Vauvavakuutus

Miä123: En muista Op:n omavastuita nyt, kun ei ole tarjouspapereita mukana, mutta se äidin henkivakuutus saatiin vuodeksi ilmaiseksi siis omasta yhtiöstämme Ifistä. Mullakin ikää jo 37, joten saattoi tuossa Op:n "tarjouksessa" olla mullakin mukana ikälisiä. Mutta hullun kallis oli anyway!
 
Täällä napsahti kotiin se vakuutus, nyt se siis on voimassa. Vaikka hiukan epäilin että sitä myönnetään edes. Mutta hyvä näin. Meilläkin on nyt sitten se OP pohjolan vakuutus, jossa eka vuosi on ilmainen ja sen jälkeen sitten maksetaan sitä sitten n. 350/v. Näin siis Kaarinan OP:ssa. Tää eka vuosihan oli jotain 600 hujakoilla, mutta siis siihen kuuluu vielä sitten ne kaikki muut lisukkeet... Jotka sitten kyllä seuraavana vuotena tiputetaan pois. Jolloin hinta sitten tulee paremmaksi. Mutta nyt nautitaan ekasta ilmaisesta vuodesta.
 
Meillä maanantaiksi varattu aika OP:hen ja sieltä tarkoitus vakuutus ottaa. Kaikki muutkin vakuutukset ja pankkitilit meillä siellä.
 
Miehelle tuli soitto op:stä puoltoista - pari viikkoa hakemuksen jälkeen, eikä oikein tiennyt lopuksi, miksi se soitto oikein tuli. Kävivät läpi samat asiat, mitä konttorissa käytiin. Mies kysyi vauvavakuutuksesta, kun ei terveyskyselyn jälkeen ollut kuulunut mitään. Vakuutus oli kuulemma jo voimassa, vaikkei olla vieläkään saatu siitä vahvistusta. Se tulee kuulemma voimaan heti, kun terveyskysely on täytetty.
 
Meillä jäi nyt tuo vakuutuksen hakeminen kesken: saatiin siis hylkäävä päätös Op: stä raskausaikana, mutta uudelleen voi hakea ku vauva on 3 vrk ikäinen. Noh, tarjous tuli sähköisenä ja terveyskysely myös. Siinä kyseltiin lapselle tehdyistä tutkimuksista ja annetuista lääkkeistä. Meidän vauva on keskonen, joten tutkimuksia on tehty ja lääkkeitä (mm. antibiootteja) annettu, mutta en osaa niitä kaikkia luetella. Osastolta saadaan sitten epikriisi, kun poika kotiutuu. Laitoin viestiä, että täytyykö minun oikeasti tähän ne kaikki luetella, mutta en ole saanut vastausta.. Toki voi olla, että hakemus olisi hylätty muutenkin keskosuuden perusteella.
 
Mardu-82, mikä siis esti vakuutuksen nyt, edellisen keskosuusko vai jokin muu? Jännityksellä odottelen Pohjantähdestä päätöstä, vakuutusta haettiin perjantaina ja saa nähdä miten käy, kun diagnooseissa jo riski raskaus e seuranta supistusten takia sekä lisäksi itselläni traumatausta johon käyn säännöllisesti terapiassa...
 
Eiku äidin terveydelliset syyt, mutta mitä ne oli, en tiedä.. Kuulemma esim. äidin ylipaino voi olla syy olla myöntämättä vakuutusta.
 
Mekin ollaan mietitty vakuutusta op:sta, itsellä pankki op, miehellä ei. Mutta tää ilmanen vuosi kuulostaa melko hyvältä varsinkin kun raha tilanne on todella surkee. Eletään kolmistaan yhden ihmisen max 1600€/kk palkka, itsellä ei mitään tuloja, eikä sossukaan anna mitään?! Ja se vanhempainrahakin maksetaan vasta la:n ensimmäisenä kuukautena. En tiedä edes millä selvitään syyskuu jos lapsi päättääkin syntyä sen puolella jo..
 
Mekin ollaan mietitty vakuutusta op:sta, itsellä pankki op, miehellä ei. Mutta tää ilmanen vuosi kuulostaa melko hyvältä varsinkin kun raha tilanne on todella surkee. Eletään kolmistaan yhden ihmisen max 1600€/kk palkka, itsellä ei mitään tuloja, eikä sossukaan anna mitään?! Ja se vanhempainrahakin maksetaan vasta la:n ensimmäisenä kuukautena. En tiedä edes millä selvitään syyskuu jos lapsi päättääkin syntyä sen puolella jo..


Ihan vinkkinä sanon, että mulle sanottiin puhelimessa kun juttelin kelan kanssa näistä raha asioista, eli jos maksupäätös tulee seuraavassa kuussa tai maksu itsessään, niin siinä tapauksessa jos rahat on kovin tiukilla, niin kannattaa soittaa kelaan ja kertoa tilanne, niin voivat maksaa arvioidun summan etukäteen tilille. Mullahan itsellä siis on kaksi kirjanpitäjää töiden puolesta, jotka molemmat laskee ne tulot eriaikaan, ja toisen kirjanpitäjän vuoksi sain pidennetyn hakuajan, ja siitä johtuen joudun elelemään n. vajaa kuukausi ilman tuloja, mutta hän sanoi että jos tulee hätä, niin soittaa heille asian tiimoilta, niin he laittaa arvioidun summan tililleni.

Niin ja me saatiin myös se OP:n vakuutus, vaikka itse pelkäsin sen eväämistä, omien sairauksien vuoksi... lista on pitkä.
Mutta Op ilahdutti meitä laskulla jo tuossa viime kuussa, onneksi mies soitteli perään, että mitä kummaa...??
Eikä ollut mikään pieni lasku. Miehellä on kaikki vakuutukset siellä, itsehän en ole Op:n asiakas. Mutta kun hieman selvitti laskun syytä, niin heille oli kuulemma käynnyt pieni vahinko sen suhteen... Tässä kun näitä muiden saamisia laskuja miettii, niin onkohan se yleinen käytäntö että lähetetään lasku perään, ja katsotaan huomaako kukaan :rolleyes:... voihan se toki olla vahinkokin, mutta hieman epäilen :wink
 
Tilkku, myös meille Op täräytti laskun vauvavakuutuksesta (vaikka sovittu, että vuoden ilmainen) heti, kun vakuutus pantiin voimaan. Olivat myös ystävällisesti suurentaneet samalla meidän kaikkia muita vakuutusmaksuja yksipuolisesti, kun vauvavakuutus alkoi.

Meillä vakuutushommat hoita mies ottikin melkoiset lämmöt Op:n peliliikkeistä ja otti tulikivenkatkuisen yhteydenoton sinne. Oli kuulemma vahingossa käynyt näin, ja että pankilla ja asiakkaalla nettipankissaan ihan eri näkymät sovituista maksuista jne., eli mitenkään et voi itse tarkkailla, veloittaako ne summat, jotka sovittu vai jotain ihan muuta. Rasittavaa toimintaa!

Sentään sanoivat, että tullutta laskua ei tartte maksaa. Pitänee tarkkailla melko tarkalla silmällä sielä tulevia maksuja!
 
Veikkaisin, että Op:lla "kuuluu" laittaa lasku perään. Mekin saatiin vauvavakuutuksesta lasku, mutta siinä arvo oli 0€ (vai lukikohan mitätöitä tms). Itse olen ainakin tähän asti ollut tosi tyytyväinen vakuutukseen. On korvannut mukisematta ja tosi nopeasti yhden neurologian osastolla vietetyn viikonlopun ja yhden äitiyspolilla tehdyn tarkastuskäynnin, kun liikkeitä ei tuntunut reiluun vuorokauteen.
 
Ihan vinkkinä sanon, että mulle sanottiin puhelimessa kun juttelin kelan kanssa näistä raha asioista, eli jos maksupäätös tulee seuraavassa kuussa tai maksu itsessään, niin siinä tapauksessa jos rahat on kovin tiukilla, niin kannattaa soittaa kelaan ja kertoa tilanne, niin voivat maksaa arvioidun summan etukäteen tilille. Mullahan itsellä siis on kaksi kirjanpitäjää töiden puolesta, jotka molemmat laskee ne tulot eriaikaan, ja toisen kirjanpitäjän vuoksi sain pidennetyn hakuajan, ja siitä johtuen joudun elelemään n. vajaa kuukausi ilman tuloja, mutta hän sanoi että jos tulee hätä, niin soittaa heille asian tiimoilta, niin he laittaa arvioidun summan tililleni.

Niin ja me saatiin myös se OP:n vakuutus, vaikka itse pelkäsin sen eväämistä, omien sairauksien vuoksi... lista on pitkä.
Mutta Op ilahdutti meitä laskulla jo tuossa viime kuussa, onneksi mies soitteli perään, että mitä kummaa...??
Eikä ollut mikään pieni lasku. Miehellä on kaikki vakuutukset siellä, itsehän en ole Op:n asiakas. Mutta kun hieman selvitti laskun syytä, niin heille oli kuulemma käynnyt pieni vahinko sen suhteen... Tässä kun näitä muiden saamisia laskuja miettii, niin onkohan se yleinen käytäntö että lähetetään lasku perään, ja katsotaan huomaako kukaan :rolleyes:... voihan se toki olla vahinkokin, mutta hieman epäilen :wink[/QUOTE
Ihan mielenkiinnosta kysyn, missä kaupungissa asut? Olen tapellut kelan ja sossujen kanssa nyt viimisen kaks kuukautta kun rahaa ei tuu ja takaisin perintää sitäkin enemmän... valkeakoskella tämä ei näytä ollenkaan toimivan, kuvittelee vaan varmaan että kun mies saa edes jotain tuloja niin kyllähän mies maksaa kaikki laskut (hlökohtasetkin) ja elättää muuten. Olen elänyt lähes koko raskauden ajan mieheni "siivellä" ja tää ei tunnu yhtään kivalta tai reilulta! :sad001 Tänään kävin selvittelemässä vähän lisää, toivotaan että tulee oikaisu parempaan! Ja hyvä kun sanoit tosta op laskun lähettämisestä, pitää tarkkailla yrittääkö sit samaa täällä. Maanantaina 11 aika pankkiin keskustelemaan tuosta vakuutuksesta! :)
 
Help!

Käytiin op:ssa juttelemassa vauvavakuutuksesta ja jotain se täti kirjotti koneella ja tulosti meille. Mutta tämähän ei vielä ollut se itse vakuutuksen täyttö? No yritin sitten netissä tehdä sitä niin jatkuvasti tuli loppusummaksi joku 200 euroa, vaikka eikös sen pitäisi olla ilmainen vuodeksi? Miten saan sen tarjouksen käytettyä?
 
Help!

Käytiin op:ssa juttelemassa vauvavakuutuksesta ja jotain se täti kirjotti koneella ja tulosti meille. Mutta tämähän ei vielä ollut se itse vakuutuksen täyttö? No yritin sitten netissä tehdä sitä niin jatkuvasti tuli loppusummaksi joku 200 euroa, vaikka eikös sen pitäisi olla ilmainen vuodeksi? Miten saan sen tarjouksen käytettyä?
Se pitää tehdä puhelimessa tai konttorissa. Varaa puhelinneuvottelu, se on helpoin. Kampanjatuotteita ei voi hakea netissä.
 
M
Joo terveysselvityksen jälkeen juu, mutta parasta oli että koko paperissa ei perusteltu ollenkaan että MIKSI! :eek: :mad:

Voit halutessa anoa sitä uudestaan kun vauva on syntynyt. Kysyttiin itse niitä syitä, että mikä voi vaikuttaa siihen hylkyyn. Itsellä kun on lista erinäisiä sairauksia. Mutta konttorissa se nainen sanoi, että mm. Pelkkä tupakointi voi olla se hylkäämisen syy. Ja juu, sitä syytä ei tosiaan kerrota miksi hylätään. :/

Me saatiin se kuitenkin, eli vaikka mulla on synnynnäisiä sairauksia ja astmaa ym. Niin ne meni silti läpi. Vaikka th käski myös varautumaan että radi voi olla myös hylkäämisen peruste.
 
M

Voit halutessa anoa sitä uudestaan kun vauva on syntynyt. Kysyttiin itse niitä syitä, että mikä voi vaikuttaa siihen hylkyyn. Itsellä kun on lista erinäisiä sairauksia. Mutta konttorissa se nainen sanoi, että mm. Pelkkä tupakointi voi olla se hylkäämisen syy. Ja juu, sitä syytä ei tosiaan kerrota miksi hylätään. :/

Me saatiin se kuitenkin, eli vaikka mulla on synnynnäisiä sairauksia ja astmaa ym. Niin ne meni silti läpi. Vaikka th käski myös varautumaan että radi voi olla myös hylkäämisen peruste.
OP:n terveysselvityksessä muuten sanotaan ihan selvästi, että Radia ei tarvitse ilmoittaa, eli se ei voi olla peruste hylkyyn.
 
Se pitää tehdä puhelimessa tai konttorissa. Varaa puhelinneuvottelu, se on helpoin. Kampanjatuotteita ei voi hakea netissä.

Katoin noita papereita tarkemmin ja siinä on kaikkia tietoja, mutta yläkulmassa lukee että "tarjous". Muistan kyllä kun konttorista sanottiin että käyt tekemässä terveysselvityksen netissä niin heille tulee tieto hyväksyykö op sen. Mutta kun menen sinne nettisivuille niin siellähän pitää klikkailla niitä kohtia mitä haluaa vakuutukseen, ja loppusummaksi tulee monta sataa euroa. Jos teen vakuutuksen loppuun noilla summilla niin mitätöikö oma op sen laskun? Tosi sekavaa.
 
Takaisin
Top