Vauvan vaivat ja vointi

Kyl mä oon käyttäny jälkeenkin :smiley-ashamed008 Ja esikoola taidettii käyttää useempi kuukaus joitai nenätippoja, kunnes tajuttii mitä siit käyttöajast sanottii. Tosin niin oon jotai suolatippoja iteki käyttäny eikä niist mitää oo tullu, enkä kyl huomannu et ois tehokaa laskenu.

Jäde: Babymistiä ei tartte käyttää 28pv aikana. Itekki sitä ihmettelin, et no höh hukkaan menee.. mut kysyin apteekista sitä ja joku muu physiomer tuote on se mikä pitää käyttää 28pv aikana. Näin ainaki mulle apteekista sanottiin.

Niin nyt siellä lääkärissä tosiaan käytiin... Lääkäri antoi sitä lääkettä mikä rauhottaa yskää että menis ruoka/nesteet alas... Sano vinkkinä että nukuttaa turvaistuimeen niin on pystyasennos koko yön - mihin en kyllä ala kun tuo on muutenki tollane hikipallo... Saan käydä punnitsemassa poijan jos tuntuu siltä että ei syö ruokaa tarpeeksi...

Kauhee ajatus turvaistuimessa koko yö :/ huh huh.
Eiks joku suoditus oo et tunti kerrallaan saa muutenkin istuttaa autossa?????????

Ainaki vastasyntynyt saa olla vaan tunnin kaukalossa... mut en kyl iha toho kaukaloon lähde... häkkisängyn jalkoje alla on korokkeet ja käärin vielä peiton patjan alle että on tarpeeks korkeella... tota maitoo ei oo uponnu ku jonku 200 millii tänää... tuntuu iha kamalalta kattoo pientä karhunpoikasta ku silmän ympärykset on iha punaset ja muuten on valkonen niinku kalkkilaivan kapteeni.. :(

Oispa melko vaikeeta meidän tehdä reissua minnekään, jos tunnin vaan saisi kerrallaan pitää kaukalossa. Kiva olisi pysähdellä jatkuvaan elukoiden ja tuon vanhemman kanssa. Ja matkassa menisi ikuisuus. En muuten ole koskaan kuullut moisesta suosituksesta mistään, meillä on kyllä reissattu usein ilman taukoja pidemmätkin matkat, jos vaan vauva on nukkunut. Eihän ne kaukalossa istu. Mutta en kyllä minäkään voisi yöksi turvakaukaloon laittaa, melkoinen ehdotus!

Mutta toivottavasti teillä, nappo, alkaisi vointi parantua. On ne pienet potilaat niin surkeita. :( Meillä on vielä päästy niin vähällä (kopkop), ettei ole tarvinnut lääkäriin lähteä lasten takia. Voin vain kuvitella, miten ikävää on, kun pienellä on noin kova flunssa. Kun ei vauvat osaa kertoa, miten voivat, niin yritäpä siinä sitten oloa parantaa. Toivottavasti lääkkeestä ois jotain apua.

Kaikista hauskinta tuossa lääkkeessä on "pieni" sivuvaikutus... voi aiheuttaa tärinää ja lieviä sydämen rytmihäiriöitä... mikä ei pitäs olla vakavaa.. kokeilen siis huomenna tuota lääkettä.. :/

Mä oon kans kuullu ton suosituksen, ettei pitkiä aikoja sais pitää kaukalossa. Tosin en muista, mikä se aika oli. Kyl meil on oltu pariki tuntia istuimessa ja välillä on kotiin tullessa vielä hetken siinä nukkunu. Ollaan lähössä parin viikon päästä pidemmälle reissuun, ni joutuu kyl kerran pysähtyy matkalla vähän verryttelee ja syöttää mukulan.

Nappo noi sivuvaikutukset johtuu ihan siitä kun se lääke laajentaa hiussuonia. Samaa se tekee myös aikuisella, on kyllä epämukavaa, mut ei vaarallista.

Minä oon lukenu, että ihan vastasyntynyttä ei sais tuntia pidempään pitää yhtäjaksoisesti kaukalossa. Kysyin neuvolantädiltä, niin se sanoi, että niin tosiaan suositellaan, mutta jos vauva nukkuu, niin ei sen takia tarvii pysähtyä ja herätä. Kyllä me alkuun 300 km matkalla pidettiin kaks pysähdystä, mutta nykyään saattaa olla vaan yks pysähdys. Eikä tuota tuntia tarvii enää miettiä, kun osaahan nämä kaikki jo istuakin melkein.

Äitini sanoi, että minua oli nukutettu pienenä kaukalossa, kun oli ollut niin kova nuha. Itekin ekan flunssan aikana nukutin poikaa sitterissä aamuyöstä, kun hän oli niin tukossa.

Ehdinpäs tännekin tulemaan vihdoin. On ollut aika kiirusta kun Jesperille nousi maanantaina yli 38 kuume ja koko ajan olen viihdyttänyt poitsua tai nukkunut seurana kun yöllä tuo nukkuminen on ollut aika rajallista.
Maanantaina koko päivän oli ihmeen kärttyisä ja alkoi protestoimaan syömistä ja juomista. Oli tosi väsynyt ja menikin nukkumaan jo seiskan jälkeen. Nyt alkoi tissikin kelpaamaan yhtäkkiä ja pullo on ehdoton ei.
Ekalla yö syötöllä poika oli tosi kuuma ja mitattiin kuume niin oli tosiaan 38.1
Eilen ja tän päivän on kuume seilannut ja äsken mitattaessa oli kuumetta jo 38.6 :(

Iltapalaksi ei saatu syötettyä mitään, mutta toisen rinnan söi onneksi tyhjäksi.

Huomen aamulla soitto lääkäriin. Enkä kyllä ajatellut tohon tk:hon mennä vaan soitan suoraan yksityiselle kun päivystys odottelussa on ihan tarpeeksi itsellekin niin mitä sitten kuumeisen lapsen kanssa.

En ole lääkäriin aiemmin mennyt kun yleskunto on Jesperillä kuitenkin hyvä eikä ole veltto tai mitenkään voimaton, mutta huomenna mennään kyllä tarkastamaan tilanne, koska ystävä sanoi, että korvatulehduskin voi olla oireeton.

Nyt on nukkunut jo tunnin, mutta pitää antaa suppo heti kun herää ekan kerran syömään. On tämä kauheaa kun sivusta vaan seuraa eikä tiedä mihin toista sattuu kun ei osaa kertoa:sad001

Ei ollut sen suuremmasta kyse kuin vauvarokosta :)
Kuume alko laskemaan alkuyöstä ilmeisesti ja sitä itkettiin niin kovin ja rauhottui vain viereen. Nukuttiin sitten oikein makoisat unet ja eka syöttö oli 04 ja aamulla herättiin seiskalta jo ylös. Kuume oli tipotiessään ja yökkäriä vaihtaessa huomasin pikkunäpyt ympäri mahaa.
Neuvolan täti vahvisti diagnoosin ja sanoi ettei tarvitse lähteä näytillekään kun kuume jo laskenut ja näpyt tulleet, että aikas selkeä tapaus.

Täällä kaikki hyvin ja nyt lähdemme vähän happihypylle kun koko viikko ollaan sisällä oltu :)

Mutta kyllä pelästyttää nämä pikkuisten kipuilut!

Nojoo näin meille tolkutettin naistenklinikalla,kun kerroin et ajetaan mökille 400km!!Ajettiin 1.5 h ja sit 20min tauko ja taas mentiin.Ja koski joo vastasyntyneitä.
Tosin karsee asento niissä on et en kyllä nukuttaisi siinä pitkää aikaa.

Onneksi siellä voidaan jo paremmin!!!!!!!!

Hyvä, että voi pikkunenjo paremmin. En ees tienny tommosesta rokosta... Inhottavia ne kyllä on kaikki. Mulla oli vesirokko vasta aikuisiällä....se se vasta oliki, huh.

Meiän esikko sairasti vauvarokon 1vuotiaana. 1 vuotispäivänä iski kuume, ja todettii et korvatulehdus molemmis korvis,( sillon ku mentii lääkärii kuume oli kestäny 4päivää). Saatii antibiootti. Viikko siitä ku kuume oli alkanu, tuli näpyt. Ja niitä oli päästä varpaisii asti. En sitte tiiä oliko rokko kuumeeton vai oliko se korvatulehduksen yhteydes oleva kuume sen rokon edeltäjä.

Meillä ei tullu hampaita vaan olikin vauvarokko myöskin :) Ja sen "sairastaa" lähes kaikki, mut osa on oireettomia/jää huomaamatta, munkaa äiti ollu koskaa kuullukkaan. Meillä oireet oli tooosi lievät. Viikonloppuna jo rupes nukkuun levottomasti, uneksi ja voihki hetken, pahimmillaan ehkä 10krt/yö. Ruokaronkelointia oli kanssa, mut maito meni normaalisti. Tiistaina alko nenä valuun, kuumetta ei ollu vaikka mittailin koko päivän. Elettiin normaalisti, mutta itellä oli tunne ettei poika ole ihan omillaan. Torstaina huomasin pientä punoitusta korvan vieressä, luulin et kypärämyssy paino, muutaman tunnin päästä samaa pilkkua oli niskassaki ja niskasta löyty turvonnu imusolmukekin. Tuo hento punoitus häipy parissa tunnissa. Torstaina rupes syömään kuin hevonen ja yöllä ei herättäny kertaakaan :)

Mulla ei ole koskaan ollu yhtäkään rokkoa:eek: Piti hakee joskus vesirokkorokote, mut jäi hakematta ja raskausaikana vähä jännitti... Ehkä oon sairastanu sen kuten poika tän vauvarokon, sen puolesta puhuis se et pikkuveli oli ala-asteel vesirokossa ja säästyin siltä. Mulla oli just kirjotukset alkamassa, nii meillä harrastettiin kyl pieniä eristystoimenpiteitä heti kun vesikellot ilmesty :grin

meillä kans tytsy nirsoillu eilen ruuista,maito kyllä kelvannut jotenkuten.tän aamunen puuro meni sitte roskiksee sekin.

Takaisin