Vauvan vaivat ja vointi

Millä te hoidatte vauvan sormia kun ne on syöty ihan punakoiksi. Oon pitäny jopa sitä purulelua kylmässä ja tarjonnu sitä, tuttikaan ei kelpaa, sormia vaan söisi ja välillä oikein raivolla jos yritän estää. Täytyykö ottaa ohuet tumput käteen?

meillä yöllä tumput kädessä ja päivällä vaa sinnikkäästi tarjoomal purulelua tai tuttia,ja välil pelkästää sitä rumbaa,et otetaa ne sormet pois sieltä suusta, vaik jäbikkä vetää hirmu kilarit siitä :D
esikoinen ei kyl ollu näin "hankala" vauvana :)

Mä laitoin lansinohia punoittavaan nyrkkiin, kun eihän sitä kai tartte tissistäkään pois pestä (??) nii ei haittaa jos vähän imuttelee sitäkin. Mut meillä on vissii vähän ehkä vähentyny toi imeskely ja tosiaan varmaa yhtenä päivänä vaa laitoin ja sillonki oli punottanu jo hetken aikaa. Mä kun vältän ylimäärästä puunausta ja viimeksikin tuli neuvolakorttiin erityismaininta hyvästä ja pehmeästä ihosta :) Ja yritettiin pitää välillä öisin tumppuja, et ei söis peukkua... Noh, tuo ryökäle on astetta näppärämpi käsistää ja kun herättii, ni ei ollu tumput enää käsissä. Ja voi ne tumputkin hautoa käsiä.

Meilläkin etusormet ihan parkkiintunu karheiksi ja punoittaa...ja suussa jatkuvasti.Samalla kun "puhelee"sormi mukana ja tunkee kans tuttipullon kanssa yhtaikaa.
Myös pitää kiinni kielestään ja kukertaa, kaitpa tutustuu suuhunsa :D

Meidän pikkujäbällä on eka flunssa. Nokka vuotaa ja yskittää, lämpö ei kuitenkaan oo noussu. Kovasti yritetään niistää pikkuniistäjällä ja tippoja oon kans laittanu nenään. Jospa se siitä :)

Meillä taas tyttö kiukuttelee,katoin taskulampulla sen suuhun ja siel ikenen alla näkyis hammas.onkohan se sit sieltä tulossa ja se sais niin kiukkusen ja huono unisen tost tylleröstä?

muoks. kyllä siinä hammas on!sormellakii sen tunsin.täytyy maanantaina 4kk lääkärissä vielä varmistaa asia.panadoli autto äkäilyy,huh.

Muokattu viimeksi:
Pikaista paranemista flunssasta Kenin pikkuiselle!

Minäkin mietin tuleeko meillä hampaita, kun kuolaaminen on räjähdysmäisesti lisääntyn, ien tuntuu, kun olis vähän rikki alahampaitten kohdalta ja ehkä tunnenkin hampaat ikenen alla. En tosin vaan tiedä, kuinka kauan se noita sitten tekee.

Murr... Meille varmaa tulossa vatsatauti. Tyynen vatsa nyt on jo valmiiks sekasin ja käytii tänää hakee sille maitohappobakteereja. Mutta eilenä ku esikko haettii hoidosta, ni hoitaja kerto et yhel lapsista oli vatsatauti. Se siis oli oksentanu ja ripuloinu koko hiton päivän siel hoidossa! Sen isä ei ollu suostunu hakee sitä kesken päivän ja äitiki pääs töistä vast viidelt? Ei hitto kyl pitää sairas lapsi hakea hoidosta ja hoitaa kotona. Nyt sit esikolla ollu maha löysällä ja itelläki kiertää oikein kunnolla. En tänää päästäny sit esikkoa hoitoo, ku aamul soitin hoitotädille ni se sano et se sairas lapsi tulee hoitoon. Äiti oli sanonu et antavat sille ripulilääkettä. Mä oon niin raivona tollasille vanhemmille! Ja ei se ripulilääke poista tartuntavaaraa sitte mihinkään. Ja tosiaan esikon pitäs huomen päästä Amon pikkujouluihin ja sitä on niin kovasti odotettu. Saa nähä miten käy. Mut esikon takia itellä on kyl itku herkäs, harmittaa tosi paljon jos joutuu huomisen perumaan.

Ja ei nyt ihan ois kai tähän ketjuun pitäny tulla tää asia, mut oli pakko purkaa.

No jopas on... Tuleehan noita tauteja, mutta harmittaahan se, jos osuvat juuri sille vähän tärkeämmälle päivälle. Eniten kuitenkin surettaa toi lapsi :( Tartuntavaara tai ei, mutta lapsen pitäisi saada kipeänä olla kotona hemmoteltavana...

Voi kun tuli sääli pientä lasta, joka oksennustaudissa pistetään hoitoon sairastamaan :( Ja epäreilua myös kaikille muille tarhalaisille!

Meidän vauva on alkanut saada ihmeellisiä itku-huutokohtauksia, joihin kuuluu myös kirkuminen. Huutoa kestää kerrallaan muutamista kymmenistä minuuteista tuntiin ja näitä on tullut kerran päivässä, jos on tullut. Eilen tultiin kaupungilta hotellille illalla. Vasta oli nukuttukin ja ensin oli tyytyväinen, mutta sitten alkoi kitinä ja huuto. Sain rauhotettua sen verran, että vauva söi mutta huuto jatkui sen jälkeen. Tunnin kuuntelin huutoa ja annoin panadolia. Siitä puolen tunnin päästä rauhoittui yöunille. Tänään sit taas automatkalla alkoi yhtäkkiä huuto. Pysähdyttiin, yritin syöttää, vaihtaa vaipan, tehdä kaiken. Ei suostunut vauva syömään eikä rauhoittumaan. Taas annoin lääkkeen ja lähdettiin ajamaan. Jonkin aikaa meni ja sit rauhoituttiin. Ei vaan huvittais tuota lääkettäkään antaa ja tulee siitä huono-omatunto, mutta kun en yhtään tiedä mistä itku johtuu. Muuten vauva on tyytyväinen.

Ei onneksi tullut esikolle vatsatautia, tai ei ainakaan tälle päivälle :) Pääsi sinne juhliin ja mummi sano että oli ollut tosi kivaa. Mä taas pääsin sit Tyynen kans lelukutsuille. Ja oli se hauska nähä miten aikuiset rupee leikkimään ja kutsut venyy usean tunnin mittaseks :grin Ja tietty munkii oli pakko kokeilla kaikki näytil olevat lelut ja pelit :) Ne logiikkapelit oli kyl haastavia :happy119 Samal sai sit hyvin liikuntaa ku reippaasti vaunuili sinne ja takaisin. Arviolt pari kilsaa suuntaasa.

Ja voi ne tumputkin hautoa käsiä.
Mä huomasin tän ilmiön varpaiden kynsissä. Pitäny aina öisin paksuja pörrösukkia pienellä ettei varpaita palellu kunnes huomasin että ukkovarpaiden kynsinauhat punoittaa ja näyttää hieman ilkeiltä. Jätin sukat pois, yölliset ilmakylvyt näköjää auttoivat. Enää ei poika nuku sukat jalassa, paitsi pesupäivinä.

Meillä tyttö nukkuu unipussissa tai sellaisessa kokopuvussa, jossa jalat ovat sisällä. Onko se sitten potkupuku ? Ei ole nää kaikki hienot termit tulleet vielä tutuksi :) ja onko puolipotkari sitten pelkät pöksyt, vai millaiset ?

Puolipotkari tarkottaa housuja, joissa on kärjet :) Ja sellasta kokopukua, mä kutsun ihan unihaalariks, mut se kait on potkupuku oikeesti. Ja potkarit/potkuhousut tarkottaa niitä perinteisiä housuja, joissa on kärjet ja mitkä napitetaa olalta kiinni :)

Ja taas olen ihmeissäni. Minulta on maitoa tullut hienosti näihin päiviin asti, mutta nyt ekaa kertaa tuntuu että tuleeko sittenkään. Poika saanut tosiaan tänään kauheita rintaraivareita :( Normaalisti kun on syönyt itsensä kylläiseksi irrottautuu tissistä ja makoilee tyytyväisen näköisenä sylissä tai sitten nukahtaa tissille jos on kova väsy.
Nyt Ilta päättyi kauheaan itkuun kun söi ensin vähän eikä suostunut enää syömään vaikka tarjosin kuinka. Päätään kääntää vaan niin kauas minusta kun sylini antaa periksi :( Lämmitin maitoa pulloonkin jopa, että jos tissistä ei olisi tullutkaan tarpeeksi, mutta sain huomata jälleen pullolakon olevan edelleen päällä ja itku senkun yltyi.
Laitoin tutin suuhun ja sit se nukahti.

Harmittaa niin kun toinen nukahti itkuisana.

Ollaan nyt kiinteiden maistatteluja harrasteltu reilun viikon. Voisikohan se liittyä moiseen?
Mietin sitäkin, että jos iltaruoka täytti mahan niin, että ei jaksanut syödä ja hermostui mun tyrkyttämiseen...
Toivotaan että aamulla tämän illan itkut on jo unohtunut ja on uusi iloinen päivä edessä.

Meillä on joskus harvoin ollut tuota tissille möykkäämistä. Siitä ei siis oteta kiinni, mäiskitään ja viedään päätä pois niin kauas kuin vain voi. Ennen mä aina koitin hyssyttää ja rauhoitella ja tarjota tissiä. Nykyisin, jos tulee tällainen möykkäysmeininki, niin tissi menee piiloon ja lähetään touhuamaan pojan kans jotain, mikä on siitä kivaa tai sit hyssyttelen kävellen ympäriinsä.. mikä ny tehoaa. Sit kun poika on hymyileväinen ja rauhallinen ollut jo tovin, niin sitten ehdotan tissiä uudestaan. Sit onkin aina napannuyt hymyillen tissin suuhun ja alkanut lopsottaan. Et ihmeellisiä noi satunnaiset möykät, mut meillä toimi, et kun se alkaa nii tissi piiloon ja katkaistaan heti alkuunsa se möykkä, ettei pääse yltymään. :) En tiiä, voishan se liittyäkin kiinteisiin.. meillä tosiaan on harvassa olleet noin tissiraivarit ja niitä on ollu ennen soseita ja nyt kerran maisteluiden aikana. Jospa pienokaistasi vaivasi ihan muut asiat eilen.. ehkä väsy. Ja uni sen pahan mielen vie, joten älä huoli. :)

Takaisin