Mekin ostetaan tuo Stokke siksikin, koska se on kivannäköinen. [:D] Toisaalta mua himottaisi se ikivanha syöttötuolimalli, joka meillä oli lapsena: jonka saa käännettyä tuoliksi ja pöydäksi lattialle ja jossa on puuhelmet edessä. Nää on pitkälti ulkonäkösyitä enkä mä usko, että ne pienet ajat, jotka istutaan pöydän ääressä vetävät pientä lasta ihan jumiin. Vaikka onhan se hieno juttu, että siinä on ergonomiaa mietitty.
On selvää sekin, että TrippTrapp on tyyris kertaostos, jos rahat on tiukalla. Mun mielestä kaikkea lapsiin liittyvää myydään ärsyttävästi syyllisyydentunteella; "kai tahdot lapsellesi vain parasta." Se pätee vauvavakuutuksiin, tuoleihin, vaunuihin, kaukaloihin, sittereihin, kaikkiin mahdollisiin. Milloin on paras asia tehdä ruoat itse, milloin antaa purkista. Mikä rokotus ja mitä rokotuksia ei.
Kaikki tahtovat lapselleen parasta ja siksi nämäkin asiat menee niin iholle. Tulee helposti fiilis, että olenko nyt huono vanhempi, kun en ymmärrä tämän "parhaan mahdollisen päälle" tai rahatilanteeni ei anna myöten. Jos joku syöttötuoli maksaa koko kuukauden ruokabudjetin verran, niin ei siinä auta se, että se on ergonomisesti paras etenkin, jos muut halvemmat vaihtoehdot ei ole huonoja nekään. Joidenkin on PAKKO tehdä lapsensa tavaroiden suhteen valintoja, jotka eivät aina perustu omaan vapaaseen tahtoon, vaan senhetkiseen rahatilanteeseen.
Eihän siinä tuolissa kukaan tuntikaupalla istu, joten kyllä tässä synninpäästönsä ovat ansainneet nekin, jotka toisenlaisen tuoli ovat ostaneet. Ja kaksivuotias ilmoittaa jo kuitenkin haluavansa istua aikuisten tuolilla, joten hukkaan saattaa mennä nekin ergonomiat... [:D]