Vauvan vaivat ja vointi

Piti oikein katsoa kartasta missä on Orimattila. Olen niin surkea Suomen tietämyksessä :smiley-ashamed005 Sinne voisin tullakin. Olen viimeksi lapsena käynyt Kotieläinpihassa, ku muistaakseni se oli just piha eikä puisto jossa kävin :)

Me ollaa muutenki niin harvoin kartalla :) Aika moni sitä ihmettelee et missäs tää kaupunki sijaitsee :)

Tuol meiän puistos on kaikkee villisioist poroihin, ainaki on ollu joskus. Lapsena siel tuli paljon käytyä, ja se on vaan kesäsin auki. Esikon kans on kerran käyty, ja viime kesänä piti, mut jotenki jäi käymättä. Ens kesänä on kyl jo pakko mennä sinneki.

Orimattilaan olisi matkaa vain 216 km :laughing002 Ja kuulen Orimattilaa todella usein, mutta sijainti on aina ollut hukassa. Nyt kyllä muistan sen jatkossa.

Meillä tossa maaseutureitillä on yks mies, joka pitää porotarhaa. On kätevää, ku ei tarvitse mennä etsimään sitä Petteriä pohjosesta asti. Juu meni vähän ohi aiheen, mut ei se mitään.
Ähtäri on ainoa eläinpaikka missä olen kahden vanhimman kanssa kerinnyt käymään ja sekin oli tosi kiva reissu pienten lasten kanssa :happy119 Johtunee siitä tämä ei niin kova innostus eläimiin ku porukoillani on kaikkea mahdollista ja niitä kaikkia on saanut hoitaa ihan riittävästi. Nyt ku on siitäkin ollut taukoa, niin on noi eläinpaikatkin ruvennut taas kiinnostamaan :)

Mun isovanhemmilla oli maitotila, silloin ku oltii lapsia. Ja meillä itellä oli heppa, poni, 2villisikaa, kaneja, kissoja ja koira. Ja jossai vaihees hamsterikin. Naapurissa oli jossai vaihees vuohia, ja olipa 1 niistä meilläki lainassa :)

Ite ku asutaa kerrostalossa ni täl hetkel on vaan yks kissa. Koira olis kiva, mut meillä sellanen periaate et kerrostaloo ei sellasta oteta. Sit joskus ku tost kissast aika jättää (nyt 3v) ni otetaa pupu ja kaks rottaa. Nyt niit ei edes harkita ku joko kissa tai ne muut olis pulas, ei ne kumminkaa ton kisun luonteen takia tulis keskenää toimeen.

Mä tiedän missä Orimattila on ilman, että edes katson kartasta! o/ :grin Mehän siis asutaa melkein Bettien naapurissa. Kotieläinpihalla käydää joka kesä esikoisen kans, ens kesänä sitte molempien kanssa :) Me siis asustellaa Lahdessa :)

Mies tossa vieressä totes, et Lahdessa olis kans kotieläinpuisto. Oon tainnu siellä jopa joskus käydä. Sähän asut Tiutsi melkein meiän naapuris, tai no, on tosta reilun puolen tunnin ajomatka :)

Mä en tiiä Ikaalisista muuta, ku sen kylpylän. Ei oo kyl sielläpäin koskaan tulku käytyä. Lahtiksessa käytiin just eilen :)

Mennään sitten kimppakyydillä sinne Orimattilaan ens kesänä :happy112 Ai niin mulla onkin liikaa lapsia tavalliseen autoon, jos sinne pitäisi vielä muitakin mahtua :oops::laughing002

Minä oon kotoisin myös tuollaiselta jämijärven kaltaiselta kylältä... enkä ikinä mee takas lähellekään. Siel akat ties kertoo kylillä kyllä vaikka mitä tarinoita.. hyi.. kammottavaa.

Takaisin