Vauvavakuutus

Kylläpä on suuria eroja Pohjolan vakuutuksissa... Ihmetyttää asia kyllä kovasti. Me saatiin tänään tarjous, kattaen kaiken tarvittavan, ja hinta oli 545€. Täällä on miltei 200€ halvemmalla osa saanut, mitäihmettä! Me asutaan Tampereella ja mulla on jo oma vakuutus Pohjolassa... Täytyypä kilpailuttaa kyllä noita, Pohjantähteen sovittiin jo aika.
 
Me saatiin Lähi-Tapiolasta tarjous (jos sitä sellaisekI voi edes kutsua) viime viikolla. Ja meillä kaikki perheen muut vakuutukset siellä. 575,28€/v (!!) 100€ omavastuu ja sen jälkeen 10% kuluista.
Aika järkky hinta!
Op:n laskurilla tein laskelmia, puolet (!!) halvempi olis. Päätettiin et kilpailutetaan kaikki perheen vakuutukset samalla. Nyt ollaankin pyydetty tarjouksia eri vakuutusyhtiöistä. Aamulla Lähi-Tapiolasta sitten soittivat hätäpäissään (kun muut yhtiöt kyselleet sieltä meidän ajoneuvo bonuksia) että "voisimmeko tarkistaa vakuutuksienne ajantasaisuuden ja hintatason". No varasin nyt anyway ajan sinne, katotaan saavatko veivattua hintojaan alaspäin, aika reilusti pitäs meinaan laskea et meidän kannattais pysyä siinä firmassa :D OP:n aika on sit seuraavana päivänä. Se vaikuttaa tällä hetkellä lupaavimmilta.
 
No huh nyt! Soitin lopulta OP:n asiakaspalveluun (numero oli kirjeessä, ei tuota minkä aiemmin laitoin) ja tosiaan, se terveysselvitys aktivoitiin sieltä. Äsken kävin sen täyttämässä. OP:n etusivulta ei pääse kuin OP:n tunnareilla mut pohjola.fi pääsee muillakin verkkotunnareilla. OP:n vakuutus, tuo jonka saa ilmaiseksi ekaksi vuodeksi, on tosiaan sitten vain kotimaassa voimassa kun Lähitapiolan kattoi koko maailman. Kysyin siitä kun olen 1,5 viikon päästä lähdössä sinne Kanadaan että korvaako vakuutus jos synnytys käynnistyykin siellä rv 26. Kaverini vauva syntyi keskosena ja kuulemma pienimmät siel keskolassa oli syntyneet rv 25... Syntyvälle lapselle sai ostettua matkustusvakuutuksen noin 20€/vuosi ja se kattaa sitten jos synnytys käynnistyykin ennenaikaisesti ulkomailla. Ei omavastuita tossa. Eli huh, järjestyi se Kanadan matkan turvaaminen sittenkin! Nyt vaan odotan että tuo terveysselvitys menee läpi niin voi huokaista syvään.
 
Äh, meille tuli ilmoitus op:stä, että vauvavakuutus myönnetty. No, tutkittiin miehen kanssa sisältöä tarkemmin, ja kävi ilmi, että olivat kirjanneet vakuutuksen sisällön ihan oman mielensä mukaan. Myöskään hinta ei ollut se, mitä oli sovittu. Helkutti.

Tähän asti hommaa hoidettu puhelimitse ja netissä, koska ei oikein olis aikaa rampata töiden lomassa konttorilla, mutta nyt buukattiin viikolle ihan käyntiaika op:n palvelupisteeseen, että saavat rukata kuntoon meidän läsnäollessa sekä vakuutuksen sisällön että hinnan.

Aina pitäs kaikki ite tehä... Ärh.

Nessu 24+3


Nessu: Meille sanottiin että se eka ilmainen vuosi sisältää kaiken, ja sen ilmaisen vuoden hinta on myös korkea. Mutta kun se on se ilmainen, niin siitähän ei silloin makseta. Toinen vuosi kun starttaa niin siihen voi sitten itse jo päättää että mitä haluaa valita. Kuulemma eka vuoden sisältö on kiinteä johon ei voi vaikuttaa..
 
Pitääpä lukea kotiin päästyä nuo ennen synnytystä korvattavat ehdot läpi. Oon viettänyt viikonlopun sairaalassa puutumisten ja päänsärkyjen takia. Veikkaan kyllä, että ei taida mennä vakuutukseen, kun oireet, vaivat ja tutkimukset ei varsinaisesti liity vauvaan, mutta tarkastaa täytyy.
 
Saatiin pitkällisen säätämisen jälkeen tolkku vauvan vakuutukseen Op:n kanssa, ja vakuutus on nyt voimassa. Kuitenkin vielä tämän jälkeenkin Op onnistui "hienosti" vielä kerran: meille lähetettiin lasku, jossa ei ollut otettu huomioon ensimmäistä ilmaista vuotta lainkaan... Onneksi lasku oli sen verran suuri, että se piti erikseen hyväksyä maksuun. Muuten ei välttämättä olisi tullut huomattua asiaa lainkaan.
 
Appletaste, myös meillä OP oli vahingossa pannut laskun vauvavakuutuksen ekasta vuodesta, vaikka ilmaisena tuon vuoden myivät. Ja muutenkin melkoinen määrä katteettomia lupauksia ja sähläystä matkan varrella. Mutta nyt myös meillä vauvan vakuutus voimassa ja eka vuosi maksutta, kuten kuuluu.

Nessu 25+5
 
Palauttaisikohan OP maksun, jos sen vahingossa maksaisi eikä itse huomaisi pyytää sitä takaisin..?
 
Op:ssa hintaeroa selittää tosiaan tuo paikkakunta. Muutettiin Pk:seudulta Lahteen ja kaikki henkilövakuutukset tippuivat 30%.
 
Heh, OP sähläsi myös meidän laskujen kanssa. Ostin vauvalle syntyvän lapsen matkavakuutuksen niin siitä tuli peräkkäisinä päivinä laskut, sama summa ja sopimusnumero mutta eri viitenumero. Toisessa luki että tämä korvaa edellisen. Hmm mitähän ne on siellä säätäneet... En ole kuitenkaan vieläkään saanut hyväksyntää tästä syntyvän vauvan vakuutuksesta mikä olisi ekan vuoden ilmainen. Tällä viikolla olis pakko saada nää reilaan koska ensi viikolla lähden reissuun!
 
Jotenkin on ollut suorastaan helpottavaa lukea, että muillakin on ollut haasteita Op:n kanssa. Tai siis kai tässä laskutusasiassa haasteet ovat siellä heidän päässään tietysti... :laughing002
 
Me päädyttiin vauvavakuutuksessa sitten kuitenkin meidän omaan vakuutusyhtiöön Ifiin, koska oli keskittämisen takia huomattavasti edullisempi kuin muut (kilpailutettiin OP, Fennia, Pohjantähti, Lähitapiola ja Folksam, osa näistä siis vain vauvavakuutuksen osalta). Terveysselvityksen hyväksymisessä meni useita viikkoja, koska paperit olivat jumissa vakuutusyhtiön lääkäreillä (mulla on krooninen sairaus), mutta lopulta tällä viikolla tuli myönteinen päätös ja vakuutus on nyt voimassa myös odotusajan. Ifin tarjoukseen kuului tänä vuonna vuoden ilmainen henkivakuutus äidille ja sain senkin sairaudestani huolimatta.

OP jäi meillä pois laskuista siinä vaiheessa, kun sieltä tuli tarjous pelkälle vauvavakuutukselle ilman keskittämisiä yli 700€/vuosi! Asuinpaikkakunta todellakin vaikuttaa vakuutusten hintaan, sillä asumme pk-seudulla.
 
Tema, tuskin. Varmasti olisivat tyytyväisinä myhäilleet ja pitäneet rahat, jos ei oltais miehen kanssa nostettu äläkkää. Muutenkin esim. meille tulleissa vakuutuskirjoissa oli aivan kaikista vakuutuksista ihan eri hinnat, kuin mitä vauvavakuutusneuvottelussa luvattiin.

Kuulemma heillä näkyy koneella ihan eri tiedot ja summat kuin asiakkaalla. Ööö ja miten siinä voi sitten asiakas valvoa, että maksaa sen, mitä on sovittu ja siitä, mistä on sovittu?

Rehellisesti sanottuna jäi vähän kusetuksen maku suuhun.

Nessu 26+0
 
Saatiin eilen tarjous vakuutuksesta osuuspankista 307€/vuosi ja tosiaan ensimmäinen vuosi ilmainen. Alle 28-vuotiaat saa siellä ihan tuntuvan alennuksen (meillä noin 84€) ja ei asuta pk-seudulla. :)
 
Joo, eiköhän se ilmainen ensimmäinen vuosi kuulu ihan jokaiseen pakettiin, vaikka siellä nyt vähän onkin sekoiltu. Mulle tuli auton vakuutuksesta samanlainen tuplalasku kuin RockQueenille vauvan matkustajavakuutuksesta.
 
Meillä lähitapiola vei voiton, meillä ylipäätänsä yhtä autoa neljästä lukuunottamatta vakuutukset siellä(talo,koira,henkivakuutukset,3autoa ymsyms) niin tuli tarjous 420e ja siitä keskittämisalennuksien ja muiden hilppeiden jälkee jäi 300e/vuosi ja sehän laskee sitten iän myötä koko ajan :) tää vakuutus on kans voimassa jo ennen syntymää :)
 
Tema, tuskin. Varmasti olisivat tyytyväisinä myhäilleet ja pitäneet rahat, jos ei oltais miehen kanssa nostettu äläkkää. Muutenkin esim. meille tulleissa vakuutuskirjoissa oli aivan kaikista vakuutuksista ihan eri hinnat, kuin mitä vauvavakuutusneuvottelussa luvattiin.

Kuulemma heillä näkyy koneella ihan eri tiedot ja summat kuin asiakkaalla. Ööö ja miten siinä voi sitten asiakas valvoa, että maksaa sen, mitä on sovittu ja siitä, mistä on sovittu?

Rehellisesti sanottuna jäi vähän kusetuksen maku suuhun.

Nessu 26+0

Olen itse ainakin saanut aina automaattisesti rahat palautuksina jos olen liikaa maksanut. Vaikken oisi huomannut itse :)
 
Mini79, hyvä kuulla, ett muillekin on tarjottu op:n vakuutusta yli 700€ hintaan. Meinasin pudota penkiltä, kun kuulin sen. Ajattelin tulleen ikälisää, kun olen jo 40-v. Asun just pk-seudun ulkopuolella. Pöyristymiseni jälkeen virkailija tutki asiaa ja totesi, että ei se olekaan kuin reilut 500€, kun oli sanonut väärin tuon 700€ ilman omavastuuta. Eli olikin kaikki muut ilman omavastuuta, paitsi hoitoturvassa omavastuu (olikohan 100€/vuosi?) ja silloin vakuutuksen hinta sen reilut 500€. Ei oikein vakuuttanut. Oliko teillä puhetta omavastuista?
Sitten hän kertoi, mitä porukat yleesä jättää pois vakuutuksesta ekan vuoden jälkeen, joten sen jälkeen hinta olisi jotain 300-400€.
Matkavakuutus vauvalle olisi 16€/vuosi.

Teidän kertomasta henkivakuutuksesta hän ei ollut kuullutkaan. Tutki asiaa, ja totesi, että sellainen tarjous tosiaan on ja sen voi saada vasta sen jälkeen, kun vauva on syntynyt. Oliko teilläkin näin?

Lopuksi virkailija yllätti, kun oli puhetta, että meille tulee uusi auto. Kannattaa kuulemma ensin kysyä myyjältä auton rekkari ja ilmoittaa vakuutusyhtiöön, niin saa siitä jonkun tuntuvan alennuksen ja vasta sitten rekisteröidä auto. Ja hän myös kehotti tutkimaan muiden vakuutusyhtiöiden autovakuutustarjouksia vuosittain. Hän kuulmma itsekin tekee niin.

Mun terveyselvityksessä ei muuten kysytty mitään mistään sairauksista. Ainoastaan rastia ruutuun, onko rakenneultrassa käyty ja oliko kaikki ok jne. Johtuikohan se siitä, että meillä on jo op:ssa pariturva-vakuutus?
 
Muokattu viimeksi:
Joo, eiköhän se ilmainen ensimmäinen vuosi kuulu ihan jokaiseen pakettiin, vaikka siellä nyt vähän onkin sekoiltu. Mulle tuli auton vakuutuksesta samanlainen tuplalasku kuin RockQueenille vauvan matkustajavakuutuksesta.
Itse asiassa niitä tuli vielä kolmaskin... :'D
 
Takaisin
Top