Vauvat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emery13
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis vitsit.....
Vauva on iiiihana ja rauhallinen,mutta mä vuodan kuin seula[:@]
Taitaa olla jäänyt jotain kohtuun tai tulehdus ja arvaatte,haluttaako mennä lääkäriin taas kaiken tämän rutistuksen jälkeen...[&o]
Kätilö sanoi että istukka oli oli ehjä mutta kalvot repaleiset....Hyvin kuitenkin kohtu supistui jo laitoksella!
Äh!

Kannattaa käydä tarkistamassa, selviät paljon helpommalla ja terveempänä äitinä...[;)]

Soita tänään: viikonloppua vasten on kurja jäädä kotiin pohtimaan.. [&o]

Peukutuksia!!

Voi harmi Elysee noita jälkeisiä!!!![:@] Käy ny tsekkaas. Se voi olla kohtaloksi jos jäävät sinne ja tulehtuvat. älä jää miettimään vaan lekuriin vaan, et mitään pahempaa ei ehdi käymään.

Meillä tosiaan vauva arjessa ollut pieni kolaus eilisestä illasta lähtien. Vauveli heräs uniltaan illalla joskus vähä ennen kaheksaa. Sen jälkeenekan kerran nukahti rauhalliseen uneen puoli kaksi yöllä. Sitä unta riitti kaksi tuntia, jolloin piti syödä. Siitä taas 1,5 tuntia ja taas ruokaa. Oli raukka niin väsynyt et ei jaksanut kerralla syödä ku yhen tissillisen ja sit nälkä tulikin jo pian. Ja musta tunui et se yksikin tissillinen jäi vajaasti syödyksi ku toinen oli niin väsynyt.

Samaa vatsan väännettä on tuntunu jatkuvan tänään. Huoh[:o]. No nyt on syötetty kahentoista maissa ja sen jälkeen on nukkunut niin isi ja äitikin myös. En tiedä uskallanko tänäänkään vielä aloittaa niitä jekovitteja? sitä maitohappobakteeria annoin tuossa ennen ed. syöttöä. Toivottavasti siitä olisi apua.

Tekee omankin olon vähän itkuiseksi helposti tää valvominen ja kun ei tunnu olevan mistään apua mitä vauvalle yrittää tehä. Aina vaan on asiat huonosti. Toivottavasti nämä vatsavaivat ovat nyt vain hetkellisiä ja ensi yönä nukuttaisiin vähän paremmin.

Toivotaan Eemi, että helpottaa pian!! Kujaa ihan takuulla ja ymmärrän, että omakin jaksaminen on "siinä ja siinä": mieli vielä herkässä jne.

*voimahalii*

Kiitos Mirde. Päivä on onneksi mennyt nyt paremmin ja isi ja minäkin ollaan saatu nukuttua vähä päikkäreitä. Alkaa tunta taas vähä ihmiseltä[;)]. Poika on isällään hesassa tän viikonlopun ja käytiin miehen kanssa tässä illall ekaa kertaa yhessä kärryttelemässä. Ilma oli oikein mukava ja tosi rentouttava reissu oli.

Mulla vaan jostain syystä oikea nivunen tuosta jalan etupuolelta ollut jo pari päivää kipeä. Nyt kun tuntuu et luut alkaa olla kunnos niin sit on tullu toi vaivaksi. Ei tahdo saada jalkaa taakseppäin kunnolla ku kiristää.

Ai niin en ole muuten muistanu kertoakkaan meidän vauvasta et sillä pienellä oli ollu masussa vähä ahdasta. Sen molemmat nilkat olivat vasemmallepäin kääntyneet. Mutta onneksi molemmat ihan pehmeät ja parnaevat ihan itsekseen. Ovat jo nyt suoristuneet melkein täysin. Housut ja sukat jalassa ei edes huomaa mitään. Siis tälläisessä tapauksessa jos vauva olisi ollut liian kauan niin että jalat ovat noin huonolla tilalla olisi voinut kehittyä kamppura jalka. Mikä oli muuten sille miehen exxän vauvalle tullu toiseen jalkaan. Silloin ne nilkan luut ovat ehtineet kehittyä liian kauan samassa asennossa ja luutuneet vinoon. Niitä hoidetaan pitkällä kipsauksella. Kipsit vaihdetaan alkuun kerran viikossa, koska vauvat kasvavat niin nopeasti. Ja niistä voi jäädä elin ikäiset vaivat. Onneksi meidän rinsessan jalat eivät ehtineet olla liian kauan huonossa jamassa.

Tämä tuli mieleen tuosta kun Miu tuolla viimeisessä kolmanneksessa valitteli vauvan edelleen kovaa potkivan. Ku mä ajattelin aina et tää vauva on niin rauhallinen ku potkii niin vähän. Mut syy olikin vissiin tuossa, et oli niin tiukalla[:o]. Toinen. Sillä oli syntyessään ja vieläkin näkyy vähän sellaset pienet rypyt oikealla otsassa et näkee et se kohta nahkaa on ollut rutussa[:o][:)]. Siis toisetakin päästä ollut tiukkaa[:)].

Sitä vaan ihmettelin et ku mun masut oli nii erilaiset tässä ja edellisessä. Pojan aikana masu oli tuolla sisällä ja poika oli 400g isonpi syntyessään niin sillä ei ollut ollut ollenkaan ahdasta. Mutta sitten tämä pienenpi tyttöseni, joka mun mielestä köllötteli koko odotusajan tuossa koko vartalon ulkopuolella niin sillä oli ahdasta??? Ku luulis et siinä ulkopuolella on enemmän tilaa?

Miu mä luulen ennemminki et sun vauvalla on jalat hyvin suorassa et pystyy niin kovaa potkimaan. Et nou hätä.[:D]

En mä tiedä mikä kumma valutus päivä oli eilen.Ihan saavista kaatamalla mut nyt loppunut,enää pikkasen vuotelee eikä punaista vaan vanhaa verta vain....
Eli en käynyt näytillä vielä.
Ehkä se kohtu tyhjeni eilen itsellään ja nyt toipuu?
ei ole kipuja eikä pahaa hajua.....

Moi
Tuolta toukokuisista huutelen; meidän Nelli syntyi 2viikkoa ja 2päivää yli ja neidillä todettiin lievät kampurajalat. Lääkäri soitti fysioterapeutille ja hän tuli meitä tapaamaan osastolle. Sanoi et on niin lievät et jumppaamalla paranee. Ihan vauvana kun mies piti mahan päällä niin käänsi jalat aina "sojottamaan" ulospäin jos ne olivat sisäänpäin kääntyneet.

Niin ja itse olen kuulemma äidin masussa ollessa työntänyt jalkani kylkiluitten väliin ja äiti on juuri kumartunut laittamaan kenkiä jalkaan ja kuulunut vaan krats ja mun jalka mennyt poikki. Eli synnyin "jalkavammaisena" [:D]

Eemi Meillä kanssa on nukuttu korkeintaan 2 h pätkiä kun poitsu herää syömään jo aiemmin...Välillä on kyllä tooosi väsyyt olo, mutta onneksi sain nukuttua perjantai-yönä 6 h unet...Mies hoiti yön syöttövuorot ja mä sain nukkua...Tuli kyllä tosi tarpeeseen...

annoin sitten perjantai-aamuna 1 tipan jekovitia ja arvatkaa mitä kävi? No ensin annoin pullosta vähän maitoa ja sit lusikkaan vähän maitoa ja tippa jekovitia...Annoin sen ja lopun maidon pullosta...poitsu oli just nukkunut 4,5 h unet...[8D] Ja nälissään imaisi 100 ml maitoa, normiannos 70 ml...No sain röyhtäistettyä ja vaihdoin vaipan tooosi varovasti,...Sit vaihdoin puhtaat vaatteet ja olin nostamassa syliin kun puklut lensi kaaressa päälle...Sit tuli niin paljon et ei varmaan mahaan jäänyt paljoakaan maitoa jäljelle...[&:] En tiiä johtuiko jekovitista vai liiasta maitomäärästä, mutten oo usakaltanut antaa jekovitia uudelleen...Meinasin käydä apteekista ostamassa jotain muuta merkkiä ja kokeilla...Perjantai päivä oli meinaan yhtä huutoa ja puklua joka välissä...poitsu ei nukkunut käytännössä lainkaan yms...[:@]

En oo vielä alkanut kestoilemaan, koska nyt melkein joka syötöllä menee väh. 2 vaippaa kerralla...Siis jos vaihdan ennen syöttöä on varmaa että puolen välin jälkeen tulee rupsut ja vaippa täysi...Tai jos vaihdan puolessa välissä tulee rupsut röyhtäisykierroksella...[8D][X(]

On meinaan yhen käden sormilla laskettavissa kerrat jolloin oon selvinnty yhellä vaipalla syötöstä...[8D]

Poitsu on kyllä lahjakas pissaaja...Aamupesulla jollei oo vaippaa päällä niin kaaressa lentää pissat päälle...ja just oon siis kuivaamassa poitsua pyyhkeellä...Lopputulos --> pyyhe ja mamman vaatteet pyykkiin...ja uudestaan pesulle molemmat, ensin poitsu ja sitten mamma kun poitsu on saatu nukkumaan...

Mä uskon Sme et kyse on pienestä ylitäytöstä tuon ison puklun suhteen. Poika teki aina silloin tällöin tota samaa. Varsinkin iltaisin enne nukkumaan menoa ku oli aina nii kovin nälkäinen hyvin tankannut. Oli tosi kiva ku eka kaari toiselle puolelle pinnasänkyä ja siinä ku ite vasta haukot henkeä tilanteelle se kääns päänsä ja päästo toisen ihan yhtä mojovan satsin toiselle puolelle. Ja joo määrä näyttää ihan hirveeltä ku se tulee pienestä suusta[:-].

Tytsy onnistui edellispäivänä pissaamaan mummun päiväpeitolle ja hameelle. no joo se oli vaipan vaidossa mis meil useimmiten tuleeki aina jompaa kumpaa jossain tosi hyväs tilantees. Ja samana päivänä kesken syötön ku väänsi kunnon tortut mä onnistuin nostamaan sen eka olka päälle tissiltä ihan ongelmitta. olihan meillä vaippa ja housut jalassa. Mut ku edelleen oli nälkä meinasin syöttää samantirn toisenkin utareen niin siinä kääntäes plörähti housunlahkeesta kunnon parvi mun housuille ja sohvalle[:D]. Ja mää vaan mietin et miten mä tossakin onnistuin niin hyvin[:D][:D].

Toi hyvä puoli on pullosyötössä et isi voi hoitaa. Meillä kun utareet on kiinni mussa niin ei ole vaihtoehtoa. Onneksi viime yö olikin sitten ihan erilainen. Nukuttiin 3-4 tunnin pätkissä kolme kertaa peräkkäin. Ihanaa oli nukkua. Ukkonen pirulainen vaan valvotti aamuyöstä. Ensiyötä odotellessa.

Me käytiin eilen roskaruokailemassa[:)]Äitiä vähän väsyttää,hese auttaa[;)]
Ja mä join colan ja nyt viime yö oli ihan levoton vauvalla,väänsi ja käänsi ja kakka joka lähes aina vaipassa ,uupuu nyt kokonaan...
Voiko yksi cola tosiaan olla näin näyttävässä roolissa vatsavaivoissa[:@]Vai oliko se se kanahampurilainen[:D]

Nää pienet kasvaa liian nopeaa[:(]Hurjaa vauhtia ja kun ei ole aikaa vain jäädä vauvaa tuijottamaan,kun isommat vaatii oman aikansa,kuluu aika vielä nopeammin.Huomenna alkaa koulut ja eskari ja sitten päivät yhtä hulinaa vaikkakin mukavaa päästä loman jälkeen taas johonkin rytmiin[;)]

Onko D-vitamiinin aloitukselle tullut joku uusi ohjastus?
Aloitetaan 2 viikon iässä edelleen vai?Ketkä jo saaneet ohjeita?

Entä onko täällä joku joka joutuu antamaan rautaa vauvalle?
Meidän pitäisi aloittaa 3 viikon iässä kun menetti sitä verta synnytyksessä niin paljon ja sitä rautaa annetaan ainakin 6kk ikään asti...
Onko kellään aiemmasta ja nykyisestä lapsesta kokemuksia raudan kanssa,miten vatsa reagoi?????

Elysee, meidän esikoinen alkoi saamaan rautaa 2kk:n iässä avosydänleikkauksen vuoksi. Tippoina annettiin joko maitoon tai ruokaan sekoitettuna eikä tullut mitään vatsanväänteitä. Merkkiä en enää muista mutta voin kaivella papereita jos sua kiinnostaa.

Takaisin