Vauvan vaivat ja vointi

No ei nuku meidänkään poika koko yötä läpi vielä, mut mä paan hampaitten piikkiin. Puurotkin aloitettiin vasta tällä viikolla maanantaina, nii ei sen puuron voimalla ainakaan viel jaksa nukkua... mut jospa pian.. jospa...

Nippulakin välilllä huutaa keskellä yötä ja mää oon vähä kuullu huhuja ja vähä epäilenki et pojalla tulee heijasteita uniin ja näkee painajaisia?

Mä en ees tiiä milloin vois olettaa et Tyyne alkaa nukkuu täysii öitä, ku esikko alko niitä nukkuu 1,5-2vuotiaana.

Mä just kans mietin, kun niin puhuvat et puolvuotiaan pitäisi nukkua ja plaaplaa ja silti moni lapsi ei nuku täysin vielä yli vuoden ikäisenäkään.. mikä kiire noilla neuvoloilla on oikein? Melkein kokee paineita, kun sanovat aina, et noh, nukkuu varmaan jo täydet unet? No ei ihan.... :P Tai no pari kertaa mulle on sanottu neuvolassa, et pitäis pikkuhiljaa nukkua. Mä oon sanonu, et eiköhän se ikä tee tehtävänsä ja nukkuu sit kun nukkuu.. silti sitä tuntee pienen piston.

No niinhän ne sanoo... tuntuu vaan, ettei kelvannu ku kehuin kerran et poika nukku 6 tuntia putkeen. :D

Meil taas herättii 3 yöllä ja siitä jatku levoton uni puol 8. Tosta yskästä on tullu ihan kamala ja nokkakin vuotaa jatkuvalla syötöllä.... vaikka nenufriidalla oon vetäny jo kahesti sieltä nenusta tavaraa pois :(

Meidän aiempi neuvolantäti oli niin ihana, kun se ei niin "kirjan mukaan" mennyt. Sille oli tärkeintä se, että vauva ja vanhemmat voivat hyvin ja ovat tyytyväisiä, niin silloin oli asiat kunnossa. Ei tarvinnut miettiä, mitä muut samanikäiset vauvat jo tekevät tai eivät tee. Siitä tuli kyllä itsellekin lisää varmuutta omaan vanhemmuuteen, kun tuntui tosiaan, että joku ulkopuolinenkin hyväksyy meidän tyylin. :) Eikä meidänkään esikoinen kyllä puolivuotiaana täysiä öitä nukkunut. ;) Varmaan oli ainakin kasikuinen, kun yösyöttöjä lopeteltiin ja kyllähän se senkin jälkeen äidin herätti ja sai käydä rauhoittelemassa toista takaisin uneen. Kyllä siinä kesti, ennen kuin sai itse nukkua yön heräämättä.

On muuten jännä ku meille sanotaan et me ei tiedetä lapsenhoidosta mitään kun lapsi on alusta asti on nukkunut yöt läpeensä... alusta 22-07 ja nykyään 21-0730 suuripiirtein :)

No voi huoh. Noita tuollaisia kommentoijia en kans ymmärrä. Lapsi se on sekin lapsi, joka nukkuu hyvin. :D Ymmärtääkö lapsenhoidosta vasta sitten jotain, kun on koliikkivauvaa hoitanut? Tai lasta, jolla on vuorokausirytmi ihan päinvastainen? Sitä paitsi se, mikä yhdestä tuntuu vaikealta, voi toisen mielestä olla ihan normaalia tai jopa helppoa. Oma asennekin vaikuttaa siihen, miltä se arki tuntuu.

No niinpä... Kyllähän siitä lapsesta huolehtia tarvii vaikka rytmi kohdallansa olis :D Jokainen lapsi on erilainen... :) kyllähän sitä pelkäs raskana ollessa et minkälainen koliikki refluksi lapsi meille tulee mut Nippula päätti olla omaa maata ja peri isänsä luonteen :)

Poitsu hengitteli tuossa kiehuvan veden höyryjä ja räkää vaan valu kattilaan. Täytyy antaa sille päivällä ja si viel illalla ennen nukkumaan menoo höyry hengitykset...:)

Nonii... Ny iltapuuroo oksennettii ekat lusikalliset mitä suuhun kerkes menee. Annettii loppu puuro vellitutista. Räkää oon ryystäny ton nenästä melki kokoaja... annoin ny supon yöks jos sillä olis vähä parempi olo. Inhottavaa olla ite kipeenä ja yrittää hoitaa toista... Vattu ku huusin ukolle ku tarvi olla koko päivän koneella pelaamas... kävi se jopa kaupas...:angry4

onneks meil on toi flunssa pysyny poissa,tänään aamulla(vielä aamummalla:grin) piti imasta tytön nenästä räät ku oli nenä tukossa,olisinkii tehny sen jo illalla mut oli niin samperin kiukkunen tuo tytsy sillo ku oli niin väsyny.nukahtikii se kyllä yöunille nopeesti mut kuulin ku mies juos sen luona vähän väliä,pitkin yötä.

Soitin tänää poitsun neuvola tätille nii siel sanottii et se voi kestää viikon päivät.... eli jos ei loppuviikosta tuo flunssa helpotu nii si lääkäriin.. siihen asti suppoo pouho, häkkisängyn päätyä korkeelle ja höyryhengitystä.

Nihkeet on nuo pienten hoito-ohjeet. Toisaalta, eipä ne aikuisillekaan sen kummemmat ole. Sitä vaan mielellään ottais ne pienen kivut itelleen.

Takaisin