Ihan vinkkinä sanon, että mulle sanottiin puhelimessa kun juttelin kelan kanssa näistä raha asioista, eli jos maksupäätös tulee seuraavassa kuussa tai maksu itsessään, niin siinä tapauksessa jos rahat on kovin tiukilla, niin kannattaa soittaa kelaan ja kertoa tilanne, niin voivat maksaa arvioidun summan etukäteen tilille. Mullahan itsellä siis on kaksi kirjanpitäjää töiden puolesta, jotka molemmat laskee ne tulot eriaikaan, ja toisen kirjanpitäjän vuoksi sain pidennetyn hakuajan, ja siitä johtuen joudun elelemään n. vajaa kuukausi ilman tuloja, mutta hän sanoi että jos tulee hätä, niin soittaa heille asian tiimoilta, niin he laittaa arvioidun summan tililleni.
Niin ja me saatiin myös se OP:n vakuutus, vaikka itse pelkäsin sen eväämistä, omien sairauksien vuoksi... lista on pitkä.
Mutta Op ilahdutti meitä laskulla jo tuossa viime kuussa, onneksi mies soitteli perään, että mitä kummaa...??
Eikä ollut mikään pieni lasku. Miehellä on kaikki vakuutukset siellä, itsehän en ole Op:n asiakas. Mutta kun hieman selvitti laskun syytä, niin heille oli kuulemma käynnyt pieni vahinko sen suhteen... Tässä kun näitä muiden saamisia laskuja miettii, niin onkohan se yleinen käytäntö että lähetetään lasku perään, ja katsotaan huomaako kukaan
... voihan se toki olla vahinkokin, mutta hieman epäilen
[/QUOTE
Ihan mielenkiinnosta kysyn, missä kaupungissa asut? Olen tapellut kelan ja sossujen kanssa nyt viimisen kaks kuukautta kun rahaa ei tuu ja takaisin perintää sitäkin enemmän... valkeakoskella tämä ei näytä ollenkaan toimivan, kuvittelee vaan varmaan että kun mies saa edes jotain tuloja niin kyllähän mies maksaa kaikki laskut (hlökohtasetkin) ja elättää muuten. Olen elänyt lähes koko raskauden ajan mieheni "siivellä" ja tää ei tunnu yhtään kivalta tai reilulta!
Tänään kävin selvittelemässä vähän lisää, toivotaan että tulee oikaisu parempaan! Ja hyvä kun sanoit tosta op laskun lähettämisestä, pitää tarkkailla yrittääkö sit samaa täällä. Maanantaina 11 aika pankkiin keskustelemaan tuosta vakuutuksesta! :)