Vauvan vaivat ja vointi

Meilläkin on päivitäin tuota tissillä meuhkaamista. Meillä se välillä kertoo ihan vaan siitä, ettei ole nälkä eikä haluta syödä. Tehdään hetki jotain muuta ja kokellaan uudestaan, niin kyllä se tissi sitten maistuu, kun on nälkä. Joskus tulkitsen väsymyksen myös näläksi ja tarjoan rintaa, joka ei kelpaa. Poika kuitenkin nukahtaa rinnalle, tutti suussa syömättä mitään ja syö sitten kun herää. Niin ja tosiaan meillä vauvalla on tosi usein tuollaista unta vastaan taistelua. Se vaan itkee eikä huoli rintaa, mut lopulta simahtaa. Välillä tuntuu, että vauva ei syö, koska tietää nukahtavansa siihen ja syö sitten puoliunessa vasta.

Meillä myös välillä tissikiukkua ja päänkääntelyä toiseen suuntaan Usein auttaa siirtyminen hiljaiseen makuuhuoneeseen pois esikoisen vaikutuspiiristä. Usein auttaa myös se että rupean naurattamaan vauvaa ( mikä ei tämän tapauksen kohdalla ole hankalaa ) ja tungen sitten tissin suuhun :)

Meijä typy on saanu sit flunssan :/ yskii ja niiskuttaa.. onneksi nenä ei oo iha tukossa. Eikä onneksi kuumetta näyttäis olevan... iha hyvin onnelsi nukkuu yöt viel.. päikkärit on aika katkonaisii.. pitäs saada vaunujen kopannpäät5y ylemmäs. Pinnasängyn pääty kun on ylhäällä..

Meillä on vaunuissa patjan alla tyyny yläpäässä. Se on sellainen hyvin muotoutuva tyyny niin sillä on saatu aika mukavasti kohotettua yläpäätä niin, että se nousee loivasti kopan puolesta välistä alkaen. Se on ollut meillä jo pitkään tuolleen, kun oli noita refluksivaivoja joskus.

Kiitos Bettie :) jotenkin noin kuvittelinkin noiden nimitysten olevan mutten ollut varma.

Meillä syöminen on mennyt ilman raivareita, mutta huomaa että kun ympäristö on alkanut enemmän kiinnostaa niin pahimpaan nälkään syötyään alkaa kuikuilemaan ympärilleen ja taas hetken kuikuiltuaan palaa tissille ja sitten taas kuikuilee. Siinä vaiheessa menee tissit piiloon :) Unten maille ei suostu nukahtamaan ilman että saa nukahtaa rinnalle kirjoittelin siitä tuonne elämää vauvan kanssa osastolle. Oi ja voi.

Meillä myös äänet saa vauvan täysin unohtamaan syömisen ja pää kääntyilee joka suuntaan. Meidän esikoinen on myös huomannut sen ja tulee välillä tahallaan läpsyttelemään käsiä yhteen tai huutelemaan viereen....kiusankappale :)

Meilläkin on sama, että jos joku ääni kuuluu ympäriltä tai itse erehdyn sanomaan jotain, niin välittömästi vauvan ote tissistä herpaantuu ja aletaan ihmettelemään, kattelemaan tai juttelemaan äitille. Eihän siinä muuten mitään, mutta sit on joka paikka ihan maidossa sen jälkeen. Jos on kova hälinä ympärillä tuo ei meinaa malttaa syödä ollenkaan, mut ei saa liikaa rauhoittaa ympäristöä tai kohta ei imetys onnistu missään. Telkkaria vaan kovemmalle tai musiikkia soimaan, niin tottuu möykky syömään ja nukkumaan pienessä hälinässä.

Mäki sai vaunun kopa'pystympää' nyt neiti on nukkunu uliona tosi hyvi. Kiva ku yskän ansiosta tytöllä ääni meinaa lähtee :/ inhottavaa ku noin pieni joutuu kärsii :(( mutta kyllä typy hereillä ollessaa kovasti juttelee yms. :) yrittää olla nii pirtee :)

Mulla on itellä semmonen ärsyttävä tapa et aina kun poika on juonu jonku aikaa tissillä niin rupeen aina naurattaan sitä kun itelle tulee tylsää.. Sitten se rupee aina höliseen tissi suussa ja sit otan tissin pois pojan suusta ja ruvetaan kilpaa "pörisytteleen" suulla :) Sitten kun keskityn taas internetin tai pleikkarin ihmeelliseen maailmaan jos toinen on tisulla niin välillä poika rupee kiljumaan ja pölisemään tissi suussa huomiota.. Voi kun se on niiiin sulonen tapaus toi oma lapsi <3

Samma här, varsinkin kun mies juottaa pullosta niin riittää kun mun ja pojan katseet kohtaa- alkaa kauhea repeily puolin ja toisin :D Mies tietty suuttuu ja meitä naurattaa enemmän...
Mut auta armias jos se tulee pelleilee kesken tissuttelun...mamma hiiltyy ja pahasti, reilua eikö ;D

Välillä kun poika torkahtaa tissille ja yht`äkkii herää ja katsoo mua ET KUKA HITTO SÄ OOT-ilmeellä meinaan tukehtua nauruun, se on ihan möllö huppelissa ja ihan pihalla tästä maailmasta...
Voi heräispä jo...äitillä ikävä pikku päristelijää...Kiljunta vaihtunu syljen pärisyttelyksi....

Sisko yökylässä ja mä kävin jo 6.30 salilla.Yllätin ittenikin

Meil kans oon huomannu et toi puhe ja äänet häiritsee syömistä ja vielä niin et on Tyyne kuinka nälkänen tahansa ni syöminen loppuu ku seinää. Sit sitä ootetaaki seuraavaa syöntikertaa. Välil toi yrittää kesken syömisen kääntyy mahalleen, eikä se tietenkää onnistu, sitte harmittaa.
Luin siit Liberokassist tulleesta Imetys-lehdestä, et noi rintaraivarit on yleisimpiä just 4kk:n iässä. Ja lakkoilu myös. Siin sanottii et yleensä myös lakkoileva vauva syö yöllä paremmin, ku päivällä, ja se yösyönti monesti kattaa päivänki tarpeen. Tietty vaa pitää muistaa seurata tuleeko pissaa riittävästi. Meil nykyää ku lakkoillaa, ni mä pistän tissin pois, ja yritän saada Tyynen nukkumaan. Yleensä se nukahtaaki, ja syö sit herättyään mielellään.

Bettie, tuntuupa hyvältä kuulla tuo, kun meillä on juuri tuollaista ja on siis ihan normaalia. En oo vaan ite ehtiny lukee mistään mitään tarkemmin.

Meillä ainaki pissaa tulee riittävästi. Eilen sain pissat päälle ja kunnon käkätykset päälle :D Reppanalla on vaan masu tosi kipee. Lienee uskottava kahen kukkakaalipäivän jälkeen, et ei sovi ei.

Olipahan muuten väsyny jätkä. Käytii kummitätiä moikkaamassa, sit vaunuilemassa. Kylvyn kautta molemmat tissit tyhjäks ja jätkä sammu, eikä heränny, vaikka omaan sänkyyn siirsin :)

Muuten tost kakkaamisest. Tyynen kakka on siis niin vihreetä et vois luulla et joku kävis ruoholla värjäämässä vaipan sisällön. Ei se vatsaa valita ja on muutenkin tyytyväinen, painoki nousee(on ainaki pyöristyny). Kakkaa tulee nykyää myös yöllä 1-2 krt ja päivisin 1-4krt. Tosiaa aiemmin tuli 1-2krt/viikko. Maitohappobakteerit on alotettu, oon lopettanu suklaan syönnin ja kahvinjuontia vähentäny. Mut silti se on ihan vihreetä. Pitäskö mun lopettaa syöminen et se muuttus normiks. On mul nyt menkatki ja seki kuulemma saattaa saada kakan vihreeks, mut ku tätä jatkunu jo kaks viikkoo. Ei kai se niin pitkält ajalt menkat vaikuta ku ne alko vast 3 päivää sitte. En kyl muista et esikon kakka ois koskaa noin vihreetä ollu.

Pakko hehkuttaa!! Meillä tuli kakka tänään viikon tauon jälkeen :) :) Eikä tullu sellasella räjäyksellä niinku maitokakat vaan sellasta kiinteetä sitkeetä oranssia, jota sai kyllä hinkata pehvasta irti.
Pienestä sitä tuleekin tämä mamma iloiseksi nykyään :)

Eiks se sillee ollu, et jos imettää (ei siis anna ollenkaan korvikkeita), ni se kakka voi olla myös ihan vihreää ? Meil ei oo nyt hetkeen ollu, vaikka juon kahviaki. Ihan reilusti. Ehkä se on joku muu ruoka-aine ? Joku ihan normi,mistä ei kuvittelis tulevan mitään.

meilläkii oli vihreetä,mut se johtu jostain tytön syömästä ruuasta(bataatti-kesäkurpitsa?) ku sen jälkee oli sit jo normaalin väristä.

Muistelen, että meilläkin oli tuota vihreää kakkaa jossain vaiheessa. Taisin tulla silloin siihen lopputulokseen, että vauva sai liikaa etumaitoa. Aloin imettämään pidempään samalla tissillä niin vihreys hävisi.

Takaisin