Vauvat

Nyt nopeasti ennen kun lähdetään joulun viettoon reissuun täytyy hehkuttaa, kun meidän Niklas, joka tosiaan nukkuu aina ekan pätkän max. 3,5h ja muut korkeintaan 3h, mutta yleensä n.2h nukkui viime yönä melkein 7 tunnin pätkän! Siis herranjestas meinasin saada sydärin kun katoin kelloa. Itekin nukuin heräämättä siihen puol viiteen asti, jota syvästi ihmettelen. Joo ei tuu luultavasti jatkumaan, mutta ihana yllätys oli vaikka oliskin ainutkertaista :)

Varsinkin kun vertaa edellisyöhön, jolloin annettiin illalla korviketta ja sen päälle tissiä, jotta poika nukahtais helpommin. Yleensä nykyään menee 1,5 tuntia nukutukseen! No nukahti puolessa tunnissa, mutta kitisi jo tunnin päästä ekan kerran. Siitä tunnin päästä alkoi huutaa kunnolla ja en saanut hyssytettyä niin päätin ottaa viereen ja tissille vaikka epäilin, ettei oikeasti voi olla nälkä. Poika söi ahnaasti noin vartin, jonka jälkeen käänsi päätä ja oksensi kaaressa mun päälle. Nostin pojan oksennuksesta ja tämä päätti oksentaa vielä kerran ison lammikon äidin ja isän sänkyyn. Siitä vielä yksi oksennus isin tuomaan vatiin ja sitten siivoushommiin. Loppuyö nukuttiin sitten ilman petaria vierekkäin 2 tunnin välein heräillen.
Joten uskotte, että tänään olen huomattavasti onnellisempi kuin eilen ;)

Mutta nyt joulun viettoon Keski-Suomeen, joten hyvää joulua kaikki!emoticon
 

Kuulostaa hyvältä, Madie =) Siis pitemmät yöunet, ei niinkään tuo manaaja-oksentaminen.

Se on muuten villiä miten niin pienestä ihmisestä lentää niin paljon oksennusta ja niin suurella paineella. Mä olin aivan järkyttynyt ekalla kertaa.

Meillä loppui tiheän imun kausi ja nyt ollaan päästy takaisin jonkinlaiseen rytmiin, nukahtaa 23 ja herää syömään viiden pintaan. Kauhean aamu-uninen vauva mulla, sen täytyy antaa rauhassa heräiööä, muuten on kiukkuinen monta tuntia. Tuolla se vieläkin kellii keskellä meidän parisänkyä, syö antaumuksella peiton reunaa ja huutaa subin chatin pukille..

Pupsu, mä olen hakemassa kokeiluun kavereilta tuota Manducaa, siksi kyselin valmiiksi vinkkejä. Tuleeko siinä joku osa (kangas tms.) vauvan ja itsen väliin? Kun neliöllä tuo talvivaaatteissa kantaminen on siksi hankalaa, kun jos molemmilla on 'liukkaat' päällysvaatteet vauva luisuu helposti pois hyvästä asennosta.

 
Kiitos Pupsu hyvistä vinkeistä ulkoiluun manducalla / rintarepulla!! Täytyypä testata heti kun pakkanen laskee alle -10, eli ei ilmeisesti ihan lähipäivinä:(
 
Tweety, onko sulla muksu vaunuissa hereillä ollessaan täysin selällään? Meillä kun tuosta selälläänolosta ei tykätä sitten yhtään, koko ajan on päätä nostamassa ylös.. Kokeilin kyllä puoli-istuvaa asentoo vaunuissa kun oltiin reissussa ja hyvin poika siinä viihty kauppakeskuksessa. Lähinnä "rönötti" eikä istunu. Ulkovaatteet varmaan pitäis poikaa paremmin sit pystyssä, mutta onkohan tuo asento vielä kielletty? Ite pidän kyllä poikaa usein sylissäkin enemmän pystyasennossa, joten sillä ajatuksella poikaa vois pitää vaunuissa hereillä ollessaan ko asennossa. Tiedä sitten...
 

Dessa,

joo on vielä ihan kopassa selällään. Tuijottelee siinä heiluvia lelujaan ja killittää minua. Ja huutelee - meillä on nykyään kauhea selitys päällä koko ajan.

 
Tääkin taas toimii! Mä en oo päässy tänne taas moneen päiväänemoticon

Ne, joilla on käytössä mamin tuttipullot, tässä vinkki jos vauva tykkää pitää jo ite pullosta kiinni. Ostin sellasen mamin ensimukin (ei taikamuki) ja siinä on kahvat, jotka sopii myös noihin mamin tuttipulloihin. Meillä ne on ollut välillä turhat, mut välillä Veera pitää niistä innoissaan ite kiinni. Tuo ensimuki itsessään ei vielä siis oo käytössä.
 
Ei tuu manducassa kangasta vauvan ja kantajan väliin, paitsi ihan pientä (alle 6kg) kannettaessa. Mä en oo huomannut "liukumista", mutta toisaalta meillä ei kovin liukkaita vaatteita oo käytettykään. Mutta mun mielestä manducaan saa vauvan napakammin ja helpommin hyvään asentoon kuin liinaan, oon liinassakin kokeillut ulkoilua mutta ei oo mun mielestä yhtä helppoa.
 
Dessa kirjoitti:
  .....mutta onkohan tuo asento vielä kielletty? Ite pidän kyllä poikaa usein sylissäkin enemmän pystyasennossa, joten sillä ajatuksella poikaa vois pitää vaunuissa hereillä ollessaan ko asennossa. Tiedä sitten...

Dessa, meille neuvolasta annettiin nyt "lupa" pitää vaunuissakin puoli-istuvassa aseennossa, kun on tarpeeksi jäntevä. Eli riippuu ihan miten pitää itseään "kasassa", ja pari hyvää tapaa katsoa, oli että kun on tuettuna istuvassa asennossa, meneekö selkä vielä kaarelle, ja jos puoli-istuvassa asennossa, lysähtääkö kasaan sivullu päin vai osaako jo olla "suorassa"?

Sylissä voi pitää hyvin istuvassa asennossa, jos itse tukee kainaloiden alta, eli ottaa suurimman painon pois selkärangalta.

Meille myös helpottaa ihan hurjasti tuo että vaunuissa voi olla puoli-istumassa, kun ei enää siellä kopassa malta maata hereillä, eli huudoksi menee vaan.... Nyt kun näkee vähän maailmaa, viihtyy hereilläkin vaunuilemassa
emoticon
 
Näyttäis siltä et meidän pitää sit vielä jonkin aikaa odotella et pojan voi laittaa puoli-istuvaan asentoon. Toivon vaan et kun tossa kuukauden päästä lähdetään ulkomaille ni poika sais jo jotenki istuu, helpottas nimittäin reissussa olemista kummasti.
 
Pitkästä aikaa pääsee taas kirjottaa. Oli tietsikan vaihto hommat ja laiska ei jaksanu muistaa salasanaa enää eikä hommata uutta :D

Meillä on taas joku ihme kitinä vaihe päälle, kyllä Luka hymyilee ja nauraaakin mutta kitinä on lisääntynyt. Yöllä ei nukuta mun mielestä juuri ollenkaan. pyöritään vaan ja pidetään mölinää nii etten pysty ite nukkumaan. Päivällä nukkuu 1h ulkona ja 0.5h sisällä. Tuntuu ettei siis nukuta melkee ollenkaan :/ Josko tämä tästä taas :) Sunnuntaina lähetään reissuun lappiin :) pelottaa kuinka Luka vierestaa, ollaan siel kuite 10 päivää et toivottavasti sopeutuu pian :)
 
Olipa meillä "huomaavainen" vauva isäänsä kohtaan viime yönä :-D

Olin unissani kääntynyt selkä vauvaa päin (nukumme siis perhepedissä). Neiti heräsi nälkäänsä, mutta ei herättänyt minua äänellään, vaan hän raapi selkääni :-D Eikun kyljen vaihto, rinta vauvan suuhun ja jatkettiin unia. Isänsä on melko herkkäuninen, ja herää helposti pieniinkin ääniin. Nyt vauva siis oli ihan hiljaa koko ajan.

Oli muutenkin mukavan pitkät yöunet, klo 23 - 8 yhdellä heräämisellä :-)
 
Me tosiaan tänään lähdetää lomailee lukan mummille lappii, et ei olla kadottu mihinkää vaik ei tääl varmaan tule käytyy ku siel on kone nii pirun hidas ja tietysti paljon tekemistä :)  Hyvää vuoden alkua kaikille!!:)
 
Mulla ollu vähä suvantovaihe täällä käymisessä ku ei ole tahtonu aika riittää. Vähän masista muutenkin oli välillä (ei enään). Hirveesti raksahommia ja kotihommia ym ym.

Nytkin kello jo taas lähempänä puolta yötä. Väsyttää iha hitokseen mt nyt oli pakko tulla jotain kirjottaan ja lukeen teidän jutut.

Huomaan kyllä et aika moni muukin ollut poissa joulun aikana ku niin vähän kirjotuksia tullu vaikka olen ollut pari päivää ihan käymättä koko foorumilla.

Toivottavasti tää jossain vaiheessa elpyis paremmin taas ja alkais porukka viihtymään uudessa mallissa.
 

Olin aiemmin ihan paniikissa siitä, miten vauvan jättäminen hoitoon sujuisi.. Noh, hyvinhän se meni :) Poika ei vaan mennyt tätini luo, serkkupoika kun sairastui keuhkokuumeeseen. Minun äiti ja sisko ja veli tulivat meille hoitamaan muksua, ja ehkä parempi niiin, että poika sai olla kotona tutussa ympäristössä. Kirjoitin kolme a4-arkkia ohjeita äitille miten päivärytmi menee, en suinkaan hätäillyt liikaa.. :P Poika ei kuulemma näyttänyt edes huomaavan että vanhemmat olivat poissa, ei itkeskellyt eikä mitään. Äitillä tosin pääsi itku kun sanottiin heipat... emoticon
Mutta ihan kiva reissu oli. Räpiköitiin uida ja lilluttiin poreissa ilman huolta vaipan vaihdoista tai syöttämisistä :) Syötiin hyvin ja oltiin vaan. Seuraavana aamuna tosin lähdettiin melko ripeästi kotia kohti, oli jo melkoinen ikävä poikaa emoticon

Poika punkeaa ihan väkisin istuvaan asentoon kun yritän pitää sylissä niin että selkä ja pää lepäisivät minua vasten. Huuto tulee jos ipana ei saa olla pystyssä, enkä oikein tiedä miten olisi turvallista (ja molemmille mielekästä) pitää pystymmässä asennossa rasittamatta pienen selkää liikaa. Pitänee kysäistä neuvolantädiltä keskiviikkona mitä mieltä hää on. Hyvänen aika, minun peeni vaava on jo 5kk.. Mihin tämä aika oikein katoaa?!?

 
aloitan tälleikin uuden keskustelun etusivulle niin ei tarvi selata kaikkia sivuja...
 
Takaisin
Top