Vauvavalmistelu kuvia ;)

meijän vaunut saapu tänään! ihanaa!nyt vaan puuttuu viel kyyditettävä....tietty vois vaik koiruuden kanssa testata[:D]

laitoin tänne jo kerran vaunu kuvan mu ny tää on sil mein valitsemalla printillä[:)]


 
Kai mäkin sitten laitan meijän vaavin kotiinlähtökamppeet tänne, vaikka ne ei ole mitenkään kummoset..:) kirpparilta oon kaikki hankkinu ja nuo on ollut yhteensä varmaa 4 euroa..:)



 
Embu ihanat vaatteet on tytölle!myssy ja tossut ihan syötävän söpöt[:)] Kirpparilta meilläkii on kaikki melkein haalittu ja mielestäni sielt oon kyllä tosi löytöjä tehny.Meillä ei olla viel miettitty noit kotiintulo vaatteita kun oon vielä vähä hakusessa et mitäs puetaan kun tääl on tod näk sillon huhtikuun alus on jo tosi lämmin(viime vuonna samaan aikaan oli +20),mutta tähän tikru pukuun ois jo niin ihana saada sisusta[;)] Kirpparilta on tuokii hankittu ja tais maksaa alle euron[:)]

 
Jeccu: Meijän pojilla on tuo sama puku..eka sitä käytti Joona ja nyt on jäänyt Jamille..koko on vain 86....on niin herttanen ja näyttää lapsi niin söpöltä tuossa..:)
 
Jeccu - oot kyllä löytänyt tosi hienot vaunut! Näyttää jotenkin todella laadukkailta ja moderneilta... Maksoi varmaan sikapaljon! Ja tikru-asu on ihan paras[:)]

Ohhoh Embu, ei ois uskonu, että kirpparilta löysit noin hienot kotiutumisvaatteet. Aivan kuin uusia... Itekkin on tullut hankittua aika paljon vauvalle vaatteita kirppikseltä. Ihanaa, kun voi ostaa niin paljon kaikenlaista, eikä tarvi maksaa itteään kipeäksi. Monet vaatteet näyttää ihan uusilta! Ja käytännössähän ne on melkein kuin uusia, kun niin vähän aikaa ovat käytössä (ainakin yksilapsisessa perheessä).
 
MARILYN: :) Mä oon niin kova tinkii ja puhuu että oon saanut meidän neidille n. 40 eurolla kaikki seuraanvan puolen vuoden vaatteet..ja niitä on siis paaaaaaljon..:) muutama on tullut kavereiltakin. En ees aio ostaa uusia kun kirpparilta saa vauvanvaatteet ku uusina..:) isommille sit panostan jo uusiinkin.
 
Mä oon niin kateellinen noista teidän ihanista kirpparilöydöistä! Täällä on kirppareilla tooosi huono tarjonta, niin hurjan näköstä tavaraa että mä en ainakaan lapselleni niitä laittas päälle, likasia ja kuluneita riepuja [>:] Ja hintaakin niille on siitä huolimatta laitettu reilusti. Saattaahan sieltä joskus tuurilla jotain löytää, mutta mulla ei kyllä sitä tuuria oo vielä käyny. Parempikuntoset vaatteet varmaan lähtee suoraan kiertoon kavereille ja sukulaisille, ja veikkaan et tosi moni nykypäivänä myy netissäkin..
 
Tässä appiukon tekemä kehto. Ite oon maalannu[;)]. Äitiyspakkaukksen patja oli juuri sopivan levyinen tähän, vielä pitäs päätyyn joku jatkopala patjaa kehitellä.

 
Ehkä kaikista mukavinta tässä odottelussa on nää valmistelut. Sisko toi eilen vauvallemme ostamiaan vaatteita. Jee lisää nallejuttuja[:D]!

 
Tässä vielä omia ale-löytöjäni. Näköjään joku raitakausi mulla menossa myös vauvanvaatteissa[:D][:D].
Alkaa olla jo näitä vaatteita niin paljon, että ehtiiköhän kaikkia edes pitää. Pitää kai vältellä noita vauvanvaateosastoja[;)].


 
Marilyn juu ollaan kyllä tyytyväisiä mein vaunu löytöön!tosi kevyet ja helpot liikutella ja kyllähän sitä hintaa oli vielä 400e vaikka oli jo aika kovassa alessa...Täällä tuo summa on aika iso osa mein kuukausi budjetista joten onneks tuleva mummo halus nuo meijän pojulle ostaa

 Täälläkii kirppari kamat aika karua kateltavaa mutta onneks onn onnistunu löytöjäkin tekeen.Ja marraskuussa kun oltiin suomessa niin matkaan lähti matkalaukullinen kirppari vaatteita 20eurolla ja nyt mun äiti on tuomassa samanmoista satsia mun serkuilta kerättyjä[:)]
 
Mipsu: tosi suloinen kehto...kyllä vauvan kelpaa! mäki haluaisin nukkua tollasessa[:)] Taitais mun appiukolta moinen jäädä tekemättä[;)] ja söpöjä vaatteita - erityisesti karhuhaalari[:)][:)][:)] Kaikki korvalliset ja eläinaiheiset jutut on niiiin somia...
 
Jospa minäkin saisin vihdoin aikaseks tänne jotain laitella.
Tässä ois kotiinlähtövaatteita, vihreet alimmaks ja fleece sit villavaatteiden päälle varmaankin, voi olla viilee.



 
Sit seuraavana äiskän tekemät, jotka oli jo siskontytölläni sairaalasta kotiutumisvaatteina ja aivan ehdottomasti haluan myös omalleni, vaik äiti teki ihan uudetkin kyllä..näis on vaa jotain herkkyyttä[:)]
Napit vaan vaihdoin ni avot. Nää tulee vihreiden päälle sitten.
Toki kypärähatut, hanskat yms, tulee myös mut niitä koin turhaks kuvata.





 
Viimosena sit itse virkkaamiani vaatteita. Nää tein jo sillon kun raskaudesta vasta haaveilin, siks mukana tyttömäistäkin.



 
Voi kun kiva, kun täällä löytyy kädentaitoisia ihmisiä ja sukulaisia..Tuollaisilla itsetekemillä vaatteilla on ihan eri tunnearvo, kun ostetuilla. Mulla on kyllä ihan peukalo keskellä kämmentä kaikkien neulomisten ja virkkausten kanssa, mutta mun mummo on neulonu meiän tulokkaalle jo muutamat pikkuiset villasukat ja -tumput..Ne on kyllä aivan ihania <3

Saatiin eilen kasattua pinnis ja tämän näköinen sänky odottelee meillä jo pientä tuhisijaa [:)]

 
star82 on näköjään bongannut samat lakanat, kuin minä. Pakko oli ostaa. Meillä pinnis on pedattu kyllä niillä pakkauksen lakanoilla, mutta noi on pestyinä ja viikattuna lipastossa. Mun tuurilla mä saan kuitenkin vaihtaa lakanat ekan yön jälkeen, kun vaippa ei oo pysyny suorassa...[:D]
 
ALKUPERÄINEN: marjo82

star82 on näköjään bongannut samat lakanat, kuin minä. Pakko oli ostaa. Meillä pinnis on pedattu kyllä niillä pakkauksen lakanoilla, mutta noi on pestyinä ja viikattuna lipastossa. Mun tuurilla mä saan kuitenkin vaihtaa lakanat ekan yön jälkeen, kun vaippa ei oo pysyny suorassa...[:D]


Hyvä huomio muuten! Mie en oo älynny ees ajatella vuodevaatteita sen enempää kuin ne äitiyspakkauksessa olevat.. [:-] Pitääkin ainakin kaksi settiä nyt vielä ostaa, niin on puhtaanakin sitten ettei tarvitse hässäköidä peseminen kanssa liikaa.
Juuri tällaiset asiat sitä tuppaa unohtamaan, ei välttämättömät, mutta sellaiset jotka helpottavat sitten sitä vauva-arkea. [&:]
 
Takaisin
Top