Sympatiat tosiaan sinne syysmami!
Vaikuttaisiko kuumuus siellä teillä?
Mä en halua mitenkään kääntää veistä haavassa, mutta jotenkin tosi vaikeaa itselle kuvitella minkälaista tuommoinen "säätäminen" olisi. Meillä kun tosiaan tuo nukahtaminen on tosi "kaavamaista". Joskus (kuten eilen) saattaa olla ettei tyttö heti nukahda maidon juotuaan. Sitten saattaa itkeä yms, mutta nukahtaa sitten viimeistään kun saa lisää maitoa. Saattaa joskus mennä about 300 ml, kun normi on yleensä alle 240 ml. Tänään kylläkin tyttö nukahti heti. Tippa jäi maitoa, tyttö kääntää kylkeä, mä tungen tutin suuhun ja hiippailen huoneesta pois. Siellä se on nyt sitten nukkunut jo melkein 2,5 h :)
Eilen tapahtui myös jotain mitä käy TOSI harvoin, nimittäin tyttö heräsi kesken yön. Syy kyllä oli siinä että olin itse tullut alakertaan nukkumaan (meillä makkarissa noin +30 astetta ja olin ihan hiestä märkä enkä saanut unta vielä tunninkaan jälkeen), mies makkarissa tytön kanssa. Mutta eihän tuo mies osaa reagoida/herää riittävän aikasin jotta saisi tutin vielä puoliunessa olevalle lapselle, vaan siinä oli sitten täysi huuto päällä. Mä jouduin sitten alhaalta tulemaan, ottamamaan tytön syliin ja rauhoittelemaan. Ja jouduin taas jäämään sinne makkariin nukkumaan... tyynykin jäi alakertaan. Ihan jossain vartissa tyttö nukahti uudelleen, mutta en mä viitsinyt enää alas mennä. Kun jos koko rumba olisi alkanut taas alusta uudelleen.
Vähällä siis tuossakin päästiin, mutta tosi poikkeuksellista meille. En edes muista koska olisi pitänyt ottaa tyttöä keskellä yötä syliin tai ylipäätään nostaa pinniksestä. Olisikohan ollut joskus huhti-toukokuuta kun tytöllä oli flunssaa...
Musta on myös erikoista miettiä miten monen vauvat vielä syö öisin. Vaikka siis ihan normaaliahan se on vielä tässä vaiheessa :) Mutta kun omalla tytöllä ei ole ollut tarvetta yösyömiseen sen about 4kk jälkeen (tai ei ainakaan 6kk). Ja ihan siis tytön oma valinta, eihän sitä väkisinkään voi toista herättää syömään.
Tsemii vaan kaikille yöunien kanssa painiville! Te ootte vahvoja :)