Vauvan vaivat ja vointi

Tyynelle maistu aamul puuro, mut lounaasta söi vaan puolet, loput meni roskii siitä osasta mikä ei päätyny ruokalapulle ja vaatteisiin.

meillä on kans joku lakkoilu ruoan kans,maito kelpaa melko hyvin,kiinteet ei oikein maistu. kipeen olonen ei neiti ole,saakohan syyttää hampaita...

Tyynel kans ylähampaiden kohil ien vaan muuttunu kovemmaks ja kovemmaks, luulis et koht jo puhkeaa ellei sit ikenet muutu teräkseks.

Meil törröttää vaan yks nököhammas ja on pirulauta terävä ku uus Fiskarsin puukko! Sai kannibaalina mun sormen käsiinsä ja veti se suuhun päätä heiluttaen et tuli arpi sormee :laughing021

Meillä ei ole tietoakaan hampaista. Tosin jos minuun tulee niin mulle on kuulemma tullut vasta 11kk ensimmäiset kaksi hammasta kerralla!:eek:
Poitsulla on jatkunut rokkoon sairastumisesta alkaen nirsoilu maidon suhteen.
Kuumeessa maito kelpasi vain tissistä (onneksi meillä syödään öisin vielä niin nopeasti alkoi taas maito herumaan päivälläkin), mutta nyt kuumeen ja rokon mentyä ohi niin maito ei kelpaa enää oikein mistään, Yöllä syö tissiä kyllä sen pari kertaa (huoh!) mutta päivällä ei kelpaa ollenkaan ja pulloa saa kyllä kovin suostutella, että siitä suostutaan maito juomaan. Se kyllä lopulta kelpaa, tosin kun tissi. En käsitä mikä nyt on, ja päivän maitosuositus määrä ei todellakaan tule lähellekään täyteen.
Täytyypä taas soitella siis neuvolaan ja kysyä onko tästä jotain haittaa... toisaalta jos tästä on jotain haittaa niin enhän nyt voi väkisinkään maitoa juottaa, että en sitten tiedä...

Oi olen ollut pari viikkoa seuraamatta foorumia niin tälläkin osastolla on jo 13 sivua lukematta. Täällä on juttu lennellyt. Mikä rokko Nirandan pienokaisella on ollut ?

meillä se toinen alahammas tuntuu jo terävänä,toinen ei tunnu mut näkyy.kyllä kai sekii kohta puolii sieltä nousee:)

mitenköhän kauan siinä menee et se hammas tulee kokonaa esii?meijän on varmaa kohta otettava joku hammasharja tytsylle tohon lattialle leluks,tosin meillä ei sellasta hyvää harjaa oo,varmaan ois ostettava.

Kai se on aika yksilöllistä. Meilla pari päivää pullisteli ja näky ikenen läpi. Sitten tuli päivän-kaks ihan hirveetä huutoa ja kitinää ja nää yöt mentii lääkkeen avulla. Sitten hammas oli tullut ikenestä läpi. Vielä meni noin viikon verran ja hammas oli aikalailla kokonaa suussa :)

Meillä se tuppaa jäde unohtumaan.. esikoinen pesee joka ilta hampaansa ni en tajuu miten se on niin vaikea muistaa vauvan hampaat. muistan sen monesti siinä kohtaa ku oon jo imettävässä vauvaa yöunille ja sit ajattelen että no en mä nyt enää viitti.. äh!

Eikä täällä, oon hokenu 8vk iästä saakka, nyt tulee hampaita kun kuolaa noin, tai raatelee suuta tai on kiukkuinen ja hankaa ikeniä:laughing025

Huomasin muuten huikean eron meidän ja kaverin vauvan ihon värissä, meidän poika oli kauttaaltaan kellertävä verrattuna kaverin lapseen.Pisti miettimään kun ei syö edes porkkanaa juurikaan, bataattia joo ja mangoa joissa on paljon karotenoideja kylläkin.
Kaverin vauva oli kalpea/punakka ja meidän keltanen....eikä edes nenä vaan koko jätkä.
Itsekkin oon enemmän kellertävä kun sinertävä.
Mites muilla?

mä olin kans eilen kattovinaa et meijän tyttö on kellertävä,saatto tosin johtua valaistuksestakii.
meillä kans on tehty hampaita kuukausi tolkulla,pitäs tällä menolla olla jo kolme riviä hampaita:grin

Mun anoppi sanoi että poika on kellertävä mutta on kyllä syöny paljon porkkanaa ja myös bataattia ja mangoakin :)

Takaisin