Huh huh mikä yö. Eilen vauva syönyt huonosti ja ollut vähän kiukkuinen sen takia. Puolen yön aikaan vauva heräs. Normaalisti olis syöny, mutta nyt ei suostunut, itki vaan. Annettiin lopulta panadolia. Sillä saatiin vauva rauhoittumaan ja lopulta syömään. Kahdelta heräsin siihen kun vauva oksentaa todella rajusti. Kuulosti siltä, että tukehuu oksennkseen. Nostin vauvan heti syliin ja toinen oksentaa vaan. Lopulta oli kaikki,äiti, isi, vauva ja sänky aivan oksennuksessa ja oksennus haisi aivan panadolille.
Vauva pääsi tietty heti suihkuun ja raukka ihan täris, kun tuli suihkusta ja oli ihan tolaltaan. Vauva rauhottui ja nukahti sitten minun syliin. Vein sänkyyn kylelleen makaamaan ja valot pantiin kiinni, niin alkoi uusi oksentaminen. Oksennus oli aivan keltaista eli nyt tuli vaan happoja enää pihalle. Uudestaan vauvan yöpuku vaihtoon ja toinen oli ihan ihmeissään ja huusi, kun taas kesken unien kauhea oksentaminen.
Soitin sitten päivystykseen ja puheluun vastasi aika vittuuntunut hoitaja. Kyselin, että voisiko vauva reagoida lääkkeeseen, kun annettiin se panadol. Akka sanoi vaan, että tarkoitat kai suppoa. Ei kun nestemäistä panadolia annettiin, vastasin. No ei voi kuule siitä johtua tuo, nyt on vatsatautia liikkeellä, sano hoitaja. Kyseli sit vielä yleistä vointia ja kun vauva oli ainakin vielä ok niin sanoi, että seuratkaa.
Vauva nukkuu nyt sitten mulla sylissä olkkarissa, kun viimeks makuulleen laitettaessa se alkoi oksentaa heti. Pitää minun tietysti vielä seurata sen tilaa. Syönyt se ei ole nyt oksentamisten jälkeen, et vatsa on varmaan ihan tyhjä, mut toivottavasti saan syömään sen jotain tässä ennen aamua.