Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Ja ihan aikuisetkin vois käyttää d-vitamiinia etenkin pimeän aikaan. http://www.d-vitamiini.fi/saantisuositukset/

Meillä kylpy/suihku pari kertaa viikossa. Kylvetys on isin ja tytön juttu, mutta mä otan suihkuun polvelle ja oon itse hiukan siis kyyryssä. Jotenkin pelkään, että liukas lapsi tipahtaa, siksi näin. Kylpyöljyjä meillä ei käytetä ollenkaan vaan pelkkää vettä ja iho on pysynyt tosi hyvänä.

Poika pääsee joka päivä suihkuun. Joskus jopa kahdesti, jos aamulla herätessään on nihkeänä tai sitten jos en illalla saa mitenkään muuten hiljaiseksi. Suihkuun rauhoittuu aina. Se on vaan eriasia, että jatkuuko seesteisyys suihkuttelun jälkeenkin. Tuntuu, että nauttii enemmän suihkusta ku kylvystä. Taitaa tuntua mukavalta se pieni paine, joka siitä tulee. Ainakin pään vetää itse aina ihan innoissaan veden alle ja ilme kirkastuu. Ei vaan tajua sulkea silmiään ja se näyttää niin hönöltä, ku silmiin jää vesipisarat, ku ei tajua räpäyttää luomea. No ehkä se vielä joku päivä tajuaa :rolleyes:

Meidän pieni hassu vauveli nukkuu jo kolmatta tuntia, pienen välisyötön annoin ja vieläkin posottaa. Nyt sais jo nousta, että yöllä tulee uni. Sainpahan itsekin pitkästä aikaa päiväunet. Hei, nyt jotain liikettä. Pois foorumilta ja katsomaan tulisko leveä hymy :)

mulla ei mee itellä vettä korvaan koskaan suihkussa.. joten en oikein ymmärrä miten vauvallakaan menis. Ja sama hommahan se on kylvyssäkin. Ei sitä vettä mene korvaan, ellei sinne erikseen sitä suuntaile.

En mä oo ainakaan mitenkään varonut sitä veden korvaan menemistä. En toki suihkuta vettä suoraan pojan korviin, mutta kyl meil pää kastellaan juoksevan veden alla.

Höh mikä ilta, ihan kamala huuto oli pitkästä aikaa. Normaalisti reppulenkki auttaa ihan ensimmäisten askelten aikana, nyt käveltiin koko kortteli ympäri täysiä huutavan lapsen kanssa. Luovutettiin jo, mutta kodin edessä se sitten nukahti. Kävelin sitten vielä toisen korttelin ilman kenkiä. :rolleyes:

Jotenkin koko päivä on ollut yhtä hulinaa, tyttö on ollut niin innoissaan välillä, ei ole malttanut nukkua juuri yhtään ja on illalla saanut muutaman tissiraivarin. Mikä lie on..

Apua, oon tippunu ihan kärryiltä!

Siis d-tipat meilläkään ei aina joka päivä mene. Ei vaan muista joten annetaan kun muistetaan :) Meillä käytössä Devisol tipat.
Ja suihkussa ollaan tyttelin kanssa käyty ahkeraan kun isi aina ehdi kylvettämään (=heidän juttu) :) Ja suihkussa tosiaan helppoa pesaista pikkuinen. En ole toisen päätä suihkun alle laittanut mutta rintaa vastan pidän selvin ja pesen. Ja näillä keleillä tosiaan ollaan meilläkin suihkuteltu useammin, ihan vaan sen kaulan ja muiden taipeiden vuoksi

Sama täällä, useammin pestään helteiden aikana. Et jos ei oo kylpyä taikka suihkua, saa tyttö puolipesun lavuraarissa peppupesun yhteydessä. Ja kertaviikkoon tekee niskakakat kuitenkin, niin samalla sitä aloittaa sieltä päästä ja pesasee koko flikan.

Ja Elishan viestin luettuani tajusin: unohdin D-tipat! Koska purkki ei ole näkyvillä kun oli eilen asuntonäyttö ja siivottiin vimmatusti kaikki piiloon.

Mä kans mietin tota veden menemistä korvaan, sen takia en oo uskaltanut laittaa päätä veden alle suihkussa. Vaikka toisaalta ollaan ilmoittauduttu syksyllä vauvauintiin jossa beibsit käsittääkseni myös suklailee... Ota näistä nyt selvää ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Olihan ne vauvat mahassakin lapsivedessä lillumassa. Meillä ei varota veden joutumista korvaan, mut eipä myöskään kylvetetä poikaa niin, että korviin väkisin menis vettä. Tosin tuo poitsu riehuu niin paljon kylvyssä, että on välillä jopa vahingossa sukeltanut. Vauvoillahan on se refleksi, kun vettä tulee naamalle, niin silmät menee kiinni. Eikä nenäänkään mene vettä.

Vauvauinnissa muuten sukelellaan aika paljon :)

Meillä kylvetään aikalailla joka toinen päivä, useemmin jos tarve vaatii. Poitsu oikeen rakastaa vedessä olemista ja polskuttaa vettä niin et itekin kastun :D

d-vitamiinia toi poitsun masu ei kestä vieläkään sitä 5 tippaa.. 2 tipalla mennään, neuvolassakin sanottii et antaa sen minkä kestää ja kun korvikkeessakin on d-vitamiinia ja sitä saa meillä lisänä kerran päivässä.

Mä oon käyttäny vauvaa pesulla lavuaarissa tai ammeessa nyt aamuin illoin helteellä. Mun lavuaari on just sellanen missä voi vauvaa helposti kylvettää :)

Oumaigaaaaad kävin viemässä hevosille vettä niin, että poika oli sisällä sitterissä hereillä ja mulla itkuhälytin mukana. Hyvin meni, ei tarvinnu ees juosta sisälle. :)

On se niin kiva, kun poika alkaa viihtyä itsekseenkin lelujen ääressä :)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Rimpsukka, noin meilläkin itkuhälytintä käytetään:p, tai siis käytettäisiin jos toimisi..täytyy uusia vehkeet talvea kohti(kun koulut alkaa), silloin ainakin hoituisi noi hommat huomattavasti nopsemmin ilman vauvan pukemista! nyt hälärin virkaa hoitaa muut lapset..

Toi häly on kyllä paras hankinta (lahja) ikinä!

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

meillä itseasiassa käytettiin radiopuhelinta hälärinä, saa viedä vedet vaikka kilometrin päähän - NO EI SENTÄÄN, tulis vähän turhan kiiru takas:grin. samaa vehjettä voi sitten käyttää es hirvijahdissa - näin meidänkin isäntä osallistui "vauvahankintoihin":rolleyes:..

Takaisin