Vauvan vaivat ja vointi

Nonii.. poitsulta yritin mitata kolmesti kuumee pepun kautta.. Ekan kerran tuli kakka vaipalle, tokan kerran äitin kädelle :laughing021 ja kolmannella kerralla sain mitattua luvun 37,5. Eli lievässä laskussa aamun jälkeen. Syö onneks vieläkin normaalisti ja on leikkisä. Nyt isä ja poika vetää päikkyjä tuo makkarissa :)

Mäkin oon ottanu ukkelin kakat kädellä vastaan... ja pissat yöpaidalle jne. Ja käyttäydyn aina ihan kuin se olisi joka päiväistä ja normaalia. Ei ois ehkä joskus tullu mietittyä, et joskus ottaa kakan kiinni, ettei mee lattialle... voe taivas...

no tää poika makas sohvalla ja tuli pien paniikki ETTEI SE VOI KAKKANTAA MEIJÄN VAALEETA SOHVAA!! :D
Kaikkea kanssa :D

Juu mulla sama, että oman lapsen uloste ei tunnu mitenkään ihmeelliseltä asialta, mutta miehelle se on vieläkin ISO PAHA ASIA :laughing021 Olisitte olleet katsomassa sitä episodia, ku poika oli heittänyt paperirullan pönttöön ja kakannut päälle. Mieshän sinne eka meni ja alkoi hysterisoimaan, ku olin koneella..
Sitten, ku menin sinne ja tulin sanoneeksi "Otan sen kädellä", niin mies kauhistui entisestään ja sanoi "SE ON PÖNTTÖ". Huoh.. Arvatkaa kuinka kauan mies vahti vieressä, etten laita kättäni sinne ja läpsi sitä pois, ku yritin laittaa..
Sitten päädyin ottamaan muovipussin käteeni ja sillä ronkin sen pöntöstä mies oli tyytyväinen. Mutta arvatkaa tekikö mieli huljuuttaa ihan kiusallaan sen jälkeen kättä siellä pöntössä :finger005:laughing002

Voi perse,meijän tytöllä on aivan järkky vaippaihottuma!nyt ei enää ikinä liberoa käyttöö!millä mä saan sen ihottuman pois?nyt on testattu pepantteeni,mitosyl,sinkkivoide ja talkki.apteekista hain tänään jotain voidetta ja sibikorttia.
vaipanvahdot on hirveitä kun tyttö huutaa kivusta!

Kokeile lanolinia tai jotain puhdasta öljyä. Ja älä vaihda voidetta toiseen joka vaipan vaihdolla vaan kokeile yhtä koko päivän mieluiten kaksi.

Meillä auttoi ilmakylvyt ja toi sibicort heti pojan tosi pahaan vaippaihottumaan viime syksynä. Se on ihan kamalaa ja itsekin melkein myötäelää tukalaa oloa, ku vaippaa vaihtaa :sad001:sad010

Ilmakylvyt on kyl parhaimpia. Pitäs muutenki tuulettää välillä noita pikku pyllyjä. Aina vaippa, ni ei oo kivaa.

Ens kerralla, ku meen kauppaan, ni huudan miehelle, et hae sitä pyllyheinää :D

Sibicort on ainakin tosi tehokasta ja auttaa varmasti nopeeta. Ainakin meillä se tehoaa pahaan maitorupeen.

mitähän mä nyt sit sille tytön ripulille teen?onks mun syöttettävä mustikoita et rupee ummettaa?ku voisko tol tytsyl olla joku viirus ku se sonta on ihan limasta ja osa siitä imeytyy vaippaa.kumminkii tytsy syö ja juo normaalisti ni ei kai se nyt niin järin vakavaa voi olla?epäilisin sitäkii et se persiin punotus johtuis tosta ripulista,niin äkkiä se rupes punottaa.

en mä usko et sille viel mitää kannattaa tehä, Tyynel on välil samanlaista, mut ei se kyl montaa päivää oo kestäny. Tosin se limasuus voi johtua jostai syömisestäki.

no niihän se vois,uutena meil syötii se mansikkajuttu ja porsaanlihaa,sitä lihaa se sai ekan kerran joskus sillon 5kk iässä,siitäkii jo aikaa.nyt en sit tiiä kumpi sen aiheutti.tosin sitä mansikkajuttua en sille ihan heti uudestaa anna.ja onneks se possunlihasosekkii loppu.nyt syyä muutama päivä jotain tuttua vanhaa.

Meidänkin pojalla tuli sellasta limasta kakkaa vielä silloin, kun söi vaan tissiä. En ollu huolissani, kun se on kuulemma normaalia, et välillä vähän on erilaista se tavara. Eiköhän se mene ohi pian. :)

Meillä meni viime yö kans vähä vaikeasti.
Poika huusi todella paljon, enkä tiedä yhtään miksi.
Vaippa oli kuiva, hampaita ei mielestäni ole tulossa.. Annoin illalla puolukkainen sosetta, mitä on ollut ennenkin ilman vaivoja ja sitten poika kyllä söi kamalan satsin eilen tekemääni sosetta, jossa oli kukkakaalia, porkkanaa ja vähä enempi perunaa.. Kyllä olisi kummallista, jos toi "vähä enempi perunaa" olisi syypää, ku kumminkin 3 viikkoa sitten söi saman verran perunaa soseessa ilman vaivoja..
Huoh.. Tiedä sitä kyllä se pikku hiljaa pitäisi olla niin, että pojan pitäisi nukkua koko yö putkeen. Tästä 4kk eteenpäin aiemmat muksut lopettivat imemisen ja olivat nukkuneet jo kuukauden tai kaks ilman heräilyjä o_O

Takaisin