Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Meillä tyttö sai rankan synnytyskokemuksen päätteeks vaan 6 pistettä alkuun kun siinä oli kaikenlaista pientä pulmaa mutta heti seuraavat pisteet oli onneks jo korkeemmat kun vointi koheni niin helposti ja nopeesti. Vaikeen alun takia vauvan hengitystiheyttä ja ruumiinlämpöä on kuitenkin seurattu nyt aika tiiviisti. Hengitys on ollu koko ajan hyvä ja lämpökin pysyny hyvin hallinnassa tuplavaatetuksella ja tuplapeitolla. Onneks toi pallero on niin pikkuruinen että vaatteita mahtuu helposti useempi kerros päällekäin. Joka kerta kun vaatekerrokset otetaan pois niin yllätyn noista rimppakintuista jotka on ihan olemattomat!
 
Voi pientä :Heartred No kunhan saa totutella vähän maailmaan niin alkaa lämmötkin pysyä! Onneksi hän on hyvä syömään niin saa kerättyä ruoasta lämpöä itseensä pieni. :Heartred:Heartred
 
Voi pientä! Onneks pysyy lämpö hallinnassa lisävaatetuksella ja onneks on ilmeisesti kova tyttö syömään ni kerää vähän lämpöä itseensä! :Heartred Ku luen teidän vauvajuttuja ni entistä enemmän haluisin vaan oman pikkusen sylkkyyn jo! Miten niin malttamaton?! :smiley-ashamed004
 
Tuhinamurmeli: samat aatokset täällä. Malttamattomana odotan oman palleron syntymää. tosin hyvin ristiriitaisin tuntein.
hymykuoppa: äidin kainalo on paras paikka lämmitellä. Hyvä, että pienellä on kova ruokahalu. Pian ihmettelet, että mihin ne rimppakintut hävisi niin äkkiä :)
 
Joo kohta sillä on tollaset ihanat michelinit!
vauvan-jalat-ja-kasi-vari-pixmac-kuva-84147146.jpg
 
Mä olin niin varma etukäteen etten haluu nukuttaa vauvaa mun kainalossa, mutta toisin on käyny. Kyllä se on vaikeeta siirtää tyytyväisenä tissille nukahtanutta tuhisijaa omaan sänkyyn. Koko viimeyö nukuttiin vierekkäin ja kyllä se oli aika ihanaa! Vauvallakin oli lämmöt jopa vähän kohollaan aamulla kun oltiin oltu niin tiiviinä pakettina. Tänään saatiin siis vähentää vaatetta ja nyt seurataan mihin se lämpö asettuu!

Äsken mitattiin bilirubiinit ekan ja ilmeisesti ainoon kerran ja siitä ei ainakaan tarvii olla huolissaan kun arvo oli niin matala. Vauvanhoitokin sujuu kuulemma hyvin vaikka edellinen vauva jota oon hoitanu onkin mun nyt jo 14 vuotias pikkusisko :)
 
Ihana kuulla Hymis teidän symbioosista! Tulee niin mieleen omat kokemukset äidiksi tulosta... Sitä rakkauden määrää ja olisin halunnut pitää vauvaa sylissä koko ajan. :)
 
Joku viisas sano mulle joskus, et oman lapsen kakka haisee ruusuille...?! o_O en oo kyl viel ite huomannu........ :wink
 
Voi kun ei malttia riitä täälläkään. Kun vaan pääsis tapittamaan omaa minimurua! :Heartred Kiva kuulla pikkusten kuulumisia ja miten esimerkiksi Hymykuopalla esikoisen kanssa alkumetrit menee
 
PikkuIhme on alkanut olla reippaampi ja jaksanut olla pidempiä pätkiä hereillä. Bilirubiinit vieläkin kohoo, mutta nyt huomattavasti hitaammin..vielä kuitenkaan ei valohoitoon olla päädytty. Muuten poika on kunnossa, et tuo bilirubiini meitä täällä sairaalassa pitää.. Vaikka mua ei oikeen ole opetettu vauvaa hoitaan, niin silti hyvin pärjätään kaksin..ainoostaan apua tarvitaan kun lisämaitoo tarvitaan, kun ite en sitä voi vaan mennä hakeen.. Pojan masukin toimii hyvin, eilisestä paino oli pudonnut 20g. Et 4% on nyt paino pudonnut, kun se sais pudota 10%
 
Meillä on alkanut masukimmurtelut. Ei mitään monen tunnin koliikkihuutoa, mut vauvalla selkeästi välillä massu vaivaa: kiemurtelee ja itkee ja haluaa olla sylissä.

D-vitamiinit on aloitettu varovasti, vasta kahdessa tipassa ollaan menossa, enkä kovin äkkiä sitä siitä nostakaan, kun tätä masuvaivaakin on tullut.. Hirmu röystöjä ja pieruja tulee, vaikka enää ei niin hotkimalla syökään.

Tuttia oon koittanut opettaa, kun pitää mua ihan tuttinaan, mut toistaseks huolii sen vain jonkun muun kuin minun sylissä ollessa tai vaunussa. Tutti vaikuttaa vielä liian isolta vauvan suuhun ja yököttää joskus, vaikka on markkinoiden pienin mahdollinen malli.
 
Annatko röppö pelkkää D-vitamiinia tippoina vai sitä, jossa on myös maitohappobakteereja mukana?
 
Pelkkä D-vitamiinitippa. Näkyis olevan multivitan d3-vitamiinia, minkä olin kokeilumielessä ostanut joskus aiemmalle lapselle, tää oli avaamaton paketti ja jäi käyttämättä kun siirryttiin tablettimuotoseen. Kokemusta on myös jekovitista ja relasta yms aiemmilta lapsilta ja niistäkin tuli jotain oirehdintaa.

Muistaakseni katselin sillon tuota pakettia ostaessani, et säilyvyys on kauhean huono noissa maitohapollisissa ja ovat tyyriitä.

Tipat vaihdan imeskelytablettiin heti kun lapsi sen pystyy syömään.
 
Pikkuisella oli matalat verensokeri arvot , niin joutui samana iltana L2 osastolle verensokeriseurantaan. Pari yötä oli siellä ja sitten vasta pääsi meidän kanssa huoneeseen, oli kauhea ikävä häntä :sad001 Käytiin tietty 3tunnin välein syöttämässä jne. Arvot onneksi kolmantena päivänä normaalit. Harmittaa vaan että joutunut antamaan lisämaitoa kokoajan pullosta imetyksen lisäksi kun hän niin pieni + verensokerin takia :/
 
Eihän meillä oo erikseen ketjua vauvojen neuvolajutuille?

Me saatiin eka neuvola-aika perjantaille! Soittelin pari tuntia sit neuvolaan ja neuvolatätikin oli sitä mieltä ettei kannata tulla kotikäynnille kun nyt on neuvolassa kevään pahin ruuhka-aika ja varsinkin synnyttäneitä just nyt tosi paljon. Päästään siis viimeistään perjantaina vaunulenkkeilemään! Ootan sitä nyt jo ihan innolla :)
 
Ei taida olla, mut vois kyllä olla vauvoille oma :grin olis kiva seurata kasvukäyrää.....
 
Mä aattelin kans, et jahka joku käy ekan neuvolakäynnin vauvan kanssa, ja haluaa siitä raportoida tänne, niin aloittaa sit oman ketjun sille.

Meilläkin on perjantaina eka neuvolassakäynti.
 
Takaisin
Top