Vauvantuoksuinen arki

Mun pitää kirjoittaa pidemmästi myöhemmin; mut kotiin päästiin torstaina ja lauantaina vielä käytiin verikokeessa että varmistettiin kotihoidon riittävän. Nyt siis vaan ahkerasti tissitellen ja sylitellen et päästään lisämaidoista; bilirubiinien takia piti tankata ekstraa sairaalassa ja oma maitokaan ei vielä kunnoll noussut; kotiin lähtiessä tissin päälle 30ml joka aterialla, enimmillään syöttöpunnitus joka ruualla et tiedettiin paljon saa rinnalta... se vasta olikin stressaavaa! Kotona helpompaa kun tietää ettei kiire minnekään ja voi istua imettämässä vaikka 2h putkeen.

Hemmetti, taidan olla tulossa kipeäksi. Mitenhän pikkuinen välttyy tartunnalta, ei varmaan mitenkään? o_O

Mangusti80, en usko että tartunnan välttämiseksi pystyisit kummempia tekemään :/ mutta pikkuisellahan on erityissuoja muutaman viikon synnytyksestä, joten toivottavasti se estää tartunnan saamisen. Ja herkästi yhteys synnytyssairaalaan, jos tauti näyttää iskevän. Eikös se ole kaikkialla se sama 2 viikkoa synnytyksestä, mitä sairaala on vastuussa äidistä ja vauvasta?

Syksyinen, näinhän se varmaan on. Kuumeinen olo ei ole laisinkaan, mutta jotain räkää tuntuu kyllä erittyvän, ainakin aamuisin.

Jos en väärin muista niin mun mielestä Lohjalta sanoivat, että jopa kuukauden verran saa heille soitella tai mennä näytille jos tulee jotain.

Aika tasan puoltoista vuorokautta äitiyttä takana, ja on kyllä ollut ihanaa, vaikka eilinen meniki vielä ihan pöhnässä. Sairaalasta päästään varmaan huomenna, jos toipuminen jatkuu samaa tahtia. Maha on vielä melko kipeä, mutta tänään on päässyt jo jalkeille ja suihkuun. Tisseistä
ei mitenkään huomaa, että niistä tulisi maitoa, mutta mies on saanut vaihtaa tänään jo kuusi kakkavaippaa, joten ei taida ainakaan ruoasta olla pula pikkuisella. Ruoka ja uni näyttää maistuvan, vaipanvaihto taas on kamalinta maailmassa poitsun mielestä.

Aika tasan puoltoista vuorokautta äitiyttä takana, ja on kyllä ollut ihanaa, vaikka eilinen meniki vielä ihan pöhnässä. Sairaalasta päästään varmaan huomenna, jos toipuminen jatkuu samaa tahtia. Maha on vielä melko kipeä, mutta tänään on päässyt jo jalkeille ja suihkuun. Tisseistä
ei mitenkään huomaa, että niistä tulisi maitoa, mutta mies on saanut vaihtaa tänään jo kuusi kakkavaippaa, joten ei taida ainakaan ruoasta olla pula pikkuisella. Ruoka ja uni näyttää maistuvan, vaipanvaihto taas on kamalinta maailmassa poitsun mielestä.

Ollaan molemmat täällä sairaalassa! :p Ootteko perhehuoneessa?

Tuhlaajatyttö, meiän huoneeseen saa ainaki rauhassa tulla käymään missä vaiheessa vaan ku ei oo ku omaa porukkaa. Laitan vaikka huoneen numeron yksityisviestillä. En oikein tiedä, et mikä huomisen aikataulu on, olikohan lääkärinkierros joskus kymmeneltä?

Mangusti, mie olin esikoisen syntymän jälkeen kovassa flunssassa ja kuumeessa mutta ei lapselle tullut mitään. Vastasyntyneellä kuitenkin just joku "erikoissuoja" :) toivottavasti ei ole teilläkään pieni sairastunut pahemmin <3 keittosuolatipat on meillä hyvin auttanut jos on nuhaa ollut tai karstaa nenässä niin notkistanut rään ja sit on ollu helppo pikkuniistäjällä puhdistaa nenä.

Mekin tosiaan kotiuduttiin sunnuntai-iltana. Silloin aamulla ennen lääkärin kotiutustarkistusta kaikki näytti hyvältä mutta lääkärin tarkastuksessa löytyi vauvalta sydämestä sivuääni, otettiin verikokeita, ekg, paineet ym... Lääkäri oli yhteydessä OYSin sydänlääkäriin ja sunnuntaina minä, hoitaja ja vauva ajoimme taksilla OYSsiin, tilanne haluttiin tarkistaa heti koska veriarvoissa oli kuulemma jotain häikkää. Mies tuli autolla heti perässä.Siellä sitten pikkumieheltä ultrattiin aortan virtaukset ym kainaloista ja nivusista, kaikki ok. Myös sydän ultrattiin ja väliseinästä löytyi reikä muttei tule vaikuttamaan mitenkään elämään eikä mihinkään, 2kk päästä vielä kontrolli. Huhhuh mikä päivä tuo sunnuntai oli, niin ihanan iloinen ja huomaavainen henkilökunta oli naama peruslukemilla ja tuntu etten pysty käsittelemään koko asiaa ja kaikki tapahtui niin hirveän nopeasti :sad001 Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin, kotona ollaan terveinä ja se on pääasia <3

Huh gitgat, varmasti säikäytti tuollainen! Muakin jännitti kovasti lääkärintarkastuksessa tuo sydämen kuunteleminen, koska muutaman tutun vauvoilla on lähiaikoina löytynyt ongelmia sydämen kanssa. Ei kuitenkaan kuulunut meillä mitään sivuääniä.

Täällä mä makoilen sohvalla vauva kainalossa. Toinen vaan nukkuu ja syö rintaa. Esikoinen ja mies meni käymään töissä. Yöllä vauva kakkasi kolmesti :p Mies joutuu vielä tän viikon olemaan töissä, onneksi ei ihan kokopäiväisesti. Vaikuttaa aika väsyneeltä ja meidän nukkumiskuviot on vielä vähän auki. Ei meinata mahtua sänkyyn, kun esikoinen vie keskeltä suuren tilan tullessaan yöllä. Täytyy miettiä joku ratkaisu..

Täälläkin vauva-arki lähtenyt kivasti rullaamaan. Ei ole tullut kirjoiteltua ku tuntuu että päivät vaan kiitää ohi vauvaa tuijotellessa ja imettäessä :) Rauhallinen tapaus kyllä kyseessä, syö ja nukkuu, pahimmat itku aiheutuu vaipanvaihdosta :joyful:
Sunnuntaina tulee ikää kaksi viikkoa, ja pitäisi aloittaa d-vitamiinitipat. Neuvolassa sanottii että kannattaa ostaa vesiliukoinen, ei pitäisi vatsaa niin paljon ärsyttää. Onko teillä kokemusta mitkä ois hyvät? Mistä tullut vatsanväänteitä tai mitkä sopineet? Toki varmaan vauva kohtaistaki, mutta tuntuu että ihan ulapalla ku pilvin pimein erilaisia tippoja o_O

Sunnuntaina tulee ikää kaksi viikkoa, ja pitäisi aloittaa d-vitamiinitipat. Neuvolassa sanottii että kannattaa ostaa vesiliukoinen, ei pitäisi vatsaa niin paljon ärsyttää. Onko teillä kokemusta mitkä ois hyvät? Mistä tullut vatsanväänteitä tai mitkä sopineet? Toki varmaan vauva kohtaistaki, mutta tuntuu että ihan ulapalla ku pilvin pimein erilaisia tippoja o_O

Kuulemma testaamalla löytää sopivan.. Toisille tulee vatsavaivaa vaikka antaisi mitä.. Ja meillä neuvolassa kans sanottiin että testaamalla..

Mun esikoiselle sopi bioteekin tipat, joita saa luontaistuotekaupasta :)

Tää on kyllä ihmeellinen kaveri, kun on niin rauhallinen! Tyytyväisenä katselee ympärilleen ja lähinnä syö ja nukkuu. :Heartred Makoillaan tässä sängyllä, kun esikoinen yrittää nukahtaa päikkäreille ja vauveli söi ja vähän puolihorteessa makoili sivuvaunussa ja nukahti vähän ajan päästä. Esikoinen ei ois IKImaailmassa rauhoittunut itsekseen ilman syliä tai tissiä. Mahtavaa!:hello2

Mä oon ostanu valmiiks sen missä on maitohappobakteeri samassa. Näkee sit sopiiko vai tuleeko vaihto. Deetipat ja jekovitti on kaapissa muulla perheellä käytössä.

Me saatiin neuvolasta minisun purkki. Lykätään vähän aloitusta kun vauvan vatsaa vääntää mun antibiootit ja yhtään ylimääräistä huutoa ei tähän haluta. Ja käytetään sit maitohapollisia tippoja kun aloitetaan.

Ja mä syön nyt ylimääräistä annosta niin menee sitä aonakin vähän vauvalle maidon mukana.

Relatabsin tipat sopi hyvin meidän refluksi/koliikki/huudanaivankaikesta -esikoiselle. Niissä maitohappobakteerit mukana

Meillä kans esikoiselle todettiin parhaiksi ne maitohappobakteeria sisältävät d-tipat (onkos just toi rela?!). Ovat moninkertaisia hinnaltaan verrattuna perus tippoihin, mutta parhaat meillä. :)

Takaisin