Meilläkin yhtä hullun myllyä yöt...tai ehkä itse olen/olemme osasyyllisiä siihen, kun emme mene ajoissa nukkumaan. Koo menee yöunille haitarilla 20.30-22.30 riippuen päivän touhuista ja unista. Emme ole saaneet näin kesällä mitään rytmiä, emmekä toisaalta haluakaan. Ehkä saamme kiittää huliviliöistä myös tässä kohtaa itseämme. Mutta siis unille kun Koo menee niin pitää väkisin pitää kädet päällä, jotta rauhoittuu, muuten nousee pystyyn ja nauraa tai itkee, riippuen väsymystilasta. Sitten kun saan nukahtamaan, niin nukkuu hyvin noin kaksi tuntia, herää ekan kerran ja riittää että käy kaatamassa takaisin makuulleen. Tätä voi toistua parikin kertaa ennen kuin itse menemme unille. Ja kuin salaman iskusta, kun saan pääni tyynyyn ja nukahdettua, Koo herää ja silloin ei enää riitäkään kallistaminen makuulle, vaan pitää hyssytellä ja silitellä ja hiipiä huoneesta pois. Yksikin rasahdus saa heräämään ja saattaa kaikki alkaa alusta. Huoh! Tätä tapahtuu vaihdellen 1-4 kertaa yössä ja viiden aikaan olen päättänyt luvan tissille. Sillon Koo tulee viereen, koska olen/ollaan vaan niin väsyjä itse. Nyt on tullut tavaksi, että tissin jälkeen ei enää nukuttaisikaan, vaan nousee ylös ja alkaa touhuamaan. Siinä sitten väkisin pidetään nukkumassa ja aamuyö menee kasiin tai ysiin puolinukuksissa, välillä laskien Koota makuuasentoon, jotta nukkuisi. Aiemmin en ole ollut väsynyt yöheräämisiin, mutta nyt ovat yöt alkaneet verottaa jaksamista. Taidan minäkin ottaa luurin käteen ja koittaa olisiko osteopatiasta apua, kaikki keinot kelpaavat nyt, jotta saataisiin poika nukkumaan täydet yöunet ja heräämättä. Meillä ei ole vielä yhtäkään ehjää yötä sitten syntymän...syyskuussa pitäisi aloittaa työt ja hoito, niin siihen mennessä olisi kiva saada uniasiat kuntoon. Päikkäreitä Koo nukkuu aamupäivällä 1-2 tuntia (väsyneenä lyhyistä yöunista) ja iltapäivällä 1-2 tuntia..