Vauvaneuvolajuttuja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja satuvee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin joo ja meille annettiin päätäntävalta tuon seuraavan neuvolan kanssa, eli itse varaillaan aikaa joko 10 kk kohdalle tai sitten vuoden paikkeille. Vuoden kohdalla siis jokatapauksessahan se on rokotustenkin takia, mutta tuon 10 kk saa sitten itse päättää. Jännää.

Voihan lääkäri minkä meni tekee hellisin jäbälle :grin Ihanan sopusuhtainen poju :love7 Ompas jännä tuollanen et saa päättää itse ajan :) Katotaan miten meillä kunhan on neuvola, oli muistaakseni 3.2 .

Meillä oli samalla tavalla. Eli 12 kk on neuvola ja 10 kk jos vanhemmat haluaa. Ilmeisesti jos kaikki on kunnossa niin 10 kk neuvolaa ei tarvi, mutta siellä saa käydä jos haluaa otattaa mitat ja muuten jutella. Me kyllä mennään 10 kk, kun itsestä ainakin kiva nähdä miten kasvetaan yms.

kuukiurustakesään, meidänkään jätkä ei varmaan oo ihan alun jälkeen nukkunu kolmen tunnin päikkäreitä varmaan ikinä :joyful: Taisi niin verisesti loukkaantua lääkärille, että päätti nukkua ketutuksen pois :hilarious: Hihii, meidän kirppu tosiaan alkaa vähän kirimään pikkuhiljaa :):Heartred

Pitäny muuten kauan kirjoittaa yks ajatus pois päästä, siis oikeesti varmaan toukokuusta lähtien, mutta mä muistan, kun sulla rupes tapahtuun ja teidän typy synty, niin kuinka musta tuntu sen jälkeiset päivät aivan pieneltä ikuisuudelta :woot: Sitten mä joskus oikein ajatuksen kanssa ja varmaan sorminkin niissä alkupöhinöissä laskin, että eihän meidän vauvoilla ole kuin se viisi päivää ikäeroa :hilarious: Silloin se kyllä tuntui oikeasti viikoilta, kun samaan aikaan oli heidän laskettu saapuvan :p Voi niitä aikoja ja sitä jännityksen värittämää loppuodotusta :happy:

Joo ja me oltiin ihan siel viimesten joukossa kun saatiin vauva :grin se vasta olikin odotusta kun toiset olivat jo kotosalla niin meikä vaan tällä odotti ja odotti :p Synnytyshän käynnisteltiin vanhimman pojan syntymäpäivänä ja tyttö syntyi sit seuraavalle päivälle :happy:

Sitä kyllästyneenä ja tietysti malttamattomana odotti milloin alkaa tapahtua ja luki täältä joka päivä monta syntynyttä. Minulle neuvolantäti ennusteli ettei poikanen tule pysymään mahassa laskettuun päivään saakka, mutta pysyipä hyvinkin ja varmuuden vuoksi vielä 6 päivää yli. Oli kyllä piiiiitkiä päiviä odotella milloin tapahtuu!!

Me käytiin tossa puoltoista viikkoa sitten 7kk ylimääräsessä neuvolassa kun pojan paino ei oikeen nouse. 7880g ja 68,9 cm tais olla. En oo kamalan huolissani kun pituus sekä paino ovat suhteellisen hyvässä -1 linjassa. Mutta tosissaan niin meille sanottiin jo nyt että pääsette sitten 10kk neuvolaan ainakin, jos nyt 8kk neuvolassa ei ole paino noussut tarpeeksi niin päästään 9kk kohdallakin :D

Meidän tytöllä oli 7,5 kuukauden ikäisenä painoa 7350 g ja pituutta 68 cm. Täällä lääkäri ei ollut tästä mitenkään huolissaan. Viikon päästä tulee 9 kuukautta täyteen, mutta painoa ja pituutta ei ole mitattu sen koommin. Itse kysyin voidaanko mittailla, kun viimeksi lääkärissä käytiin, mutta lääkäri ei nähnyt sitä tarpeelliseksi, enkä jaksanut ruveta väittämään vastaan.

8kk neuvolassa käyty ja mitat on 9840g ja 71,5cm. Käskivät lopettaa yömaidon antamisen kun ei tä herra sitä ainakaan tarvii :D Jätkä ei seisonut suoraan jaloillaan niin oli kauhea kysely, että onko kotona seisonut suorassa. Öö kyllä kai.. Onko se muka välttämätön taito jo 8kk ikäiselle?

8kk neuvolassa kaikki hyvin. Konttaa, istuu ilman tukea (oppi tämän jo ennen konttausta :D ) Nousee tukea vasten seisomaan. Pinsettiote löytyy. Todella vikkelä ja vaudikas poika on :D 8100g 72cm
Fyssarille saatiin lähete kun varvistelee.

No meille sanottiin viimeks et jos 8 kk neuvolassa varvistelee niin sitten fyssarille. Mielestäni ei varvistele enää kun on osannut jo pidemmän aikaa seisoskella, alkuun kyllä ei muuta tehnytkään kuin varvisteli :)

Meillä 6kk neuvolassa sanottiin kans tuosta, että jos varvistaa 8kk neuvolassa, niin sitten fyssarille, mutta ei siellä 8kk neuvolassa sitten mitään varvisteluja tutkittu kuitenkaan. Luja ja yhtenäinen linja siis :wacky:

Minusta tuntuu että kun oikein tätä asiaa tutkii niin silloin varvistaa toisella jalalla ;) Mutta siis en ole huolissani, meillä 3 helmikuuta neuvola niin katsellaan sitä sitten siellä :D

Takaisin