Vauvan vaivat ja vointi

Meillä auttoi levolac ja nyt onneksi pojan vatsa sietää semperin luumu-päärynää jolla sit kakka pehmiää ja tulee. Ummetusta on kamala kattoa sivusta.. minua ahisti iha hirveästi ku ipana ei kakannu päiväkausiin.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

toisilla ummettaa ja meillä on vaihettu p*skavaippoja pitkin päivää,ois kiva vaihtaa välillä kakaton vaippa:)

Niin no, kokeilin mä sotkea luumua (oli sitä bonaa sillä kertaa) mangoon, mutta inho oli yhtä suuri. En mä jaksa taistella, kun vauvalla suu viivana, vaikka kuinka laulelen ja juttelen. Mallasuutetta en jaksa enää antaa, pikkuihme oli mallasuutteen jälkeen 10 minuuttia surkeana. Ei lelut eikä mitkään rauhoittaneet. Mallasuute ei kelvannut. En enää jaksa antaa sitä huomenna, eihän tuollaista epätoivon itkua kestä kuunnella.

Neuvolassa ollaan sitä mieltä, että vauvalle PITÄÄ ANTAA KIINTEITÄ. Neuvolan täti ei mitenkään reagoi, vaikka kerron vauvan päkistelevän useita kertoja päivässä naama punaisena ja kakkaamisen microlaxin kanssa sattuvan. En nyt tiedä vienkö tän huomenna terveyskeskukseen vaiko en. Siellä kuitenkin on kaikenmaailman pöpöjä ja influenssapotilaita: just olen parantunut 4 viikon flunssasta, ei oikein nappaisi lähteä hankkimaan tautia.

JÄDE: Myös kuumemittarilla sorkkimista olen kokeillut, ei toiminut. Glyseriinisuppoja en ole meidän apteekista saanut, parasetamolia en viitsi turhan takia antaa. Kylvyssä on nyt ollut reippaasti isänsä kanssa, tälläkin hetkellä. Päivät viettää lähinnä ryömien ja vaarallisiin paikkoihin hakeutuen.

Me käytiin eilen illalla ensiavussa pojan kanssa kun jo eilen aamulla huomasin, että pojan vasen silmä on semmonen tosi rähmänen ja heti tiesin et nytten on kyllä silmätulehdus. Noh olin kuitenkin semmonen höppänä etten tajunnu lääkäriaikaan paikalliseen tilata ajoissa niin ajattelin et seuraan tilannetta. Eilen illalla kun poika heräs päikyiltä niin ei enään saanu sitä vasenta silmää ollenkaan itse auki niin lähettiin piipahtamaan sielä ensiavussa. Saatiin jotain voidemaisia tippoja..kuulemma jotain jossa vähän antipioottia niin sopii näin pikkuselle. Pitää viikon käyttää 1 tippa aamuin illoin silmään. Olemmepa ainakin kokemusta rikkaampia ja seuraavalla kerralla, (jota toivottavasti ei tule) osaan tilata ajoissa lääkäriajan paikalliseen :)

Voi että ku pienillä pitää olla vaivoja... säälittää aina reppanoiden puolesta kovasti. Toivottavasti jozzun muksun simmu paranee pian.

Oletko polkulainen kokeillu luumuvettä? Kuivattuja luumuja liotat pitkään vedessä ja annat sitä vauvalle.. jos ei soseena uppoa..

Joo, luumuvesi onkin ainoa, mikä on vielä kokeilematta. Tosin vesi ei ole kertaakaan maistunut ja molemmat tarjotut luumusoseet oli yhtä suuria inhokkeja, joten kovin optimistinen en ole...

Ymmärrän. Vesi pehmentäisi ja luumuvesi erityisesti voisi toimia, jos vaan juo. Toivottavasti lähtisi helpottamaan ummetus. Meillä on siitä kyllä kans kokemusta yllin kyllin.

Ja maistuisiko paremmin kotitekoinen luumukiisseli? Kuivatuista luumuista keität.. on makeampaa ku soseet, nii uppoisko ja auttasko. Meidän pojalle maistui tämä sosetta paremmin.

Voi pieniä raasuja. :( Kyllä lapsen sairastamista tai kipua on aina ikävä katsoa vierestä, mutta vauvan kohdalla se on kyllä ikävintä, kun ei pieni osaa kertoa itse voinnistaan tai mikä tuntuisi helpottavan, eikä se toisaalta ymmärrä, vaikka kuinka selittäisit, että jokin voisi auttaa. Toivotaan pikaista voinnin paranemista pienille.

Jozzuuuh Meidän esikoisella rähmi toinen silmä ensimmäiset reilu 11kk. Se oli ihan hirveetä, kun välillä ei saanu sitä unien jälkeen itse edes auki. Kyseessä ei ollut tulehdus vaan ahdas kyynelkanava (veljentyttöni kärsiny siitä hoidoistakin huolimatta jo 6 vuoden ajan). Itse kokeilin keitettyä vettä ja jopa tissistä suoraa puristettua maitoa siihen tytön silmään kun luin poppaskonsteja. Hetkittän (päivän-kaks) sattoi olla ok ja sitten taas älytön rähmiminen alkoi. Neuvola ei osannu auttaa kuin muutaman kerran antamalla tippareseptin, mutta kun ei niitä tippoja voi koko ajan käyttää. Sanoivat, että alle vuoden ikäisenä ei tehdä mitään. 10kk neuvolassa sain vihdoin lääkäriajan silmäpolille, joka katsoo miten kyynelkanavaa aukaistaisiin. Se oli lähellä 1v synttäreitä. 1vuotis neuvolassa, joka oli pari päivää ennen ko lääkäriaikaa, peruttiin se. Koska 11,5kk aamuna silmä oli yks kaks ilman rähmää ja rähmiminen loppu siihen, ihan seinää!

Meijän tytöllä alko tänään kolmas päivä kun vatsa on löysällä/tosi löysällä.Yöllä kahen aikaa se teki tortun ja heti perää hirvee itkukohtaus.sama toistu neljän aikaa,torttu ja itkukohtaus.Ihmetyttää et miks toi itku kun vatsa on löysällä eikä oo vaippaihottumaakaa et se sit koskis/kirvelis.ja ihmettelen et miks sen maha on löysällä kun ei me olla syöty mitää uutta ruokaa ja ummettavat ruuatkaa ei auta yhtää.

Jos maha on ihan löysällä, nii se kakka voi itessään jo kirvellä peräaukolla. Siin kakan seas ku tod.näk. on mahahappoja.

Niin ja kyllähän se löysä kakka jo sielä mahassakin tuntuu ikävältä jopa aikuisella niin kuinkakohan pahalta se tommosella 9 kilosella tuntuu :/

soitin sitte neuvolaa ja ne käski terveyskeskuksee.käytii sitte siellä mut eihän nekää mitää osannu tehä.käski vaa seuraamaa tilannetta.

vaikee sanoo.sama tilanne kumminkii vielä jatkuu,pahempana kun eilen.onneks maanantaina on neuvola.täytyy tänään käydä apteekista ostamassa tytölle jotain rohdosta.miehellkii pakki ollu sekasi kohta kaks viikkoo.mikähän basilli niillä on ku mulla ei oo mitää.

Takaisin