloteltiin sillon 2 vkn iässä hiljaksiin. Alkuu tuli kyllä masukipuja mutta ei kestänyt pitkään, nyt menee ihan vailla ärsytyksiä. Mut joo on kyllä melko hinnakkaita!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä sopinut rela d-tipat ja mulla on tullut tavaksi antaa ne aamuisin ekan vaipanvaihdon yhteydessä. Miten muuten,kylvetättekö te vauvoja enemmän kuin yleensä nyt kun on nää helteet? meillä on kylvetty 2 kertaa/vko,mut pitäiskö enemmän? Meidän Milja ainakin hikoilee paljon ja iho nihkeä. Eilen kävin tytön kanssa yhdessä virkistyssuihkussa,eikä tyttö itkenyt tai pelännyt suihkua. :)

Mä käytän pojan joka toinen ilta suihkussa ja perjantaisin saunan yhteydessä kylvyssä. Oon miettinyt et melkee pitää alkaa suihkuttaa poika joka päivä ku se hikoilee paljon ja alkaa haisee.

Me ollaan käytetty nyt joka toinen päivä kylvyssä, periaatteessa voisi käyttää joka ilta, kun iho on kunnossa. Ihan sen takia, kun tyttö on aika nihkeä ja onhan se itsekin paljon kivempi nukkua kun on käynyt huuhtomassa hiet pois.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Meillä kylvetään kans joka toinen ilta. Laitan kylpyveteen kylpyöljyä, niin iho pysyy hyvänä eikä tartte muuten rasvailla. Joka aamu ja niin iltoina, kun ei kylvetä, pyyhin pojan kasvot, kaulan ja muut taipeet kosteilla vanulapuilla ja taputtelen harsolla kuivaks. Tarvittaessa laitan sudilla talkkia taipeisiin, jos näyttää hautuneilta.

Varmaan vähän tyhmä kysymys, mut miten te käytte suihkussa yhessä vauvan kanssa? Voiks sen siis ottaa ihan kokonaan sinne suihkun alle, vai onks jotain mitä pitäs älytä ottaa huomioon? :oops:

Mä oon suihkuun ottanut mukaan nyt joka ilta. Ja ihan sylissä pidän kasvot eteenpäin ja annan veden valua lähinnä selkään. Sitte jalkoihin ja pesen kädet siellä kun imee nyrkkiä ja pulauttelee. Kaulan poimut myös saa siinä hyvin. Pari kertaa sit teen niin et sanon "vettä" ja käytän pään nopeasti suihkun alla niin et valuu kasvoille vähän vettä. On jo tottunut siihen ja laittaa silmät valmiiksi kiinni kun sanon vettä.

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app

Meilläkin toimii jekovit, tosin mist sitä ihan varmaksi tietää kun itkua pukkaa milloin mistäkin. Mut kuitenkin päätin testaa noita bioteekin tippojakin kun niitä niin jossain kehuttiin. Niitähän riittäis vaan tippa per päivä, mut sekin oli liikaa.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Suihkuun en uskaltais kyllä ottaa tätä meen pikkupainijaa kun ei halua millään pysyy aloillaan. Tuntuu ilman vettäkin niin liukkaalta että on pitelemistä.

Mä en oo muuten vielä kertaakaan kylvettäny tyttöä! Se on isin homma :)

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Mä oon kans nyt viime aikoina ottanut poikaa mun kanssa suihkuun. En oo päätä pistänyt suihkun alle mutta muutoin suihkittu menemään. Mua kans pelotti että pudotan lapsen jos siitä tulee överiliukas. Mutta ei se nyt ihan saippuapalaksi muuttunutkaan ja saa kyllä pidettyä ihan tukevasti kiinni.

Ajattelin ruveta käymään foorumilla enemmän kun nyt on aikaa. Kauhukseni huomasin että täälä oliki monta sivua tekstiä enkä jaksa kaikkia kyllä lukea:D Mutta kerronpa nyt että meidän tyttö joka on nyt 2kk ja 2 päivää kääntyi tänään ensimäistä kertaa selältä mahalleen! pari viikkoa sitten kääntyi mahalta selälleen:) kuinkas teillä muilla on kääntyilty?

täälä on näköjään ollutkin jo kakasta puhetta, meidän tyttö kakkaa nykyään muutaman päivän välein. Kun oli täysin rintamaidolla niin kakkaa odoteltiin parhaillaan 10 päivää:/ nyt kun on pakko antaa myös korviketta kakka tulee useammin. Olisin kovasti kyllä halunnut imettää mutta tuntuu että maitoa ei tule tarpeeksi ja näillä helteillä en ota riskiä että vauva ei saisi tarpeeksi ruokaa

mä en oo kertaakaan kylvettäny poikaa, käydään aina suihkussa. Mummolassa isovanhemmat on kylvettäneet.. Tarpeen mukaan käydään suihkussa. Tykkää olla maha mun rintaa vasten veden ropistessa selkään. Meillä on tuoli suihkussa ja istuen on sit helppo saippuoida.

Meillä poika on pässyy kääntyilyn makuun ihan tosissaan :) Ei vielä itse pääse kovalla lattialla masulleen vaan autan aina kääntämällä alimman käden koukkuun. Sopivan kimmoisalla alustalla tämä sujuu jo ilman jeesiä. Nyt poika on alkanut viihtyä lattialla ylipäätään, tähän asti on ollut pahemmanpuoleinen sylikissa :) Ja haluaisi liki koko ajan treenailla vaan kääntyilyä ja ryömintää!

Meillä tyttö käy isin kanssa melkein joka ilta suihkussa. Isi istuu lattialla likka sylissä ja vesi valuu ja tyttö nauttii. Helpompaa ku kylvettäminen. Amme saa odottaa siihen että likka osaa istua. .

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Täällä on kylvetelty lähes joka ilta helteillä, mutta nyt voisin kokeilla tuota suihkussa käymistä kun vaikuttaa helpommalta. Eihän meidän pitkä poju oikein mahdu enää kylpyynkään.

Eilen huomasin, että neuvolasta saadut d-tipat oli menneet vanhaksi (välissä annoimme relatippoja aina kun muistimme). Osaako kukaan sanoa miten pitkään noita d-vitamiinilisiä olisi tarkoitus antaa?

Takaisin