Vauvan vaivat ja vointi

@sukki säpä sen sanoit. Meil Tyyne viihtyy niin vähän aikaa tissil ettei varmaaka saa muuta ku just etumaitoa. Mut silti syöttövälit on sen verran pitkät etten tiiä mitä tissit tykkää jos syöttäs parina perättäisenä kertana samast tissist. Täytyy kuitenki kokeilla :)

Täälläkin on vihreetä kakkaa ollu kyl jo melko kauan. Tai se nyt vaihtelee melki vaipoittain millanen ylläri siel on.. Meil ei olla viel kiinteit alotettu, mut rintaraivarit tuli justiin äske enne nukahtamista. Rauhottu vasta kun hörppäs 100ml korviketta. Muutenki oon aatellu et toi rintamaito ei enää riitä...? Vauva herää tunnin parin välein koko yön syömään. Päivällä syöttövälit on pidempiä. Mut meidän 6h yöunet putkeen on enää muisto vaan :/ Nii ja sit hää on ruvennu myös kakkaan 1-2krt per yö ja lisäks tietty ne päivän 3-5 kakkaa... Aattelin maanantaina neuvolaan soittaa ja kysästä kannattaako antaa lisäksi korviketta vai alottaa kiinteet...

Täällä huudettiin tänään illalla 1 1/2 h putkeen. En keksinyt mitään syytä huudolle, joten annoin Supon. N. 10 min myöhemmin tyttö sippasi. Voiko tuo nyt olla niitä hampaita?

me annettii kans toissapäivänä tytölle suppo,koko päivän äkäili ja yritti tunkee nyrkkiä suuhun hirveen äkäsesti.vaikutti ihan siltä et se olis yrittäny raadella sen nyrkin.sit sen supon jälkee meni varmaan se 5-10 minsaa tyttö oli ku enkeli.

@sukki: Paljon mahdollista, meillä ainakin esikoiselle tuli eka hammas 5 kk iässä. Toiset vauvat ovat kipeitä kun hampeja tulee, toiset taas eivät reagoi ollenkaan.

Meillä toi nurkin raatelu alkoi 3kk iässä ja saa ihan hulluja raatelu kohtauksia välillä ja kiukuttaa.
En kyl oo yhtäkään suppoo "tajunnu" laittaa( muutenkaan en herkästi anna särkylääkettä), ostin Sophie kirahvin mitä jyystää onnessaan ja tykkää jos sitä hinkkaa ikeniä vasten.Ja kuolaa kun berhandilainen.
Oon tutkinu ja kokeillu sormella ikeniä ja ehjät on vielä toistaiseksi :D nauttii kun niitä hieroo sormella.

Tyyneki sai lahjaks Sophie kirahvin, onneks en ite sitä hankkinu, ku sit ois ollu kaks. Kylhää se sitä mielellään illalla mutusteli :) Sitli enemmän siine suuhun eksyy paidan/bodyn ihat. Se ite vetää käden sinne hihan sisään ja sit iskee nyrkkineen sen suuhun. Hihat onki nykyää niin kuolas jatkuvasti, et tuntuu turhalta vaihtaa kuivaan vaatteeseen ku se kuitenki jo koht kastuu. Hampaita ei näy, mut käytös on just sellanen et luulis et sielt joku ois jo tulossa.

:D hahaaa ja meillä peukku tungettu hihan sisään ja sillä hinkkaa ja kaivaa suuta..pakko pitää kuolahuivia kaulassa muuten bodyn rynnäs läpimärkä jatkuvasti..

Voikohan tuolla tytöllä olla tämä sama flunssa kun mulla. Mulla on siis lähinnä kurkkukipua ja väsymystä. Tää alko tiistaina ja tyttö lopetti samana päivänä kunnon päikkäreiden nukkumisen. Viime yö oli tosi levoton, ja tyttö aamulla kiukkunen. No päikkäreitä nukuttiin silti puolisen tuntia normaalin 3 tunnin sijaan...ja taas kiukuteltiin. Lämpöä oli 37,3. Onkohan se vauvalla edes lämpöä?
Mä vaan niin toivon että johtuis flunssasta, aika rankkaa kun kiukuttelee vaan eikä nuku silti millään...:(

Meillä on myös flunssa äidillä ja tyttärellä. Päiväuniin ainakin eilen vaikutti, nukkui vain vajaan kahden tunnin pätkiä ulkona vaunuissa, kun normaalisti nukkuu 3-4tuntia. Yöunetkin menee todella pätkissä 00-04 ja sen jälkeen tunnin välein herätys. Voi kun menis äkkiä ohi. En ole antanut särkylääkettä, annan jos nousee kuume. Tyttö on alkanut inhota Friedan käyttöä, otan sen käyttöön vain kun on pakko. Olen muutenkin käyttänyt sitä niin ettei tytölle jää siitä kammoa ja on ns.positiivisesti latautunut fiilis, mutta oikein räkäisenä se ei taida olla ollenkaan mukavaa.

meillä tytttö on jo tottunu sen friidan käyttöö,joka aamu tai ilta joutuu imee sen nenän tyhjäks.viime yö meni persiillee kun en illalla sitä limaa poistanu niin sitte tapeltii tutin ja tukkosen nenän kanssa koko yö.

Viime yön tyttö nukkui oikealla kyljellä, oli sen mukaisesti oikea sierain täynnä tavaraa. Miten sinne mahtuukin niin paljon..?! Ehkä siihen Friedaan tottuu kun usein käyttää. Aiemmin käytettiin n.kerran päivässä kun nenässä oli kuivaa tavaraa. Se oli tytöstä jopa kivaa ja helpottavaa, kun sai nenänsä puhtaaksi. Nyt ei sitten millään saisi käyttää, huitoo, kääntelee päätään ja alkaa itkeä tai kiljua, en tee sitä väkisin.

Meilläkin on tosiaan flunssaa, mutta vähän outoa kun nenät ei juurikaan vuoda. En varmaan olis osannut epäillä mitään, ellei itelläkin oli flunssa. Tytöllä on ollut lämpöä 37,7, joten oon antanut suppoja, että tulis parempi olo. Päiväunet on ihan pikkupätkiä, 0,5 - 1 h. Illemmalla on tosin ollut niin väsynyt, että uni on maistunut paremmin. Yöt on taas tosi levottomia puolesta yöstä eteenpäin. Menis vaan tosiaan pian ohi!

onks muilla vauvat ihan mutkalla?aikasemmin neuvolatäti sano siitä et tyttö on vinossa,en kiinnittäny siihen niin huomioo mut sitte tänään nostin tyttöö kainaloista käsivarrenmitan päähän ja katoin ni yläkroppa on suorassa mut lantiosta alaspäin menee enempi sivulle.pitäs varmaan kantaa eritavalla mutkun en prkl osaa!!!!

Huh huh mikä yö. Eilen vauva syönyt huonosti ja ollut vähän kiukkuinen sen takia. Puolen yön aikaan vauva heräs. Normaalisti olis syöny, mutta nyt ei suostunut, itki vaan. Annettiin lopulta panadolia. Sillä saatiin vauva rauhoittumaan ja lopulta syömään. Kahdelta heräsin siihen kun vauva oksentaa todella rajusti. Kuulosti siltä, että tukehuu oksennkseen. Nostin vauvan heti syliin ja toinen oksentaa vaan. Lopulta oli kaikki,äiti, isi, vauva ja sänky aivan oksennuksessa ja oksennus haisi aivan panadolille.

Vauva pääsi tietty heti suihkuun ja raukka ihan täris, kun tuli suihkusta ja oli ihan tolaltaan. Vauva rauhottui ja nukahti sitten minun syliin. Vein sänkyyn kylelleen makaamaan ja valot pantiin kiinni, niin alkoi uusi oksentaminen. Oksennus oli aivan keltaista eli nyt tuli vaan happoja enää pihalle. Uudestaan vauvan yöpuku vaihtoon ja toinen oli ihan ihmeissään ja huusi, kun taas kesken unien kauhea oksentaminen.

Soitin sitten päivystykseen ja puheluun vastasi aika vittuuntunut hoitaja. Kyselin, että voisiko vauva reagoida lääkkeeseen, kun annettiin se panadol. Akka sanoi vaan, että tarkoitat kai suppoa. Ei kun nestemäistä panadolia annettiin, vastasin. No ei voi kuule siitä johtua tuo, nyt on vatsatautia liikkeellä, sano hoitaja. Kyseli sit vielä yleistä vointia ja kun vauva oli ainakin vielä ok niin sanoi, että seuratkaa.

Vauva nukkuu nyt sitten mulla sylissä olkkarissa, kun viimeks makuulleen laitettaessa se alkoi oksentaa heti. Pitää minun tietysti vielä seurata sen tilaa. Syönyt se ei ole nyt oksentamisten jälkeen, et vatsa on varmaan ihan tyhjä, mut toivottavasti saan syömään sen jotain tässä ennen aamua.

Voi pientä! Tsemppiä!

Meidän poika kitisi ja valitti koko eilisen illan. Nukahti kuitenkin ennen yhdeksää syötyään hyvin ja nukkui puoli neljään. Sitten alkoi kakkaaminen. Ja tuossa kakattiin viisi vaipallista liejua ilmavaivojen kera hoitopöydällä. Että selvisi se syy sille eiliselle kitinällekin... taisi olla vatsa sekaisin. Nyt sitten vähän tässä valvotaan ja kohta lähdetään kokeilemaan, että tulisiko uni.

Mut hillevin porukalle paljon jaksamista! On varmasti huolettavaa ja raskas sydän. Toivottavasti vauvan osalta pahin on jo ohi. Peukkua sille!

Meiläkin oli hieman huono yö, mutta ei läheskään niin paha kun hillevillä. En tiedä johtuiko kakan jumittamisesta vai mistä, mutta meillä oltiin hereillä 04-07. Ei itketty, mutta huudeltiin ja kiljuttiin sängyssä.... HUOH!

Takaisin