Vauvan vaivat ja vointi

Meillä lapset ovat erivärisiä :laughing021
Esikoisella on pigmenttinä vähän tummempi iho, siis sellain että olisiko ollut noin 6kk neuvollassa kun esikoisen neuvolalääkäri kysyi että onko isä tummaihoinen. Ei ole :grin Päiväkodissakin ovat nyt huomanneet ettei iho ole ihan yhtä vaalea kuin muilla lapsilla. Kiittää tästä taatusti isompana :)
Pojalla ttas on selkeesti vaaleampi iho :)

Mä en kyllä nähnyt yhtään ennalta kun eka hammas puhkes, että ien olis jotenkin pullistellut tai hammas näkyny ikenen läpi. Yhtäkkiä tuli vaan pieni terävä piikki ikenen rajaan. Nyt epäilen, että olis tulossa toinen kun meno on tosi paljon samanlaista kun ekan hampaan puhjetessa ja eilen mittasin kainalosta 37,2°C.

kyllä meillä on niitä hampaita niin ooteltu et joka päivä oon suuhun kurkannu et näkyykö siellä mitää.

Meidänkin tytöllä on vähän tummempi iho, tajusin vasta kun kaveri sano että onpas sun vauva ruskee! No, olihan se kun kaverin vauvalla oli tosi vaalee iho.

Meil on syötetty melki joka päivä porkkanaa, bataattia ja mangoa etten yhtään ihmettele jos vähän väriä on herra saanut nenän päähän :D

Soitin aamulla taas tk:hon ja kyselin tuosta pojan jalasta. Esitin niin paljon kysymyksiä että puhelintäti sanoi että sama se on teidän tulla käymään niin saat mielenrauhan. Hoitaja sanoi että hyvin on lähtenyt paraneen vaikka siinä vielä kaks rakkulaa on puhkeematta. Käski rasvata perusrasvalla ja laittaa sideharsoo suojaksi. Unohin vaan kysyä että miten pesut suoritetaan kun pitäs kumminkin suojata jalkaa tulehdusriskiltä. Ohhoijjaa..ois pitäny laittaa lapulle ylös kaikki kysymykset :smiley-angry003

Onko kellään kokemuksia mansikkaluomista? Meidän poitsulle on sellanen tullu pikku hiljaa poskeen. Tai ainaki oletetaan sen olevan sellanen. Pitääköhän ne poistaa?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä oon miettiny ihan samaa. Siis että onko mansikkaluomi kuitenkaan. No kaippa lääkäri osaa sanoa ku on 8kk neuvola. Siihen ei kuitenkaan oo ku pari viikkoa enää..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meiän esikol on sellanen punanen laikku alaseläs, tuli ekan kuukauden jälkeen ja on vieläkin. Nyt mietin et mikä toi tuliluomi on ja voisko olla sellanen, neuvolas lääkärilleki näytettii mut ei se mitää sanonu. Ei se ainakaa syntymämerkki ole, ku ei ollu syntyessään sitä. Mansikkaluomist ei kyl oo mitää kokemust, ei oo meiän tuttavaperheilkää ollu.

Meidän pojalla on niskassa hiusten alla enkelin suudelma mut on jo melkein hävinnyt. :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mun pikkuveljelleni ilmesty taapero ikäsenä ruusu silmään... Äiti kävi kahdes tk:s sitä näyttääs ja si meni sairaalaan ku tk:s nostettii vaan kädet pystyy... Sairaalas sanottii et jos olis ollu viel yhen yön kotona niin olis näkö lähteny silmästä :o Siellä se sairaalassa sitten vietti muutaman yön ja se parani eikä oo tullu enää sen jälkeen...

Voihan ummetus! Eka kokeiltiin luumua 5 päivää, muttei tehonnut. Nyt on tarjottu sunnuntaista lähtien mallasuutetta eikä sekään tunnu toimivan. Eilen ja tänään on raivonnut ja itkenyt lohduttomasti, kun olen juottanut mallasuutemaitoa pullosta. Maanantaina kakkasi microlaxin teholla. Tänään ja tiistaina olen antanut duphalacia, mutta sylkenyton sitkeästi pois. Neuvolassa pitävät tilannetta ihan ok:na.

meillä ummetuksee auttaa cuplaton.ja kana-bataattisoseet.mut kannattaisko koittaa ihan vaikka pelkällä maidolla niin kauan että suoli toimii?ku onhan se inhottavaa syödä ku maha tuntuu muutenkii pinkeeltä.
niin ne neuvolassa meillekkii aina sanoo et on ok vaikka ei kakkais viikkoo,no meijän tytölle ei todellakaa ole.eiköhän vauvan vanhemmat tiedä kumminkii paremmin ku ne siellä neuvolassa.
ootko koittanu sitä kuumemittarilla sorkkimista?tai suppoo?

Voihan ummetus :/ paljonko sitä luumua annaoit? Bonalla 65%muistaakseni, 2 purkkia/vrk ollu ennätys ja sit tulee...ja paljon.
Kai niitä on ihan kunnon lääkettäkin pienille olemassa, joku joskus puhui siitä??

Sori luin huolimattomasti, oothan kokeillu jo vaikka ja mitä :/
Toisilla auttaa lämmin kylpy.

Takaisin