Vauvavakuutus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nnopa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja jos eivät myönnä vakuutusta ennen syntymää, saa sitä hakea syntymän jälkeen. Monet yhtiöt myöntävät yli 2 kk ikäisille lapsille. Tietysti, jos synnytyksessä ilmenee jotain, ei niitä saa vakuutukseen.

Kannattaa hakea nyt vakuutusta. Yhtiön päättää tietysti sitten, miten tekevät, mutta hakeminen kannattaa aina. :)

Mä todellakin toivon että saatas ennen syntymää tuo vakuutus. Piinaavia nää päivät oottaa ja tarkistella että millon päätökset tullu. :/

Jippiaijee, me otetaan vauvalle vauvavakuutus, mies on tähän asti ollu lähinnä et mitähän mieltä pitäis olla, mut nyt se sano et heilläkin on lapsena ollu joku vakuutus, mikä on loppunu kun on 18 täyttäny! Mä oon siis alusta asti ollu sitä mieltä et otetaan.
Varmaan ollut sama vakuutus kuin mulla on ollut pienenä, otettu kai '84, koska se päättyi kun täytin 20v. Äiti oli monen monta kertaa saanut vakuutusyhtiön (Tapiola?) kanssa vängätä että "Kyllä - teiltä on oikeasti joskus saanut näin pirun hyvän vakuutuksen, olkaa hyvä ja maksakaa vain!" :grin

Onko tuo sairauden hoidon omavastuu ollut kaikilla aikalailla sama?
LähiTapiolassa, kuten jo aiemmin mainittu, näyttää olevan 100e + 10% ylittävistä kuluista / vuosi. Ajattelin vain, että miten muissa yhtiöissä?

Muokattu viimeksi:
Mää pistin eilen vakuutustarjouksia menemään vaik tod.näk pohjolasta otetaan ku muutki siellä... Nii ja poltin esikoisen koko raskauden ja ifistä vakuutus eikä missään vaiheessa tullut puhettakaan tupakoinnista???

Pohjolassa se ainaki vaikuttaa, en tiedä onko sitte hintaan vai tuleeks siihen jotain rajotteita. Omiaki terveysvakuutuksia ku otti, ni sai kyl olla tyytyväinen et ei polta, tupakointi tuntu olevan yhtä suuri paha ku et ois joku itsetuhonen base-hyppääjä.

70-80 lukujen taitteessa on ollu sika edullisia vakuutuksia lapsille, ite en oo koskaan kuullu et itellä ois koskaan ollu. Ja ne on vissiin et on voimassa hamaan hautaan asti???

Meidän vauvat ei vakuutusta saaneet. Täytyy vaan toivoo että pysyyvät nyt masussa tarpeeksi kauan eikä tule vuosien saatossa mitään pahempaa.

Itse otin vakuutuksen tyttärelle muistaakseni kun jäin äitiyslomalle. Pohjolan terveysvakuutuksen. Muistaakseni 140€ vuodessa. Tyttö joutukin synnytyksen jälkeen teholle viikoksi joten vakuutus oli onnenomiaan. Nyt käytetty usemmin yksityisellä kun on ollut korvatulehduksia. Tänään viimeksi.. todettiin liimakorva ja ensikuun alussa on putkitus aika. Joka tulisi maksamaan 1069€ mutta kun vakuutus on nii se ei maksa yhtään mitään. Maksusitoumuskin saatiin jo alle tunnissa. Nopeaa toimintaa. Haaveissa oleva pikkukakkonenkin saa kyllä saman vakuutuksen.

Meilläkään ei tyyppi saa (vielä) vakuutusta :sad001 synnytyksen jälkeen heti uudestaan juttusille

Höh, ikävä juttu teille, joille vakuutusta ei ole myönnetty. Perustelevatko vakuutusyhtiöt mitenkään kielteistä päätöstä vai onko se vain tyly ei?

Meillä syynä mun tupakointi, minkä oon kyllä lopettanut jo. Harmittaa, ärsyttää yms mutta ei mahda enää mitään :banghead:

Mä täytin eilen sen terveyskyselykaavakkeen vakuutusta varten:) päätöstä ootellen. Mulla ei siinä oo kyllä mitään miks pitäis evätä..

Ja tosta tupakoinnista puheenollen niin nyt ainakin Pohjolan kaavakkeessa kysyttiin raskausajan tupakoinnista ja jos olit lopettanut viikkkoon 12 mennessä tupakoinnin niin sitä ei tarvinnut mainita et se tavallaan laskettiin raskautta edeltävään aikaan :)

Ei muuten yhtään kaduta et otti vakuutuksen (mähän ens alkuun pohtisin sen tarpeellisuutta). Tässä on niin paljon kuullut noita et joutuu sairaalaan makoilemaan (yks tuttukin rv24->33), niin olis se kamalaa kun omasta pussista sais tuommosen ajan sairaalakulut maksaa :|

Timantti, kaikki vakuutusyhtiöt eivät korvaa äidin sairaalahoitoa syntymättömän lapsen vakuutuksesta. Kannattaa tarkistaa vakuutusehdot. :) Pohjola oli ainoa meidän kiloailuttamista, joka korvaa myös äidin hoidon, jos se johtuu sikiöstä. Tämä oli tärkeä kriteeri, kun kaksosia odottaa.

Meillä Pohjola ja kaikki mun kulut vauvasta johtuen siis korvataan. Ajattelin kaikissa yhtiöissä olevan sama :)

Ei muuten yhtään kaduta et otti vakuutuksen (mähän ens alkuun pohtisin sen tarpeellisuutta). Tässä on niin paljon kuullut noita et joutuu sairaalaan makoilemaan (yks tuttukin rv24->33), niin olis se kamalaa kun omasta pussista sais tuommosen ajan sairaalakulut maksaa :|

Tosta saa ehkä sen käsityksen että mä kokisin rahan olevan se tärkein. Ei se ole, mutta sitä tarvitaan ja olis yksi huoli vähemmän kun ei tarvitse miettiä mistä maksaa sen sairaalalaskun.

Me saatiin Papulle vakuutus Fenniasta, jossa meillä on muutkin vakuutukset :).

Takaisin