Vauvan vaivat ja vointi

Tosin toi sama ongelma lienee joka pikku kylällä... ja me kuitenkin haaveillaan maalle muutosta. Saa nähdä sit, mihin sitä joskus päätyy... varmaan keskelle juoruakkoja taas. :P

Parasta tuppukylissä on, et ite et tunne ketään, mut kaikki kyllä tietää ja tuntee sut :D Sehän on ihan toissijaista, et pitääkö ne kaikki jutut paikkaansa, mitä ne luulee tietävänsä.

Nii ei sil o mitää väliä, pitääkö jutut paikkaansa.. niiden ansiosta vaan syntyy usein typeriä väärinkäsityksiä. Toivottavasti päästään joskus metän keskelle asumaa, ettei ainakaan naapureita tarvi kestää.. :D

Ittee ehkä vähä häirittee tuo juoruilu kun en oo juoruihmisiä saatikka en jaksa kuunnella juoruja.. plaah... Noo meitä on monee junaa ja monet jää jo laiturille...

En mäkää jaksa. Mua oikein inhottaa, jos mulle juorutaan sellaisten ihmisten asioista, joita en edes tunne! On ihan ok jutella yleisesti kavereista ja näin, mut paskan puhumista en siedä, enkä heidän elämänsä setvimistä. Voin siis jutella, et kävin meijun kans lenkillä ja meiju kertoi tällaisen hauska vitsin ja et meiju sanoi pitävänsä synttärit ja kutsu meidät. Mut en ikinä kertois et meijun mies petti sitä jne.. mulla ei oo kaveria nimeltä meiju. :D

Mun pikku pölleröni meni päiväunille. Miten helposti yhtäkkiä hän alkaakin omaan sänkyyn unille. Eilen illallakin iltasyötön jälkeen laskin väsyneen ipanan omaan sänkyyn, laitoin lelun kainaloon, tutin suuhun ja silittelin päätä, kunnes ukkeli nukahti. Kolmas ilta jo putkeen kun meni näin helposti. O.o

Nii siis tähän mennessä on nukahtanu tosiaan helposti vaan tissille ja siitä varovasti kannettu sänkyyn tai sit jääny viereen nukkumaan. Toissa iltana nukahti ilman silittelyjäkin omaan sänkyyn anoppilassa vaikka anoppi lauloi vippaa mulle viitonen-biisiä vieressä.. :D

No mä aloin miettii, et kokeeko Tyyne ton sen pinnasängyn liian ahtaaks. Ku se on sellanen ikivanha sänky, mis pituutta saa säädettyä, ja nyt se on lyhyimmillään. Ja Tyyne ku on tottunu nyt valtaamaa meiän sängystä yli puolet tilaa, on välil poikittain ja väärinpäin. Tuol pinnikses ku ei mahukaa noin vaa kääntymään, n sit pitää raivota ja tapella. Täytys laittaa se muutewnkin täyspitkäks, ainoo vaa et sit pitää makkaris muuttaa järjestystä, ku jos se tos kohtaa on ni patterin termostaattimutikka tulee vastaan.

meijän piltti se ei sitte nuku enää vaunuissa ku jonkun 15 minsaa vaikka oltais liikkeessä,ja sit se jaksaa vähän aikaa siellä makoilla ja sit se rupee kiukkuumaa ku kyllästyy.mitä mä sille keksin?rattaisii se on liian pien vielä.

Juu täällä sama, ku asumme kylässä nappo, mutta olen itse osa sitä juoruilun ydintä kahvilassa, mutta se on mukavaa juoruamista eli ei sitä pahalaatuista mitä tuo vanhempi polvi tuntuu harrastavan.
Mutta oli se kiva kuulla 3 vuotta sitten kahvilassa, että joku oli viereisessä kylässä sanonut, että me muutamme ihan just ja äiti joka tämän kuuli tuli hädissään kysymään multa, että "Ette kai ja miksi et ole sanonut".. Mmmhh... :think005:laughing002

Meillä puklattii joka paikkaan (harvinaista), vetästii kunnon köntsät, otettii kuitenki maitoo ja sit nukahdettii unille. En sit kerenny vielä lenkille asti.

Nii mähän oon kylän juorujen mukaan vedelly päihin yhtä tyttöä baarissa. En ees oo baarissa ollu, mut eihä siin.

Tarkoitin tosiaan noita perättömiä juoruja kun ne ei oo mukavia.. kyllähän minäkin välillä juttelen niitä näitä välillä muista ihmisistä. En tajua et onko ihminen vaan niin kateellinen toiselle ihmiselle että tarvii niitä perättömiä juoruja alkaa levittämään? :o

Sepä se, saa sitä puhua, jos on faktat selvillä. :) Mut jos jollain on jotain valittamista, ni tulis sanoo sit ihan päin naamaa.

Mua katsotaankin aika usein pahalla, ku tykkään repästä huhuilta siivet ja kysyä suoraan.. Jos jostakusta liikkuu vaikka kuinka ja kauan sama juoru en jaksa asiaa vaan menen itse asianomaiselta kysymään. Tiedänpähän ainakin miten asiat ovat, jos mun sanaa ei sitten taas uskota..

Mäkin olin juorujen mukaan kerran suuttunut miehelleni baarissa, koska hän oli jutellut jonkun muun naisen kanssa, ja sen jälkeen koittanu ite iskee toisen miehen baarissa. Kaikki tuosta on täysin tuulesta temmattua.

Tapaaminen jossain kuulostaa hauskalta. Tampereelta olis ainakin helpompi mennä junalla Helsinkiin kuin Orimattilaan. Mä luulen, etten saa miestäni mukaan vaikka tahtoisin. Se ei tykkää oikein mistään juhlistakaan, mutta pakotan sen tiettyihin sukuni juhliin.

Sitten varsinaisiin vaivoihin... Varasin tuossa juuri pojalle lääkäriajan, kun minä en saa noita hänen iho-oireitaan hallintaan pelkällä perusrasvalla. Viime neuvolan jälkeen ihottuma on vallannut vatsan, selän ja takaraivonkin, kun ennen sitä oli vaan jaloissa, rinnassa ja kasvoissa. Kasvoissa ja jaloissa iho on lisäksi auki ja märkii. 2 kortisoonikuuriakaan ei auttanut niihin. Lisäksi iho tuntuu kutiavan aika kovasti ja koko ajan pitää raapia vatsaa, jalkoja, naamaa. Saa nähdä ruetaanko tutkimaan tarkemmin mahdollisia allergioita, kun maitoallergia pojalla ainakin on.

Toivottavasti löytyy hillevi syy iho-ongelmiin. Voisko se olla ihan atooppista ?

Mul oli joskus tosi mystistä läikkää naama täys, mikää ei auttanu. Tosin lääkäri suositteli aurinkoa. Nii varmaan, suomessa ja viel talvella. Oiskohan kela maksanu matkan etelään :D

mullakii oli aikoinaa euron kolikon kokosia punasia länttejä kasvoissa,ni selvis et oon allerginen pesuaineille ja muulle kosmetiikalle.ja oikeessa kämmenessä on krooninen ekseema.varmaan tyttökii saa jonkun ihotaudin vanhempana.

Meillä just naapuri haki pojalleen atooppiseen ihoon kunnon lääkkeet ihotautilääkäriltä, ku terkkari tunki vaan korisonia.. Heti auttoi, mut koko iän se ihovaiva sillä pojalla on. Näkisitte, ku se syö suklaata.. Kyllä naama punottaa ja pahasti.
Meidän vauvan se joulun aikainen ihottuma on hävinnyt, mut luulen, et sekin oli lievää atooppista, ku meni pakkasien mukaan. Basan3 voide auttoi pahimpiin ihottumiin sillon, ku sitä oli..

Mä en muistanukaan tota. Pakkasilla meilläki rupes posket karhenee tosi paljon. Toisaalta, ku niitä ei voi sillee suojata, ku muuta kroppaa kylmältä.

Meidän pojalla oli kans vähä nilkoissa ja polvitaipeissa rahtumaa.. välillä joku pieni laikku jossain rinnassa tai selässä. Ei oo enää. Mähän tietty pelkään, et perii multa psoriaasin mut onneks on todennäköisempää, ettei peri. Ja onneksi lääkkeet ja hoidot kehittyy kokoajan, nii psorin voi saada katoamaan täysinkin.. tulevaisuudessa varmasti asiat paremmin, kuin mun lapsuudessa. :)

Takaisin