Vauvaneuvolajuttuja

Terveisiä lääkärineuvolasta. Pieni iso mies on kasvanut hurjasti edelleen ja kymppi on jo rikki, 10045 g ja 76,5 cm. Yöimetykset voisi lopettaa, mutta enpä vielä lopeta kun ei tuota muuten saa nukkumaan.. Meillä ei mitään varvistuksia edes katsottu, lääkäri kokeili suojaheijasteet ja sivuille ne löytyi, eteen ei vielä. Peukalolla ja etusormella osasi poikanen napata helmestä kiinni. Seuraavan kerran käydään 10-kuisena vaikka ei kasvun ym perusteella olisi tarvista, mutta haluan käydä silti katsomassa kuinka kasvaa.
 
Pojan mitat n. 69,2cm ja 8150g. Noin, koska viime yönä ei taas nukuttu oikein nimeksikään eikä ole ihan skarpein olo nyt. Poikareppanakin oli ihan väsy neuvolassakin, aamuaika niin jouduttiin herättämään raukka. Meillä ei edes testattu seisomisia varvistelun varalta, itse kerrottiin että seisoo, istuu ja konttaa ja sillä hyvä. Pinsettiote löytyi, kun poika vaan vaivautui kiinnostumaan helmestä, lääkäri oli itse paljon mielenkiintoisempi :D eikä meilläkään sanottu koosta kuin että "hyvin kasvaa", musta onkin tosi kiva ettei gramman päälle syynätä, siellä hädintuskin -1 -käyrällä poju on koko ajan ollutkin. Ruoka maistuu ja vauhtia piisaa!
 
8 kk neuvolassa tytön kanssa käytiin. Meillä on söpö ja tarkkaan paikkoja tutkiva vauva :) Hienosti on pinsetti ote hallussa ja kävelee tukia vasten varman oloisena. Mikä ihaninta: Sanoo "äiti" hih :Heartred
Paino 9,8 g ja pituus 73 cm. Lääkäri katsoi korvat, joista löytyi punoitusta niin saatiin resepti matkaan. Tyttö ei kylläkään millään tavalla oireile korvista, mutta lääkäri sanoi että on hyvä saada punoitus kuitenkin pois. Kuukausi sitten korvakontrollissa oli punoitusta kans, mutta jännä miten eri tavalla lääkärit senkin ottaa. Silloin ei saatu lääkettä:shifty: Mutta hyvä kun saatiin nyt niin ei pamahda kunnon tulehdusta! Tytöllä näkyy kaksi ylähammasta jo vaikkei ihan kokonaan sieltä olekaan tulleet.
Seuraava käynti meillä on sitten 1 vuoden iässä, saatiin itse päättää se 10 kk neuvola, mutta sovittiin että soittelen jos haluan jostain syystä painoa tai muuta kontrolloida.
 
Kröh... Punoitus korvissa ei kyllä ole antibioottihoidon indikaatio... Kyllä siellä ihan märkää täytyisi olla.

Hienosti kasvanut ja kehittynyt teidän piipero! :)
 
No näinpä, mutta jospa nyt sitten oli mikä oli siellä korvissa :shifty: parantuis! Yöt meillä tosiaan nukutaan hyvin ja kiukkuakaan ei ole esiintynyt niin vaikee uskoa että tuolla olis mikään tulehdus :wink Joo meidän neiti onkin jo aika tomera tapaus :happy:
 
Itkikö ennen tai korviin katsomisen aikana? Sekin saa korvat punottamaan sisältä..
 
En kyllä lähtis antibiootteja antamaan jos ei oikeasti ole mitään lähdettä tulehdukselle :eek: (siinä on suolisto pitkäksi aikaa sekaisin)
 
Ei itkenyt ollenkaan ennen korviin katsomista mutta katsoessa kylläkin. Pakkohan se on kuitenkin määrätty lääke antaa kun ei osaa antamattakaan olla :bored:
 
Näinhän se on Iltatähti. :) Eipähän ainakaan tarvitse arpoa, oliko korvissa tulehdus ja tuliko se hoidettua. Ja näiden pikkuisten korviin on kyllä ihan älyttömän hankala nähdä kunnolla.
 
Niinpä :) Lääkäri oli oikein mukava ja osasi käsitellä lasta. Pisteet siitä hänelle ☺Yksi kuuri on tätä ennen ollut ja siitä ei tullut vatsa vaivoja ollenkaan, jospa nytkin niiltä vältyttäis.
 
Nyt vähän ärsyttää. Neuvolalääkäri totesi pojan toisessa korvassa olevan runsaasti vaikkua. Antoi sitten ohjeeksi suihkuttaa siihen viikottain Ceridal-nimistä ihosuihketta. Kun mies meni apteekista kyseistä tuotetta hakemaan, sanoi farmaseutti ettei sitä enää suositella käytettäväksi korviin.

Siis niin kuin täh? Uskoakko lääkäriä vai apteekkia? Onko teistä kenellekään lapsen korvia hoidettu tällä tai vastaavilla tuotteilla?
 
Tjaa... Kyllä minä olen ceridalia suihkutellut omiin ja tytön korviin. Helpottaa vaikun poistumista. Sama kai se, käyttääkö ihoöljyä vai remowaxia tms. vaikunpehmitysvalmistetta. Ihoahan se korvakäytäväkin on, eikä öljy haittaisi välikorvan puolellakaan (jos siis syystä tai toisesta olisi tärykalvossa reikä). Aiheuttaisikohan sitten enemmän korvakäytävän tulehdusta, mene ja tiedä... Minä ainakin jatkan satunnaista ceridalin käyttöä tyytyväisenä. :)
 
En usko että satunnainen ceridalin käyttö mitään haittaa aiheuttaisi ja jos lääkäri on sitä määrännyt niin kyllä siihen minun pitäisi luottaa :)
 
Kiva kuulla että käytössä on teilläkin. Mies oli siis samaa mieltä ja oli farmaseutin vastustelusta huolimatta ceridalin ostanut. Joten eiköhän mekin sitä käytetä. Varsinkin kun ei osannut apteekissa selittää miksi sitä ei voisi käyttää.
 
Todennäköisesti farmaseutti on pelännyt, että sitä laitetaan tulehtuneeseen korvaan, jolloin ihan mikä tahansa öljy tai neste korvassa voi tehdä huonoa.
 
No me mennään vasta 1-vuotiaana neuvolaan :) Sovittiin näin ja tottakai soittelen jos jotain kysyttävää tulee. Hyvinhän kasvaa tyttö ainakin :)
 
No mäkin sitä pyörittelin kauan, että mennäänkö nyt vai vasta yksivuotiaana, siksi se varmaan on sitten jäänyt :) Päätin siis kuitenkin, että mennään nyt, mutta jäi toteutus sitten suorittamatta :wacky: Nyt on soitettu, tosin eivät vastanneet, mutta eiköhän se nyt tämän päivän aikana sutviinnu tämäkin homma :grin
 
Takaisin
Top