vauvan terveys

Meidän vauva ei ole aina silmät auki ja saattaa nukkuakin,mutta syö yleensä kyllä samalla vatsansa täyteen.Sitten saattaa jäädä unissaan pitämään tissiä tuttina mutta ei hermostu jos otteen irrottaa vaan jatkaa sitten unia.
 
Täällä ihan sama kuin Itulla. Jos on silmät kiinni muttei kunnolla unessa, tiukentaa otetta jos tissin meinaa ottaa pois.

Oon alkanut itse nukahdella kesken syötön, ja sit herään vähän ajan päästä kun toinen vieressä ynähtelee surkeana suusta karannutta tissiä. Onkohan mun äidinvaistossa jotain vikaa...
 
Mä nukahtelen imettäessä myös. Mutta niin nukahtelee pojukin. Joskus öisin havahdun about tunnin päästä imetyksen aloituksesta siihen, että kumpikin olemme nukkuneet jo jonkin aikaa. No siitä onkin helppo siirtää poika omaan sänkyyn :)
 
Sama homma nukahtelujen kanssa,nykyään nukkuu jo aika sikeästikin.Mut jostain syystä meillä siirto pinnikseen onnistuu huonommin jos vauva on ehtinyt pidempään nukkua meidän sängyssä.Jotenkin virkistyy siellä,ehkä ehtii punkka viilentyä liikaa.
 
Itu1, meillä kans poika heräsi ennen aina, ku pinnikseen sen nostin. Sitte alettiin laittaan lämmin kaurapussi sänkyyn ja ei sen jälkeen oo kertaakaan heränny! Myös ns. peittoburrito on loistava, teet peitosta "kapalon" ja imetät vauvan aina siinä ja siitä on sitte helppo siirtää vauva vaan käärössä takasin sänkyyn :)
 
Mariianen tosi hyviä vinkkejä,kiitos!Päivällä voisin burritoa kokeilla kun jossain kohtaa täytyy alkaa vähän harjoitella päikkäreiden nukkumista muuallakin kuin sylissä/Manducassa.Vaikka pitäähän sitä syliaikaakin olla mut jos ei ihan koko päivää kuitenkaan. :wink
 
Juuri olin kirjoittamassa että meillä pinnikseen siirto onnistuu juurikin tuon peittoburriton ansiosta! Poika on tosin niin kuumakalle että kapaloin pelkkään lakanaan ja laitan sitten pinniksessä vielä peiton päälle.
 
Meillä myös sama juttu syömisillä hereilläolon suhteen kuin Itun ja syyskuisen vauvalla. Ja päivät niin erilaisia yhä, eilen nukkui moneen kertaan monta tuntia syömisten väleillä niin että tissit alkoi jo kipeinä pingottaa ja tänään ollaan oltu syömässä ilta melkein vallan. Tsemppiä kolmenmamma, uskon että on kovaa urakkaa kun painonnousun takia pitää vauvan syömisiä tarkemmin seurata. Toivotaan että vähän jo helpottaisi siellä.
 
Meilläkin on alkanut tulla päivisin pidempiä syöttövälejä välillä!Sit taas välillä syö kahden tunnin välein.Ei kuitenkaan juuri koskaan sitä tiheämmin.
 
Melkein voisin sanoa samaa kuin Sinitiitu. Ja Syyskuinen ja Itu. Aikatavalla samantyylisesti menee täällä.
 
Rytmien tasaantumista havaittavissa täälläkin. Tänäänkin oli päivällä 4h syöttöväli kun oltiin kaupoissa.
 
Eikö imettämisen kuulukin rauhoitta myös äitiä? Oliko se oksitosiinihormoni, jota erittyy imettäessä ja sen tarkoitus on nimenomaan auttaa äitiä nukahtamaan uudelleen imetyksen jälkeen (ja mulla myös useimmiten yöllä imetyksen aikana). Luonnon tapa auttaa äitiä selviämään yöherätyksistä.

Meillä on samanlaista imetysrytmiä kuin muillakin kommentoineilla. Iltaisin on tankkausta melkein tunnin välein, mutta päivällä (ja yöllä) voi olla yli neljän tunnin välejäkin.
 
Joo oksitosiini on mielihyvähormoni (siksi en tajua miten se sama kama aiheuttaa myös supistukset :D) joten varmaan pitää paikkansa!

Hyvä kuulla että muillakin syöttövälit pitenee ettei tarvitse niitä hätäillä. :)
 
Mallasuutteesta kun oli puhetta niin mulle neuvolassa ainakin sanottiin se keinoksi jos ummetusta tulee. Varuiksi kysyin silloin kun tuntui kakkaamisväli pitenevän.
 
Mä sain Visibliniä ummetukseen, mutta voi olla että se aiheuttaa vauvalle mahavaivoja ja tihentynyttä kakkaamista. Neuvolasta sanottiin että myös luumut voi tehdä saman. Suositteli Levolacia. Ja vauvan vatsavaivoihin Disflatyl-tippoja ja tai maitohappobakteereja.
 
Mietin kans itun tilannetta, tuliko?
Oon yrittäny googlettaa mitä harmaa tarkoittaa, tuloksetta :sad001 viimeksi neuvolassa sanottiin ainankin että ruskea ja harmaa ei oo normaalia..
 
täh, ruskea ei oo normaalia vai? :eek: täytyy tarkkailla oliko toi nyt ruskeaa. en oo tollasta sen enempää ajatellukkaa. tais se olla hiukan kellertävää kuitenkin..o_O
 
Takaisin
Top