Täällä taas epäonninen Santtu, hei
eilen oli taas ultra ja pahaksi onneksi se sama ultraajatäti. Olin jo psyykannut itseäni, ettei huono onni lääkärien kanssa voi jatkua enää. Noh, lääkäri ei taaskaan puhunut meille mitään, huoneessa oli vaan lääkäri, hoitaja ja vauva, ei meitä vauvan vanhempia. Koko tutkimus oli ohi silmänräpäyksessä ja lopuksi lääkäri laittoi mahalleni sitä paperia, jotta voin pyyhkiä mahani ja suksia kuuseen koko huoneesta. Sanoi kuitenkin meidän vauvan olevan "ihan keskivertokansalainen" (siis kokonsa puolesta) ja toivotteli vaan hyvät päivänjatkot! Olin niin vihainen, että itkin odotushuoneessa kun odoteltiin seuraavaa lääkäriä.. Kun sitten pääsin lääkärille ja kerroin tälle kaiken myös siitä edelliskerrasta ja ihmettelin, että mikä siinä on että kaikki vauvan kuulumiset pitää itse lukea äitiyskortista ultran jälkeen. Sanoin, etten ymmärrä sen lääkärin termejä enkä osaa tehdä niistä mitään kysymyksiä. Ja toisaalta, jos jotain kysyisin, niin saisin taas samaa hapannaamaista tylytystä kuin viimeksikin kun vauva oli huonosti ja kuvat oli huonoja ja yhyyhyh.. Lääkäri sanoi, että kaikki hänen tapaamansa odottavat äidit valittavat samasta. Että hänen tehtävänsä on yleensä pitää huolta siitä, että odottajat ultraajan kohtelusta huolimatta lähtevät hyvillä mielin kotiin! Hänen ainoa neuvonsa oli, että ensi kerralla makaat pöydällä tasan niin kauan, että saat tietää sukupuolen (jos siis mahdollista) ja saat vastauksen kaikkiin kysymyksiin, eli siis jokaisen lääketieteellisen termin jälkeen pitää kysyä siltä hoitajalta että mitä lääkäri tarkoittaa. Ei kuulemma kannata puhua sille ultraajalle! Se kun on kuulemma kumma juttu, ettei niitä lääkäreitä ikinä kiinnosta mikään muu kuin saada vastaukset omiin kysymyksiinsä, huoneessa ei koskaan ole vauvan vanhempia vaan on vaan lääkärin lisäksi se vauva. Ja joskus se hoitaja. Ei saa kuulemma ottaa henkilökohtaisesti mitään, parempi kun vaan sulkee sen lääkärin pois huoneesta ja puhuu niille hoitajille. Hoitajat tietävät tilanteen ja osaavat potkia lääkäriä tarvittaessa. Huhhuh..
Ei saatu tästä ultrasta kuvaa ollenkaan.. Vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin ja vauva kasvaa täysin normaalisti
Sukupuolta ei saatu siis tästäkään ultrasta selville. Ensi kerraksi toivoin eri ultralääkäriä. Sain myös diabeteshoitajalleni keskusteluajan parin viikon päähän, koska olin nyt niin tuohtunut