Vauvan vaatteet ja tarvikkeet

Minä parannan maailmaa säästämällä vettä ja energiaa (sähköä) jo nyt siellä missä mahdollisuus ja näen enemmän epäekologisena jatkuvan pyykkäämisen 60c-90c kuin esim. maatuvien kertisten käytön.
Mutta pitää nuo mammapakkauksen kestovaipakkeet koklata, ei voi sanoa mielipidettä ennenkuin on kokeillut että toimiiko vaiko ei. Näillä näkymin kuitenkin kertakäyttöisillä mennään.
 
Tänään huutasin 15€ 10 sisävaippaa + 2 kuorta, kuoria tosin ostettiin puoleenhintaan syksyllä jo. Eli suositteken huuto.net kurkkaamista!
 
Me ollaan ajateltu kokeilla tuota kestoilua vasta vähän myöhemmin kun totutaan vauvan kanssa oloon ja saadaan rutiinit kohdilleen. Tuo kestoilu kaikkine pyykkämisineen tuntuu vaan ajatuksenakin liian stressavalta kun muutenkin on kaikki uutta ja ihmeellistä. Ostetaan sitten niitä biohajoavia kertiksiä ainakin aluksi ja kokeillaan kestoja vasta myöhemmin. Eikä meillä itse asiassa ole tällä hetkellä omaa pyykkikonettakaan, enkä kyllä ala jollain taloyhtiön koneella pesemään joka päivä mitään vaippapyykkiä, se kun maksaakin 2e/koneellinen, niin tulisi vielä kalliiksikin. emoticon
Oikeastaan nyt kun olen lueskellut tuosta vauvan vessahätäviestinnästä niin se kuulostaa enemmän meidän jutulta. Saas nähdä josko se onnistuisi.

Mutta siis tarvikkeistahan täällä piti puhua. :D Meillä on nyt hankittuna hoitopöytä, pinnasänky, hoitoalusta ja muutama kirpparilta ostettu vaate. Vaunut (yhdistelmät) ja turvakaukalo on tilattu mutta haetaan ne vasta maaliskuun puolivälissä. Ja sukulaisilta ollaan saamassa vielä toiset vaunut parvekevaunuiksi. Noita parempia ei varmaan edes asuntoon sisälle tuoda, säilytetään pyörävarastossa ja kuskataan vaan kantokoppaa kerrosten välillä. Ei oikein ole tässä kaksoissa tilaa säilyttää, ja kissaakin saisi olla luultavasti häätämässä niiden kimpusta.

Vielä puuttuu vanna ja kantoliina sekä vaatteita pitää varmaan lisää hankkia. Hirveän vaikea kun ei yhtään tiedä miten paljon se vauva tarvitsee mitäkin vaatetta ja mitä kokoja. Ollaan ostettu vahän sitä sun tätä. Sitten tietenkin sitä tuttipulloa sun muuta pikkuroinaa. Sitteriä meille ei tule, en ole ikinä oikein ymmärtänyt mikä tarkoitus sillä edes on.
 
Niinno, itsehän en omista edes pesukonetta, enkä näillä näkymin ole moista hankkimassakaan, vaikka suattaapi tuo mielipide muuttua muutaman kuukauden yöheräilyn jälkeen kun rättiväsyneenä vaatteita ja vaippaharsoja pesee :"D Mulla vaan on kauhean moni kaveri pärjännyt lapsen ja pyykkäyksen kanssa ja pärjää edelleen, kynnys luovuttaa tuossa asiassa meinaa olla aika iso (=
 
Kiva lueskella, et aika moni muukin aikoo kestoilla. Meilläkin ajatuksena käyttää mahdollisimman paljon kestoja. Niitä oon tosiaan huuto.netistä (oon IhaNaisen kanssa samaa mieltä, et toihan on oikeen keidas :D) ja lasten kirppikseltä ostellu.
 
Taskumari pesetkö siis käsin pyykin vai ymmärsinkö ihan väärin...että kai nyt pesutuvassa sentään? :)
Me ei aiota kestoilla, muutenkin pyykkiä tulee niin paljon, jo pelkästään meiltä kahdelta, että aion säästää itseäni ja hermojani :)
Meillä on hankintoja tehty jo kiitettävästi. Löytyy mm. yhdistelmävaunut, turvakaukalo, lipasto vaatteille ja tarvikkeille, itkuhälytin, amme, kylpytuki, rintapumppu ja pari tuttipulloa, sänky, matkarattaat, vaatteita aika kattavasti. Vielä hankittavana olisi hoitoalusta, sitteri (tämä on pakko olla kun meillä on koiria, että saan babyn kuskattua mukaani mm. vessaan :),
kaikkea pikkutavaraa, harsoja, rasvoja ym. ym. mobile sänkyyn, petivaatteet, suksiboxi jotta mahdumme kaikki matkaan mm. mökille mennessä. Harkinnassa on mökille hankittavaksi erilliset vaunut, jotta noita ei tarvitsisi raahata mukana ja matkasänky ainakin. Kaikkia emme ole uutena hankkineet. 
 
Meillä meinataan kesto+kertakäyttöillä, kuten viimeksikin.
Kestoillaan aina kotona ja silleen pääsääntöisesti (vaikkapa nyt 75%sesti), mutta en meinaa tehdä tästä tarpeettoman hankalaa itselleni. Kun ollaan jossain tien päällä, kylässä tai kaupungilla tai pidemmällä reissulla, niin kertakäyttövaipat on helpompia - ei siitä mihinkään pääse. Joskus jopa yöllä.
Mutta sen verran sitä vaippavuorta ajattelen, että omalta osaltani tahdon kyllä vaikuttaa jätteen määrän.

Tämä ei oo vauvatavaravinkki, mutta JOS vaan suinkin saatte jostain vaikka lainaan, tai halvalla käytettynä, niin rintapumppu saattaa pelastaa kotiutumisen jälkeen aika paljon. Vaikka ei muuten meinaisikaan pumppailla, niin sitä ei ikinä osaa etukäteen arvata, että miten paljon ja vauhdilla sitä maitoa alkaa tulemaan.
Ja vaikka se vastasyntynytkin syö ns. koko ajan, niin ei ne määrät ihan huimaavia vielä siihen pikkuiseen masuun ole.

Eli: tissit saattaa olla aika helkkarin kireät ja täynnä ja KIPEÄT jos niitä ei pääse tyhjentämään. Itse sain siskolta ihan semmosen käsikäyttöisen pumpun, joka pelasti tuossa alussa ja toimi tasan sen minkä pitkin. Niitähän on myös sähkökäyttöisiä ja ties miten ammattimaisiakin olemassa, mutta käsipumppu toimii kans oikein hyvin.

Tai sitten pumpulle ei ole mitään virkaa, sekin on mahdollista. Mutta etenkin jos asuu jossain vähän kauempana kaupoista, niin kannattaa pistää harkintaan. ;)
 
Tuli muuten mieleen, että jos täällä on joku joka on ajatellut ostaa syöttötuoliksi sen stokken tripp trapin, käytettynä,  ni mulla ois sellanen. Eli jos kiinnostaa, ni kysäskää!

Tarkoitus on ollut pistää se myyntiin jo about 2 vuotta, ku vähintään sen ajan on ollut täysin käyttämättä.. Pikkasen olen ollut saamaton sen asian suhteen emoticon


 
AkinnA81:

Jos ei täältä ostajaa löydy, ni suosittelen kokeilee myös tota foorumin kirpputori-osiota. Sain myytyä yhdet mulle liian isot ja muutenkin huonosti istuvat mammafarkut päivässä sitä kautta!
Rahat tuli jo tilille ja farkkujen uusi omistaja saa paketin tänään. Toimii. :)
 
Joo, tiedän ton kirpputorinkin. Tuli vaan nyt mieleen, kun noita tulevien äippien hankintoja lueskeli:) Ja siis, ku oon kertakaikkiaan vaan niin laiska, etten saa pistettyä sitä ilmoa mihinkään :D:D
 
sipriina, siis käsin mie oon tähän saakka pessyt ja näillä näkymin tulen pesemäänkin. (: meillä maksaa tässä taloyhtiössä pesutupa 2€/kerta, se on aika hurjasti opiskelijabudjetille. Uudessa asunnossa taas (muutto lauantaina, VIHDOIN!) ei edes pesutupaa ole. lakanat varmaan harmittaa pestä käsin, kun tähän asti ne sentään käynyt pesutuvassa pesemässä, mutta noh, kyllä sen kestää (= 
 
Ooh mikä sissi Taskumari olet emoticon
Se mitä mä nuorempana jaksoin tehdä, oli neuleiden tms. pesu käsin, mutta nyt menee kaikki koneessa. Ennen jaksoin myös silittää kaikki t-paidat, farkkuja en sentään koskaan :) nyt silitän vain pakosta, mies onneksi silittää omat paitansa.
Aika rankkaa voi tulla pyykätä niitä kakka- oksennnus ja pulautus-vaatteita käsin, mutta nostan siis hattua :)
AkinnA81 mä olen miettinyt Stokken syöttötuolia tai sitten sitä Svahn:n vastaavanlaista...onko teillä sitten ylimääräinen vai miksi myyt? Se nyt ei ihan vielä olis ajankohtainen, mutta toisaalta...missäpäin sä asut?
 
Pitää myöntää, että vähän oikein hävettää sanoa, mut se on vaan väärän värinen eikä oikein mun, eikä miehen mielestä sovi meidän  meille uuden kodin keittiöön :(

Väri on se natural ja täällä Turun kupeessa majaillaan :)
 
Heh AkinnA81 hyvä syyhän se on tuokin emoticon
Harmi kun mä asustelen Espoossa...jos olis voitu noutaa, niin olisi voinut harkita jo sen hankkimista. Varmasti saat sen kyllä kaupaksi :)
 
AkinnA81: Voi vitsi. Mä haaveilen tripp trapista!
Ainut vaan että postareita vois tulla aika paljon, kun matka on pitkä.
Ootko miettiny paljon siitä tahtoisit? Mua kiinnostaa vaikka veikkaan et postareineen tulee aika paljon hintaa. :D
 
Meillä on vasta makkarissa hoitopöytä-hyllykköyhdistelmä, mikä oli siis jo valmiina meillä ja viime viikolla hain serkulta kamalan kasan vauvan vaatteita 50-68cm.. Ja sit sain new baby vaippapaketin ja liivinsuojuksia. Sänky tulee ens viikonloppuna ja vaunut maaliskuun alussa :D Kaikki muut on tulossa paitsi turvakaukalo viel uupuu. Aivan ihanaa <3
 
No nyt on meidänkin taloudessa ensimmäiset vauvatarvikkeet, nimittäin äityyspakkaus saapui eilen. Olen kyllä vähän pettynyt pakkaukseen aika moni vaate jää kyllä todennäköisesti käyttämättä.

Lisäksi kävin eilen katselemassa rattaita, valikoimaa on kyllä ihan liian kanssa. Taidan valita gessleinin, oran ja crecentin välillä, pitänee käydä vielä miekkosen kanssa lykkimässä jotta parempi puoliskokin saa sanoa sanottavansa.

Tänään pitäisi käydä kaivelemassa anoppilasta pinnasänky esille ja ottaa siitä mitat, se on ollu miekkosella käytössä ja pahoin pelkään et se on liian iso, mut toivotaan parasta niin ei tarttis osataa uutta.
 
Reetta80 kirjoitti:
No nyt on meidänkin taloudessa ensimmäiset vauvatarvikkeet, nimittäin äityyspakkaus saapui eilen. Olen kyllä vähän pettynyt pakkaukseen aika moni vaate jää kyllä todennäköisesti käyttämättä.



Mul ei kans oikein ton pakkauksen tyyli iskenyt. Retro ei vaan oo mun juttu... Ja se harmaa potkupuku näyttää mun mielestä Romanialaisesta lastenkodista pöllityltä.   On ihan hirveän karkeakin. Sensijaan se toppapuku on ihan sievä.
  
No joo, kaikkia ei voi miellyttää tietenkään. 

Kestoileman ei meilläkään ruveta. Ei jaksa, viitsi ja jotenkin ajatus kakkavaippojen laittamisesta pesukoneeseen, ja seuraavaksi pestään samassa koneessa omat alusvaatteet tai miehen paitapuserot.... Juu, kiitos ei. 
 
Takaisin
Top