Vauvan vaatteet ja tarvikkeet

Äitiyspakkauksesta: Ei minustakaan kaikki ollut mieluisinta, mutta ihan käyttökelpoista kuitenkin. Se villapotkari oli tosiaan vähän karhea, mutta sehän meneekin sitten väliasuna ensitalven ulkoiluissa. Ehkä siihen voisi piristykseksi ommella jonkun kivan kuvan tms.
Meillä on ajatus kestoilla ainakin osa-aikaisesti, tai mielellään pääsääntöisesti. Katsotaan nyt rauhassa miten alkaa hommat sujua.
Eilen hain naapurista vauvalle lakanoita ja pinniksen suojan.
Nyt olis muuten tarjolla todella uuden veroiset Emmaljungat Salosta. Pehmeällä kopalla ja sammalen vihreät. Olleet yhdellä lapsella käytössä ja lämpimässä sisällä säilytyksessä. Jos joku on kiinnostunut niin ottakaapa yhteyttä! Nämä on kyllä 6v vanhat, mutta tosiaan perhe jossa on on säilyttänyt todella hyvin, ja lasta kärrätty "säästelijäästi", eli uutta vastaavat.
 
Mä taas tykkäsin äitiyspakkauksen vaatteista kovasti :) En oo ollenkaan pastelli-ihminen ja erityisesti tykkään retroväreistä ja -kuoseista.. Ihan sellasia hyviä perusvaatteita siellä mun mielestä oli. Ite oon sitten ostanut lisäksi muutamia tosi värikkäitä vaatteita ehkä jonkun mielestä räikeillä retrokuvioilla :) Siskolta saan sitten kaikkea vaaleita, sinisiä ja harmaita vaatteita aika kasan.

Meillä tosiaan on suunnitelmana kestoilla mahdollisuuksien mukaan, mut en kyllä noista vaippa-asioista ymmärrä yhtikäs mitään. Pitää varmaan ottaa sisko mukaan ja lähteä katsemaan kirppiksiä jossain vaiheessa, jos vaikka löytäisi noita kestovaippoja sieltä. Mulla on itellä allerginen kestonuha ja käytössä on pienestä asti ollut noita "vaippaharsoja" nenärätteinä. Ihan mä niitäkin pesen muun pyykin joukossa, joten emmä pidä vauvan pissa/kakkaharsoja sen kummempina. Kyllähän niistä isoimmat rämmäleet ensin putsataan pois :)
 
En minäkään tykkää pastellista ja retro mielyttää täälläkin mut mun makuun liikaa valkosta ja mikä kammotus se kreppihaalari oli en kyllä keksi sille mitään käyttöä, taidampa antaa sen nukenvaatteeksi . Sisko sai esikoisensa -06 ja mun mielestä silloin ton paketin vaatteet oli paljon kivempia, mut ei voi mitään. Näillä mennään....
 
Minusta tuntuu että aina meillä äideillä on mielessä jokin muu paketti versio mikä olis ollut kivampi kuin se minkä itse saa, tai ainakin jokin osio siitä emoticon
Noita kestovaippoja löytää TOSI edullisesti esim huuto.netistä! Tosin itse ostin ihan liikkeestä muutamat kuoret -50% hintaan eli 7.50 kpl. Uudetkuoret on kyllä kivat kunh ne on sitten kirkkaan väriset,pesussa näyttäis vähän harmaantuvan joka tapauksessa.
Harsovaippoja mulla on varattuna sisävaipoiksi, ja niitä meinaan ommella lisää tuossa kun saan ompelukoneen korjauksesta. Tosin ei niitä paljon kannata ommella kun hinta on about 2€/kpl, mutta mulla sattuu olemaan harsokangasta käsittämätön määrä, joten jos vaikka ihan ajankuluksi. Lisäksi on Imsevimsen flanelli sisävaippoja jotka ostin käytettynä. Niin ja muutamilta kavereilta on tullut niitä äitiyspakkauksen vaippoja kun eivät aio kokeilla / käyttää. Ihan kiva että tulee kuitenkin käyttöön.
 
kertokaapas viisaammat millä pesuaineella vauvanvaatteet kannattaa pestä?

minirisk ja erisan on ainakin niitä joita oon miettiny.. erisanissa ei olis sitä zeoliittia
joten olis parempi pesukoneelle..? mites huuhteluaineen kanssa?
 
Juu, Erisan on ollut täälläkin käytössä.
Jossain vaiheessa oon saattanut lirauttaa ihan tilkkasen (siis todella pienen määrän) huuhteluainetta: tuoksutonta ja alleria-&astamaliiton hyväksymään jotain miniriskiä tms. Mutta ne vauvan vaatteet ja lakanat ei kyllä varsinaisesti _tarvii_ huuhteluainetta.

Ja vanha konstihan on lirauttaa huuhteluaineen sijaan pikkusen etikkaa - se raikastaa pyykin ja pehmentää ihan vähän, mutta on sinällään kemikaaliton vaihtoehto (ei huolta: vauva ei haise sen jälkeen suolakurkuilta :D).

Luonnontuotekaupoista, kuten Ruohonjuuri jne saa myös ihan 100% luonnossa hajoavia biopesuaineita. En oo ite kokeillut, mutta ovat kuulemma aivan yhtä tehokkaita kuin arielit ja omotkin.

Pesupähkinät otan kyllä pian kokeiluun, todella kiinnostava konsepti! Oon kuullut paljon hyvää.
 
Täällä pestään kaikki pesupähkinöillä :) sopii 30 asteesta ylös päin eli jos tykkää pestä pienemmis lämpötilois niin sopii hyvin niihinkin mut sopii hyvin sit isompiinkin lämpötiloihin.
Ja meillä pestäää yleensä 30-40 astees ainoastaan sit jos joku tarttee desinfioifaa pesu niin sit 95-75 asteises. esim jos on flunssaa tai mahatautia...
Ja jos on oikein pahoja tahroja mikkä ei tunnu lähtevän niin sappisaippua on ihan ehdoton. lähtee niin veri kun kakka tahratkin :)

Musta tuntuu että meillä on pian vauvan vaatteita enemmän kuin ehditään edes käyttää, kun niitä tulee ovista ja ikkunoista... :D ainut vain että on paljon valkoista kun sukupuolta ei kerrota etukäteen kenellekkään.. :)

Mistähän löytääs edullinen matkasänky? :o :)
 
vaunula.fi

siellä on mun muistaakseni carenan matkasänky uutena 37e, tai ainakin ollu :)
 
Aika vaikeahan tuohon mammapakkaukseen on laittaa pelkästään sellaista mikä miellyttäisi kaikkia. Kuka tykkää mistäkin jne.
Saadaan loppupeleissä täällä Suomessa olla moisesta paketista ja muutenkin äitiyshuollosta onnellisia emoticon  Voisi olla huonomminkin.

Se haaleanlikaisenvärinen kreppihaalari oli kyllä outo, mutta kai sitä voi jonain välilämpöhaalarina silti käyttää. Saas nähdä.

 
Mun silmiin sattuu lukee että kitistään jostain äitiyspakkauksen vaatteiden väreistä..... Tai kun sinä ja sinä vuonna oli kivempi pakkaus ja nirinari valivali.

Mahtaako kaikki tajuta miten suuri etuoikeus on, että meitä avustetaan 300€ arvoisella pakkauksella hyvälaatuista tavaraa. Tällanen etuoikeus pitäis viedä pois niiltä jotka kehtaa narista siitä kun joku pikkuasia ei kelpaa... Annettais ne pakkaukset sitten vaikka tonne itänaapuriin tai johonkin muualle missä äiti itkisi onnesta saadessaan sellaisen avustuksen.


 
Mä ainakin tykkäsin pakkauksesta kaikkinensa. Ehkä kaikki vaatteet ei ollut väriltään sellaisia joita olisin ostanut kaupasta, mutta kun tämä on ilmainen niin ei todellakaan ole valittamista.
Pakkaus siis tänään haettu ja sitä ihasteltu. Siellä on kyllä valtavasti vaatetta.
 
Onhan se se 2010 pakkaus? Mä ainakin tykään suurimmasta osasta niistä väreistä, vaikkakaan en pakkausta vielä käsiini oo saanut mutta kuvat olen kelan sivuilta moneen kertaan kattonu. En oo itekkään mikään retro-ihminen mutta en ala valittaa jos joukossa on 1 tai 2 sellasta vaatetta, ne laitan vaan sivuun. Muut näytti oikein kivalta ja todellakin vesimelonin kanssa samaa mieltä että ihan mieletön etuoikeus meillä kun tuollainen saadaan. En valita! :)

Meille tuli eilen vauvan sänky emoticon  Mä lupauduin ostaa sen näkemättä sitä edes ja kun se koottuna tänne eilen tuotiin, en voinu olla onnellisempi ja miettimättä kuin hyvä säkä meillä kävi. Se sänky on ihan samaa sarjaa kuin meijän hoitopöytä! emoticon Ja aivan naarmuton ja 2 patjaakin tuli mukaan. Tästä maksettiin 50 euroa! Ihan uskomaton tuuri ollut tässä kyllä, ei voi muuta sanoa.
 
Meillä on nyt melkein kaikki tarvikkeet, hoitoalusta ja sitteri oikeastaan enää puuttuu. Ehkä kantoliina tms myös, mutta ei siis mitään välttämätöntä. Eilen kävin hakemassa videokameran ja josko sitä sitten tulis pikkuhiljaa harjoiteltua käyttämään.
 
Poikkesin tänään ohikulkumatkalla Lastentarvikkeella ja mukaan "tarttui"sitteri http://www.huvikumpu.fi/Emma-sitteri-deluxe
Katselin samalla sänkyjä ja pari potentiaalista vaihtoehtoa mielessä.
Hoitoalusta ja vanna puuttuu vielä, muuten kaikki alkaa olla jotakuinkin valmista emoticon Vaippaostoksille pitää vielä mennä ja pukluharsoliinoja ostaa + sänkyyn patjat ja muut tykötarpeet.
 
Kattelin tuossa noita pakkauksen vaatteita ja tulipa mieleeni asia, jonka olin jo unohtanut:

vastasyntyneelle kannattaa ehdottomasti varata mielummin sellaisia kietaisubodyja ja paitoja. Se kun ei osaa kannatella päätään yhtään, niin semmosen pään yli pujotettavan paidan/bodyn kanssa voi olla vähän hankalampaa. Siis tokihan se onnistuu, mutta kietaisumalli on vaan tosi pajon näppärämpi. Vastasyntyneen pukeminen on kyllä taitolajinsa... alussa siinä on vielä niin varovainekin, ettei vaan "riko" vauvaa. :)

Sitten taas vähän isompi vauva (2,5kk->) on melkeen parempi pukea ei-kietaisumalliin, koska se jo liikkuu vähän enemmän (no okei, ei kovinkaan paljoa vielä) ja sitä pitää jo nostella ja sylitellä enemmänkin. Sillon semmonen kietaisumalli taas pyörii helposti pois paikoiltaan ja on koko ajan ihan väärinpäin ja kierossa.
Tosin vaate kuin vaate, joka pitää vetää pään ja naaman yli, on jossain vaiheessa kehityskaarta jokaisen ipanan inhokki. :P
 
Huomenta! *tarjoaa aamukahvia*

Ajankohtainen aihe!! Kiersin eilisen kaupoilla äitini kanssa ja meidän missio oli löytää kietaisupaitoja...bodyjä kyllä on jo riittämiin. Ja hyvänen aika miten vaikea on löytää pelkkiä kietaisupaitoja!
Yksi kotimainen merkki bongattiin ja siinä värivaihtoehdot tasan vaaleansininen ja valkoinen, hintaa ~10e. Niitä ostin sitten jokusen.  
 
Takaisin
Top