Vauvan vaivat ja vointi

No mä en kyl ota miestä mukaa! Eikä se taatusti edes lähtisi :laughing001 nii siis jos jotain miitinkiä jossain suunnitellaa...

No tuo 600km on jo kyllä ihan ymmärrettävä seikka, mä en kyl varmaa lähtis ollenkaa sellaista matkaa ajelee ihan vain miitinkin takia kun niin kaukana ei meille mitään muuta ole.. Ellei sitten joku kesälomareissu samassa, mutta silloinhan mies olis mukana :grin

Mutta jos siis tapaaminen olisi Orimattilassa tai Hesassa tai meiltä niin sanotusti noin 1-2h tunnin ajomatkan päässä...

Siis musta olisi kyllä tosi kiva mennä pitkästä aikaa junalla, mutta en sitten tiedä mitä Hesan päässä muuten tekisi, ku ei siellä ole tuttuja ja rahaa ei varmasti ole ylimääräistä mihinkään hotelliin.. Siksi ajattelen aina ensin omalla autolla kulkemista, mutta "pakon edessä" kai kaikki kävisi.. :confused013

Mä oon kerran elämässäni menny junalla... jos nyt junalla jonnekki helsinkiin lähtisin niin löytäisin itseni varmaan rovaniemeltä :laughing021

Mie kyllä myös mielelläni reissaan, ja yritän varmasti päästä paikalle, vaikka sovittais tapaaminen minne. :) Kissanäyttelyreissuilla tulee paljon kilometrejä, varsinkin silloin tuli, kun asuttiin vielä Joensuussa, joten olen tottunut ajelemaan pitkiä matkoja ja vieraissakin paikoissa. Ja Masa (navigaattori) auttaa kyllä, jos meinaa eksyä. Aina on sen kanssa lopulta löydetty perille. :D Vaikka olisi junallakin kiva pitkästä aikaa mennä, sitäkin on myös kissojen kanssa harrastettu joskus, mutta on niin pirun kallista. Halvempaa ainakin koko perheen kulkea omalla autolla. :P Järjetöntä...

Tuli noista navigaattoreista mieleen. Tossa muutama vuos takaperin mentii ostamaan moista kapistusta. Myyjä esitteli siinä pitkät pätkät kaikkia euroopan karttoja yms. Sit mä täräytän, et ei sillä tarvi löytää, ku Turkuun :D Myyjä repes kunnolla :D

Noi ihottumat on kyl aina niin hankalia, ku aina ei löydy diagnoosia tai syytä edes. Mul oli lukioikäsenä joku punarusorupi-ihottuma (en muista oliko se noin se nimi), koululääkäri oli ainoa joka ties mistä oli kyse ja sekin vaan siks et sen omal pikkuveljel oli ollu se lapsena joskus 60-luvulla. Eli se alko yhestä läntistä rinnassa ja levis kaikkialle muualle mun kehoon paitsi kasvoihin ja kämmeniin. Se kesti kolmisen viikkoa. Sellasia punakirjavia laikkuja, jotka kutis (en muista märkikö yhtää). Rasvaus ei auttanu alkuu yhtään vaa tuntu et pahens varsinki kortisooni. Mä vaan odotin et se ihottuma alko kuivua ja vast sit aloin rasvaamaa ihan perusrasval ja sit se katos. Ei oo toista kertaa tullu. Mut tosiaa terveyskeskulääkäritkää tienny mistä oli kyse.

Hillevi: Meidän tytöllä on ollut jonkin verran atooppista ihottumaa nyt talviaikaan. Kortisonia jouduttiin myös laittamaan. Mun miehelle oli suositeltu apteekissa Lipikar Baume AP vartalovoidetta ja se on parantanut tytön ihon ihan täysin. Nyt on jopa kehuttu, että vauvalla on niin siloinen ja pehmoinen iho :) (Yhtä posken plänttiä ei ole kokonaan vienyt pois) Mulla on myös itsellä ilmeisesti vuosien kampaajan työn takia talvisin tosi rohtuneet ja jopa allergisen oloiset kädet. Nyt kun tätä rasvaa olen käyttänyt, en muista että monena talvena käsien iho olisi ollut näin hyvä! Ja se on astma ja allergialiiton suosittelema tuote. Päivittäin käytän vauvalle.

nyt on sitte meijän tytöllä ummetusta,eilen maha ei toiminu oikeestaa yhtää,toissapäivänä heikosti.eilen annoin luumua ja tänä aamuna annoin luumua.jos ei maha pelitä puolee päivää mennessä ni sit se on kuumemittari tungettava hanurii.mut pienempi paha se on kun kitinä kipeestä mahasta.

Meillä oli kans vähä vatta kipeenää kun sunnuntaina ei ollu tullu mitää mut maanantaina annoin kukkakaalia niin johan illalla törähteli joka vaippaan... Eilen poika ei suostunut ole ees lattialla kumminkaan päin vaan veti heti mutkalle ja kitisi. Onneks sieltä nyt tuli ne kakat pois kiusaamasta.

Jäde kun kyselit sitä nukkumis hommaa niin olis yks vinkki vielä... Tuo meijän poika tykkää siitä kun unille mennään että laitan käden hänen rintakehän päälle ja se saa pikku sormillansa pitää kädestäni kiinni. Eilenkin nukahti samantien kun käden sille annoin. Jos ei halua kättä pistää niin lämmittää kauratyynyn/jonku muun lämpötyynyn kädenlämpöiseksi ja pistää tuohon rintakehän päälle.

Kävin tänään neuvolalääkärille näyttämässä tuota pojan ihoa ja se oli kuin seinille olis käyny puhumassa. Perusvoidetta ja kortisoonia jatketaan vaan ja kuulemma voi kokeilla eri merkkisiä perusvoiteita. Kirjoitti lääkäri lapulle eri voiteiden nimiä, mutta ei voinut edes reseptiä kirjoittaa, että olisi saanut kelakorvaukset tuosta. Eikä hän mitään syytä iho-oireille koittanut keksiä vaan hoidetaan nyt vaan rasvoilla. Eikä kuulemma oiken voi olla pojalla edes maitoallergiaa kun minulla on ruokavaliossa vähän maitoa ja ei sen kautta mitään aiheuta. Niin no pojalla on koko vartalo ympäriinsä täynnä ihottumaa ja refluksisia oireita. Ai että minua suututtaa.:smiley-angry002

Kuulostaa ärsyttävältä hillevi. Oiskohan mahdollisuus päästä jollekin toiselle lääkärille?
Mua kans eniten ottaa aivoon sellanen kun tuntuu että omia sanomisia ei oteta kuuleviin korviin lääkärillä...
Mehiläinen muuten justiinsa mainosti "lasten mehiläistä", siinä oli oma numerokin. Onko teillä päin sitä? Tai en tiedäkään onko toi "lasten mehiläinen" joku tampereen pisteen oma juttu...

Mä oon ainakin päättänyt, että jos poitsulle jotain vaivaa vielä tulee niin menen suoraan yksityiselle kun tuo kallis vakuutuskin on.

No oliskin tullut hommattua se vakuutus, mut eipä tullut. Koitin soittaa tänään omalääkäriaikaa, mutta oli liian kauas ajat varattuna. Sanoivat neuvonnasta, että pitää mennä jonottaa aamulla johonkin päivystävälle sairaanhoitajalle ja vaan sitä kautta pääsee. Jos ei sekään auta niin sit meen vaikka sinne lasten mehiläiseen. Itekiin oon kattonu sitä mainosta töllöstä.

Olintänään kerhossa ja siellä oli pari äitiä joiden lapsilla oli ollut allergiaa niin sanoivat, että heidän lapsilla on ollut just samanlaista ihottumaa ja oireita, mutta ei ikinä näin pahaa ihottumaa.

Takaisin