Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Meillä kävi neuvolan täti kotona eilen, aika vähän oli asiaa. D-vitamiinin se toi ja Pampers-laatikon. Paino oli noussut mutta enemmänkin olisi saanut nousta, joten uusi neuvola varattiin. Pituutta ei edes mitattu ja äitin vointia ei juuri mietitty. Ei ansaitse vielä omaa ketjua tämä visiitti, aloittakaa joku muu sellainen :)

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app
 
Meille tulee huomenna neuvolantäti käymään kotona kans..jännä nähä onko pojan paino lähteny jo nousuun..
 
Syökö teidän vauvat tuttia? Mulla on ehkä vähän paska mutsi -fiilis kun meiän tyttö saa tutin suuhun aina aamupesun ajaks. On vaan tosi paljon helpompaa pestä noi pienet silmät, korvat ja napa jos tyttö on rauhallinen eikä itke ja möngerrä siks että on kylmä ja kirkkaat valot...
 
Yritän kovasti opettaa tutille, vaikka tää ei ihan niin innokas siihen ole kuin kaksi aiempaa muksua, esikoinen oli samantyyppinen ja söi mieluummin peukaloa. Oppi kyllä tutinkin, mut peukku jäi ja on edelleen riesana, vaikka kaikkemme ollaan yritetty, että lopettas sen.
 
Ei kai se tutti mikään helvetin vehje ole... Pahempaakin nähty :D meidän mies ei vielä tiedä tutista mitään mutta aion kyllä tarjota :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Onko tutin käytöstä muuta haittaa kun se että siitä pitäis saada jossain kohtaa vierotettuakin? Siis jos aloittaa käytön sitten kun imuote on kunnossa ja koittaa saada lopetettua kun hampaita tulee? Tai on siinä varmaan puolensa ja puolensa. Miehen poika imi öisin tuttia 3 vuotiaaksi ja siinä kyllä heräs kaikki kun tutti meni hukkaan. Mut sit kun äitinsä heitti tutit mäkeen niin nopeasti oppi olemaan ilman.
 
Meilläkin tulokas saanu pari kertaa tutin suuhun, mut vaan toviksi. Esikoinen ei syöny ollenkaan tuttia mut oisko sit ollut vatsavaivat syynä ettei maistunu.
Mut luulenpa että en tuttia ala liiaksi antamaan, niin ei tarvi sitten vieroitella myöhemmin ("pääsee helpommalla") :D

Meillä neiti tänään viikon ikäinen, en tiedä minne se viikko katos. Huomenna neukkutäti tulee ihmettelemään, toivottavasti ei kauaksi aikaa. Ei olla ehkä niin samoilla taajuuksilla.
Mulla rinnat ihan super täynnä maitoa ja sit kun on vielä suihkutissiä niin ruljanssi on valmis. Onpahan maitoa, mutta saishan tuo vähän hillitymmin tulla niin pysyis pienikin mukana. Meillä siis imetellään makuultaan lapsi vatsan päällä.
Ja hormoonit kyllä tekee tehtävänsä, millon itken ilosta ja millon huolesta ja millon ihan muuten vaan :D

Ja hymis, sitä se äitiys vähä pakkaa olehen et paska äiti-olo jyllää millon mistäki syystä, mut usein ihan syyttä kyllä! Eiköhän jokainen oman lapsensa kohdalla tee ne oikeat ratkaisut, ei niitä kukaan voi tulla tuomitsemaan! :)
 
Niin no mä oon viimeks ollu vauvojen kanssa tekemisissä niin kauan aikaa sit että muistan vaan että sillon oltiin ainakin sitä mieltä että tuttia ei saa missään tapauksessa antaa...

Meiän pikkulikalla taitaa olla toinen silmä ehkä vähän tulehtunu. Sisänurkka punottaa ja silmä rähmii :sad001
 
Mie oon kyl aatellu et kun imuote on opittu niin saa kokeilla tuttia. Mieluummin sitä ku peukaloa. Eikä siitä vieroittaminen oo ku ittestä kiinni. Sitä paitsi, meil onkii niin hienot tutit et niit pitää esitellä :D
 
Mäkin oon kyl alustavasti tyrkyttämässä tuttia kunhan imuote on kunnossa. Kaverin mukula ei huolinut tuttia ja on nyt kironnut sitä et ois voinut olla helpompia etenkin noi yöt kun äidin ei tarttis aina olla tuttina, se ollut oikeestaan ainut mikä sit lohduttaa...Kattoo kohta ku bebe joskus ehkä tulee ulos et mikä kelpaa ja sopii just meille.
Mut paska mutsi ei kukaan oo tarjos tuttii tai ei!
 
Tutista on helpompi vierottaa kun peukusta! Vaikka ei omia lapsia ole niin työn kautta ja miehen lapsen kautta oon nähnyt :)
Eli kyllä mä oon aatellu tutin antaa lapselle kun siitä vierottaminen on vanhemmista kiinni, peukkua on vaikeempi heittää menemään :wink
 
meillä on kaikki vierottuneet tutista helposti.. että mieluummin se tutti tosiaankin kuin peukalo. Ja jos lapsi tuttia mielellään syö, niin ei se paha juttu ole.
 
Mä oon muutaman kerran tuttia antanut ja tänään sitten anoppi opetti enemmän tutille, kun oli kaupas käynnin ajan pojan kans.. Poika tosin ei kyl turhasta kitise et välttämättä tarvii sitä ees..
 
Joo jokainenhan tekee tyylillään oman lapsen kohdalla, sehän on selvä :) Meillä ilmeisesti esikoiselle riitti tissi eikä syöny peukaloa eikä sen enempää tuttiakaan, eikä tarvinu olla itsekään tuttina :D Mutta nyt kun pikkuiselle tuttia kokeilin ni kelpuutti, mutta en ala tutittaan jos ilmankin pärjää :) Mut nämä asiathan tosiaan riippuu ihan lapsesta ja vanhemmista, enkä itsekään oahana pidä jos tuttia syö.
 
Ehtisiköhän nyt tänne edes jotain kirjoittaa... Meillä menee pääsääntöisesti hyvin. Käytiin perjantaina neuvolalääkärissä. Painoa on jo 3650 g ja pituus 50 cm. Syntymämitathan olivat 1800 g ja 42 cm. Painoa on tullut noin 300 g viikossa ja yhä edelleen mennään pelkällä rintaruokinnalla. Pojalle on tullut napatyrä ja se huolestuttaa, vaikka se kuulemma on normaalia etenkin keskosilla.

Me on yritetty tarjota tuttia, mutta se ei tunnu kelpaavan, käyttää sitten välillä minua tuttinaan... Sairaalassa ei ainakaan meille sanottu että tutti olisi jotenkin pahasta vaan sitä tarjottiin jo siellä vauvoille, jos muuta lohdutuskeinoa ei ollut.
 
Vautsi Riepu, hienosti on poika kasvanu!

Meillä on lapset ollu ihan täysiaikasia ja kaikilla on ollu napatyrä. Tästä pienimmästä en oo vielä varma ku yleensä alkaa näkymään vähän myöhemmin. Meillä se lienee joku perinnöllinen taipumus. Miehen suvussa noita tyriä enemmänkin. Mutta siis asiaan. Hurjan näkönen pompulahan se tyrä välillä on, mutta useesti korjaantuu ihan itestään. Meidän kaikilla muksuilla jo ihan "normaalit" ja siistit navat ilman mitään toimenpiteitä.
 
Riepu, onpa ihana kuulla teistä!!! :)
Monesti olen miettinyt, mitä teille mahtaa kuulua. Hienosti on pieni kasvanut! Jokos sun laskettu aika meni?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
:)
Laskettu aika meni jo, olisi ollut 4.5.

Neljän suora, milloin teidän lapsien napatyrät on korjaantuneet? Jostain luin että saattaa kestää pitkäänkin ennen kuin korjaantuu.
 
Takaisin
Top