vauvan terveys

Sama juttu hikan kanssa!Päivittäin oli hikka jo vatsassa.
 
Miten paljon teidän lapset nukkuu päivisin? Meidän tyttö (kohta 2kk) nukkuu yleensä aamupäivällä 3-4 tuntia ja on sitten hereillä tunnin tai kaksi ja nukkuu sitten taas 3-4 tuntia. Yöllä kuitenkin nukkuu tosi hyvin vaikka nukkuu niin paljon päivisin.
 
Hikkaa päivittäin täälläkin ja välillä juuri tuota että röyhtäilyä seassa.
Päivällä yleensä tyttö nukkuu 2-3 tunnin unia, ulkona vaunuissa nukkuu kaikkein parhaiten. Eikös se niin mene että mitä paremmin nukkuu päivällä nii sen paremmin yöllä, kun jos päivällä nukkuu huonosti niin eihän se tarkota sitä että yöllä sitten nukkuu kun ei ole nukkunut kunnolla päivällä niin väsyttää yöllä, eikös se mene sitten yliväsymykseen ja yölläkin huonompi nukkua. Eli hyvä vaan että päivällä nukkuu hyvin ja pitkiä pätkiä! :)

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Iness oot varmaan oikeassa ton päikkärien ja yöunien suhteen,ylikierroksilla olevaa vauvaa on tosiaan vaikea nukuttaa!
 
Meidän vauvalle tulee hikka tosi helposti ruokailun jälkeen. On ihan päivittäistä.
 
Täälläkin hikkaillaan usein (niinkuin mahassakin, jatkuvasti :D) ja röyhtyjä seassa. Yleensä rupkailun jälkeen mutta myös ilmankin alkaa hikkailee.
 
täällä kans hikkaillaan.
toinen on toi aivastelu. oon miettiny ettei vaan mitään allergiaa olis ku on tota ihottumaaki. tiedä sitte.
meillä menee usein just ton yliväsymyksen puolelle ja vauvaa ei meinaa millään saada nukkumaan. pitäis keksiä jotain hyviä nukutuskeinoja. vinkkejä otetaan vastaan? :D
 
Meidänkin vauva aivastelee usein.Synnärillä sanoivat moneen kertaan että se ei ole flunssaa,vauva vain putsaa hengitysteitään kun ne on niin kovin pienet vielä.

Meillä tutti ja mobile toimii nukutukseen iltasyötön jälkeen,mut ei ne riitä jos vauva käy ihan ylikierroksilla.Manducalla saa hyvin katkaistua kiukkukierteen päivällä,sinne vauva simahtaa äkkiä ja itse saa siivoiltua samalla.Tosin usein herää jos yrittää sieltä siirtää pois.Vaunut on toinen varma nukutuskeino meillä.
 
Meillä ei tykkää nukkua edes vaunuissa. Sen aikaa kun vaunut liikkuu niin on tyytyväinen ja nukkuu mutta jos yrittää jättää ulos nukkumaan niin ei mene kauaa kun alkaa itku.
Onneksi sain eilen kantoliinan. Tänään jo nukkui siinä yhdet päiväunet, reilun puoli tuntia.
Aivastelu on täälläkin päivittäistä.
 
Mä oon yrittänyt totutella vauvaa kantoliinaan mutta huonoin tuloksin, raakuu vaan siinä :sad001
 
Tänään vauva nukkui 4,5h vaunuissa!Taisi luulla pimeässä kopassa että on yö,olisi vaan jatkanut unia kun menin herättelemään syömään.Vaippakin oli kuiva.Nyt esikoisen äiti täällä hysterioi miksi vauva on syönyt niin vähän tänään eikä sitten pissannutkaan paljoa..Mutta virkeähän tuo neiti on!Saa nähdä kostautuuko tämä yöllä..
 
Meillä ainakin toimii tuo pitkät päiväunet, hyvät yöunet ajatus. Poika saattaa helposti nukkua päivällä vaunuissa reilut neljä tuntia ja sitten yöllä mennään ilta kymmenestä aamu yhdeksään kahdella heräämisellä. Sitten taas jos on ollut vaan lyhyitä unipätkiä päivällä, niin yölläkin heräillään useammin.
 
Meillä kans aivastellaan usein. Yleensä sillon kun vaihdetaan vaippaa/ollaan muuten vaan vähemmissä vaatteissa, oon miettiny johtusko aivastelu siitä et vauvalla on kylmä.
 
Täällä nukutaan aamupäivästä puolen tunnin torkut, päivällä 3-4 tuntia, illalla puoli tuntia ja sitte yöt läpeensä. En tiedä mistä se rytminsä on hakenut mutta kelpaa mulle. :)

Täälläkin hikkaa kovastikin välillä. Ei meinaa mennä ohi, mutta eipä tuo tunnu olevan moksiskaan.
 
Jemmu onko teillä jäänyt yösyöppöilyt jo kokonaan pois?Saa nähdä onko meilläkin pian se tilanne,vai tuleeko käännettä vaikeampaan vielä..Nyt välillä herää ekan kerran vasta klo 5 jälkeen minkä melkein voi jo aamuksi laskea.Mutta yhden syötön yötkin kelpaa mulle oikein hyvin. :)
 
Oi mäki odotan tota aikaa ku ei tarvi heräillä parin tunnin välein. tai ei niinkään se syömään herääminen haittaa, vaan se kun välillä vauva on ihan virkeä syömisen jälkeen eikä meinaa nukahtaa uudestaan. Nyt pisin unipätkä on se neljä tuntia, eikä sitäkään joka yö. Minkähän ikäisenä yösyömiset alkaa vähentyä? Vai onko sekin täysin yksilöllistä?
 
Meillä jäi 4 viikon iässä yösyöpöttelyt pois kokonaan. Yösyönnit alkoi vähetä kun alettiin iltaisin antamaan korviketta rintamaidon jälkeen. Nukkuu kuin tukki 6-7h, sitten tyhjentää molemmat rinnat ja nukkuu sen jälkeen vielä pari tuntia.

Ainoa pelko tässä on se, että yösyöttöjen puute vähentää omaa maidontuotantoa ja kohta korviketta tarvii lisää. Nyt menee vuorokaudessa vain 120ml korviketta joten oman maidontuotannon täytyy olla jotain puolisen litraa vuorokaudessa.
 
Mä luin jostain että noin puolet vauvoista nukkuu 5-6h unia 2kk iässä ja 4kk:n ikään mennessä niin tekee valtaosa.Mutta on se varmaan tosi yksilöllistäkin!Meillä tuli yhden syötön rytmi tosi aikaisin,melkein heti kun saatiin lopettaa syömään herättely 3h välein.Varmasti kausittain vielä tulee vaihteluita ja tiheän imun kausiakin mut nautin tästä niin kauan kuin tätä kestää. :) Tai meillä nuo pätkät on enemmänkin 4h ja 4h koska vauva nukahtaa sen verran myöhään mutta ihan hyvä on tämäkin!
 
Meilläkin mennään yhdellä syötöllä yössä, ensin nukkuu 4-5h ja sit syö ja nukkuu aamuun. Oon ihan onnellinen että syö edes kerran yössä, koska se on maidontuotannolle parempi kun ettei söisi ollenkaan :)

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top